Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har blivit erbjuden monteringsjobb i Norge med traktamente (960Skr) dag i 2 mån.

Börjar bli lite sugen på en sån här..http://www.uavsystems.se/dji-s1000-p-17.html?osCsid=3335683d1b44c780400e7087cf725460

FF

Köp då en sådan här i stället och bräck de andra grabbarna

http://www.itellhelicopter.nu/files/R44_brochure_2012.pdf

:good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken kanal fungerar den på, UHF eller DSS eller har du något annat alternativ som fungerar..

FF

Den får du spaka själv så det blir kanal FF

:wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den får du spaka själv så det blir kanal FF

:wink:

[/quot

År det helt okey att använda den o smygfota din fru o dotter när dom badar nakna i eran pool.

Då kan man jag öppna pluskan o köpa 2 ..

Ff

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Thai badar med kläderna på

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai badar med kläderna på

[/quote

Så det är helt okey om jag tar lite bilder på dom med bikini..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som leker varje dag, helt okey flygväder i 2 dagar o så klart lite bilder på det..

post-5021-0-83972100-1412413449_thumb.jp

 

post-5021-0-75615700-1412413479_thumb.jp

 

post-5021-0-61377200-1412413506_thumb.jp

 

post-5021-0-13990100-1412413534_thumb.jp

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste om nån som skjutit ner en drönare med hagelbössa, tror det var i USA. Sen är myndigheterna väl på hugget nu eller?

Så passa på att flyga innan de förbjuder eller att de lagstiftar ihjäl nöjet för er.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbas väl på lite regler i EU nu, men förbjuda dom lär dom nog aldrig göra.

 

Var och testa hur långt bort jag kommer med quadcoptern nyss och det blev ungefär som sist.

Ska testa en sådan där Booster app nästa gång för att se om det hjälper något.

Har väl en 70 flygturer med min nu. 

 rk1vft.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Selfi ifrån sådär 1km håll :)

 

2q8oiko.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som leker varje dag, helt okey flygväder i 2 dagar o så klart lite bilder på det..

 

   FF

 

Jag kör på när vädret tillåter, börjar bli svårt komma på var man ska flyga nu efter en ~70 flygturer :(

 

 

Du har inte funderat flyga upp till Pattaya TV torn eller längs pattayastranden och filma mot stan ?

Tror det skulle bli riktigt fint  :nyam:

 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jag kör på när vädret tillåter, börjar bli svårt komma på var man ska flyga nu efter en ~70 flygturer :(

 

 

Du har inte funderat flyga upp till Pattaya TV torn eller längs pattayastranden och filma mot stan ?

Tror det skulle bli riktigt fint  :nyam:

 

 

Nya utmaningar

http://www.youtube.com/watch?v=F99CwLBGyp0&feature=player_embedded

 

Obs ingen egen film Copy från ett forum

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är min kraschad mitt barnbarn lyckade att stänga av den på 10 meters  vid höjd så kamerans gimbelon är helt förstörd.

Men Qvatron går att flyga men inga bilder från den går inte att ta..'' 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är min kraschad mitt barnbarn lyckade att stänga av den på 10 meters  vid höjd så kamerans gimbelon är helt förstörd.

Men Qvatron går att flyga men inga bilder från den går inte att ta..'' 

VTF, lider med dig verkligen :wild:   :heat:

Så jävla dumt att man kan slå av motorerna i luften i flera olika possitioner :(

 

 

Någon bild på hur den ser ut eller en video på krashen ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är min kraschad mitt barnbarn lyckade att stänga av den på 10 meters  vid höjd så kamerans gimbelon är helt förstörd.

Men Qvatron går att flyga men inga bilder från den går inte att ta..'' 

Tråkigt ,, Men Men,, bara o bita ihopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar så häftigt flyga via sådan FPV glasögon :good:

Går köpa sådana till våra maskiner med. 

Visst häftigt ,, både när det gäller glasögon eller i mitt fall skärm ( med en t shirt över huvudet o skärmen) same same.Viss känsla o bara flyga iväg som man sitter i farkosten , Men vid träning så gäller det billiga hobbyking modeller många som går i backen när man flyger lågt o snabbt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst häftigt ,, både när det gäller glasögon eller i mitt fall skärm ( med en t shirt över huvudet o skärmen) same same.Viss känsla o bara flyga iväg som man sitter i farkosten ,

 

Provat det och dragit över mig en sarong, måste köra så oftare :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är min kraschad mitt barnbarn lyckade att stänga av den på 10 meters  vid höjd så kamerans gimbelon är helt förstörd.

Men Qvatron går att flyga men inga bilder från den går inte att ta..'' 

Det är det där som får mig att inte investera i en begagnad bil som leksak.

Köp några Syma X5 från kina för 450kr styck istället, men då måste man flyga själv, finns ingen gps eller liknande.

Men då lär man sig flyga i allafall och det är faktiskt riktigt knepigt även om det är en quad.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det där som får mig att inte investera i en begagnad bil som leksak.

Köp några Syma X5 från kina för 450kr styck istället, men då måste man flyga själv, finns ingen gps eller liknande.

Men då lär man sig flyga i allafall och det är faktiskt riktigt knepigt även om det är en quad.

Nu var det någon ~10 åring som slog av motorerna så att den störta.

Flyga utan gps kan jag rekommendera som träning vilket går bra med Dji Phantom 2 Vision +, plötsligt har man bara  5 satelliter och måste kontrollera den själv  :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jag kör på när vädret tillåter, börjar bli svårt komma på var man ska flyga nu efter en ~70 flygturer :(

 

 

Du har inte funderat flyga upp till Pattaya TV torn eller längs pattayastranden och filma mot stan ?

Tror det skulle bli riktigt fint  :nyam:

 

 

 

Det finns ju en del trevliga takterrasser med eller utan pool runt Pattaya, t ex Rioja Gentlemen´s club i Jomtien.

Eller varför inte gå upp på Tops takpool. Där har du väl en del trevliga filmmotiv inom 500 m radie (6:an t ex).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jag kör på när vädret tillåter, börjar bli svårt komma på var man ska flyga nu efter en ~70 flygturer :(

 

 

Du har inte funderat flyga upp till Pattaya TV torn eller längs pattayastranden och filma mot stan ?

Tror det skulle bli riktigt fint  :nyam:

 

 

Jag har många planer men varit lat ett tag.... Jag  vill inte flyga över för stora folksamlingar och sånt. Tror inte det skulle bli så populärt om någon fick en quad i skallen eller om någon känner sig stalkad. Men min plan är att fota lite olika platser och sånt här runt i Thailand. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...