Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Hur högt kan de flyga ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur högt kan de flyga ?

Tror inte det finns någon begränsning, den kan stiga med en hastighet av 6m/s.

Så varje minut kan den stiga 360m. På 4 minuter skulle den vara uppe på 1440m. Komma ner från 1440m skulle ta 12 minuter (Max 2m/s).

Så en ~1500m skulle kanske gå om batteriet ska räcka till och landa med. 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog inte flyga över 300 meter då det är den lägsta tillåtna höjden för sportplan att flyga på ( i alla fall när jag höll på)

 

Men kul verkar det vara :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vart uppe på 350 m en gång, annars brukar jag vara långt under 100m.

 

En bild från idag, var flygtur 40 på den ena batteriet så det var dags för en djupurladdning av den.

 

fwopcn.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Några multicopter filmer från Thailand

 

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Khon Kaen. Flugit runt och kollat in risfält, gummiträds odlingar och byn. Tänk Svärfar var överlycklig att se ägorna från luften.  Här är ett smakprov . Mera kommer en annan dag. 

post-7723-0-20226800-1414082409_thumb.jp

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

En tur i Dubai

 

COSTA CONCORDIA
Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Bangkok, Phuket Patong mfl.

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon annan än jag som varit här i Paris ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Här får ni se på en duktig pilot.

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild från igår.

 

ivvf9y.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte, hur långa sladdar har ni till era drönare?

 

 

 

 

 

 

 

 

Skämt åsido... vad använder drönare för trådlöst system och frekvens och hur högt kan de flyga innan de tappar täckning?

Har sett billiga drönare för någon tusenlapp eller två och de verkar man inte kunna flyga högt med, endast ett tiotal meter.

Vad för man ge på ett ungefär för en "billig" drönare som man kan flyga och ta bilder med utomhus på hög höjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kostade 12 tkr, med dubbla batterier o väska, men Wentzells hade kampanj sålde en för 8tkr..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade idag om jag kunde komma över molnen men gav upp då dom var tjocka och vände vid 300m :(

 

24x419k.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

En par frågor? Eftersom man ser filmer som är hemskt ryckiga och kameror som filmar propellerna det tycker jag tyvärr förtar lite av filmerna, som stundoms är trevliga att titta på. Nu till frågorna kan man få jämnare flyt i svängarna och kan man kalibrera kameran i höjdled i luften?

Link to comment
Dela på andra sajter

En par frågor? Eftersom man ser filmer som är hemskt ryckiga och kameror som filmar propellerna det tycker jag tyvärr förtar lite av filmerna, som stundoms är trevliga att titta på. Nu till frågorna kan man få jämnare flyt i svängarna och kan man kalibrera kameran i höjdled i luften?

Dji Phantom 2 Vision + som fler av oss flyger med filmar mjukt och fint. Kameran kan man ändra från rakt ner till rakt fram under flygningen.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte, hur långa sladdar har ni till era drönare?

Skämt åsido... vad använder drönare för trådlöst system och frekvens och hur högt kan de flyga innan de tappar täckning?

Har sett billiga drönare för någon tusenlapp eller två och de verkar man inte kunna flyga högt med, endast ett tiotal meter.

Vad för man ge på ett ungefär för en "billig" drönare som man kan flyga och ta bilder med utomhus på hög höjd?

Som längst har jag kommit 1,7km a 150m höjd från där jag står, finns video på det i tråden.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni alla kvaddat era Phantoms då det är så tyst ?

Vad gillade ni dom senaste uppdateringarna ?

 

En bild från Jönköping och/eller Husqvarna. Uppe på parkeringshustaket står jag och styr min quadcopter :)

 

27ycniv.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni alla kvaddat era Phantoms då det är så tyst ?

Vad gillade ni dom senaste uppdateringarna ?

 

En bild från Jönköping och/eller Husqvarna. Uppe på parkeringshustaket står jag och styr min quadcopter :)

 

Hallå på er jag har min kvar och flyger ganska mycket. Sist var jag uppe i ISAN och fotade byn. Men jag har inte redigerat filmerna som blev. är nog nästan en timmer film totalt. Lika roligt men jag har varit slö att lägga ut film bilder

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...