Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Här kommer en bättre från idag.

 

21aicg.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var bort en sväng idag till Pattaya RC klubb för att kolla om någon där lekte med Quad helikopter, men just idag fanns där bara enmotoriga vanliga flygplan. Annars finns det 2-3 medlemmar i klubben som kör Quad och killen jag snackade med (Nils från Djurö men nu permanentboende här) tyckte inte att det var särskilt kul att köra Quad - " det kan ju en femåring klara av".

De ville locka med mej i klubben och sa att för 15 000 Baht får du en radio + ett hyggligt flygplan att starta med.

Får se hur jag gör, deras flygplats ligger bara ca 500 m från mitt hus.

 

Ni som kör Quad. Vilken är den trevligaste biten - flygningen eller filmningen?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bort en sväng idag till Pattaya RC klubb för att kolla om någon där lekte med Quad helikopter, men just idag fanns där bara enmotoriga vanliga flygplan. Annars finns det 2-3 medlemmar i klubben som kör Quad och killen jag snackade med (Nils från Djurö men nu permanentboende här) tyckte inte att det var särskilt kul att köra Quad - " det kan ju en femåring klara av".

De ville locka med mej i klubben och sa att för 15 000 Baht får du en radio + ett hyggligt flygplan att starta med.

Får se hur jag gör, deras flygplats ligger bara ca 500 m från mitt hus.

 

Ni som kör Quad. Vilken är den trevligaste biten - flygningen eller filmningen?

Visst är en quad lätt o flyga om den har atti mode o gps ,,,,Men lovar dig, helt manuell så e det skitsvårt ,,,Själv har jag flugit det mesta inom modellflygplan o visst skitskoj ,,Men just nu e det multirotor som gäller för mig , Men släpper aldrig flygplanen , Lite två skilda saker ,, jag tycker själv  fotobiten ock fpv ( flyga långt bort). är det roliga i quadtänket och bygga förstås... Flyttar jag ner några månader om året blir det säkert både flygplan o quad för mig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte fan är min Syma så lätt att flyga om man inte kör med fronten ifrån sig, så fort man gör något annat så får man nog tänka till rejält.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade flyga över molnen i morse  :)

 

1fx1dk.jpg

Nice bild... hur högt låg molnen?

Inget som vet om det finns filmer från vanliga modellplan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en video från idag. Dimman/molnen låg väldigt lågt imorse. Skulle säga att jag var tvungen att flyga upp till 150-200m för att komma över dom.

 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Syma X5 som jag flyger med väger ju nästan ingenting så vinden är ett stort problem om man vill filma då man hela tiden behöver kompensera vart den tar vägen.

20140920_180859_zps98f31de3.jpg

 

Den här filmen gjorde jag idag då jag isolerade om taket på friggen efter stormen Ivars framfart, förut blev det bara dit med plåten så att det blev tätt. nu var det dags att isolera för vintern.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bort en sväng idag till Pattaya RC klubb för att kolla om någon där lekte med Quad helikopter, men just idag fanns där bara enmotoriga vanliga flygplan. Annars finns det 2-3 medlemmar i klubben som kör Quad och killen jag snackade med (Nils från Djurö men nu permanentboende här) tyckte inte att det var särskilt kul att köra Quad - " det kan ju en femåring klara av".

De ville locka med mej i klubben och sa att för 15 000 Baht får du en radio + ett hyggligt flygplan att starta med.

Får se hur jag gör, deras flygplats ligger bara ca 500 m från mitt hus.

 

Ni som kör Quad. Vilken är den trevligaste biten - flygningen eller filmningen?

 

Jag tycker att alla delar i det hela är kul Flyga, filma, fota, bild och filmhantering. Dessutom är tekniken bakom intressant. Pattya RC klubb hade en hemsida förut som är nedlagt Har dom någon ny? Var ligger flygstället?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla delar i det hela är kul Flyga, filma, fota, bild och filmhantering. Dessutom är tekniken bakom intressant. Pattya RC klubb hade en hemsida förut som är nedlagt Har dom någon ny? Var ligger flygstället?

//G

 

Ligger på samma ställe som tidigare - några 100 m från elefantfarmen.

 

Det var tidigare en engelsman som drev stället, men så tröttnade han av någon anledning och drog därifrån, men innan han drog så rev han upp hela start/landningsbanan i betong till en kostnad av ca 150 000 Thb - så inte någon annan skulle kunna ha glädje av det han hade investerat.

Jag tycker du skall sticka dit och surra med folket (väldigt trevliga människor när jag var där). Nils bor bara 500 m därifrån så han brukar vara där varje eftermiddag.

Det ligger dessutom ett serviceställe och affär för RC-prylar 100 m från flygfältet, som enl. uppgift drivs av en väldigt seriös och trevlig kille (thai tror jag Nils sa).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger på samma ställe som tidigare - några 100 m från elefantfarmen.

 

Det var tidigare en engelsman som drev stället, men så tröttnade han av någon anledning och drog därifrån, men innan han drog så rev han upp hela start/landningsbanan i betong till en kostnad av ca 150 000 Thb - så inte någon annan skulle kunna ha glädje av det han hade investerat.

Jag tycker du skall sticka dit och surra med folket (väldigt trevliga människor när jag var där). Nils bor bara 500 m därifrån så han brukar vara där varje eftermiddag.

Det ligger dessutom ett serviceställe och affär för RC-prylar 100 m från flygfältet, som enl. uppgift drivs av en väldigt seriös och trevlig kille (thai tror jag Nils sa).

Är det här du menar?

https://goo.gl/maps/y8D23

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här du menar?

https://goo.gl/maps/y8D23

Ja!

 

Lättast för dej att hitta dit:

 

Från Sukkan och in på Siam Country Club road - kör ca 4 km tills du kommer till ett vägkors med trafikljus, där tar du höger och kör bara rakt fram och efter du passerat ett tempel på vänster sida delar vägen sej i ett t-kors och där tar du vänster (har för mej att där finns en vägskylt med en pil och"Elefant Village). Efter du just har passerat elefanterna så tar du ner till höger och där hittar du Pattaya RC Club på vänster sida.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni är nog ett gäng drönare allihop he he

 Där tryckte du viss på fel knapp, men det är ju lätt hänt, v sitter ju inte så långt från n på tangentbordet. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

:good: 

 Där tryckte du viss på fel knapp, men det är ju lätt hänt, v sitter ju inte så långt från n på tangentbordet. :)

drövare är ni alltså om jag tolkat dig rätt :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni är nog ett gäng drönare allihop he he

 

Ja å du e Drottningen... En riktig dramaqueen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyga i dimma är spännande, det gäller lita på att allt fungerar som det ska. Det var nu jag passade på att flyga över dimman/molnet.

 

21l7tbp.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Titt ner i skorstenen.

 

2a7a5c5.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag var flygdag och test av ryggsäck. Det blåste på högre höjd så quaden fick jobba. 
 
Pyssel pyssel pyssel. Inbäddad länkar youtube olika plattformar.................

Men nu så titta på mitt nästa inlägg

//G

Ändrades av Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki nu vet jag, här är videon! Rock on dudes

 

http://youtu.be/krl4GJ6YbJs

Ändrades av Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit ute o tränat som nästan vanligt, blir 2 ackar nästan varje dag efter jobbet.

Med lite skryt börjar jag bli rätt duktig nu på det, lite bilder bjuder jag på..

post-5021-0-28536800-1412175617_thumb.jp

post-5021-0-91432300-1412175642_thumb.jp

post-5021-0-50478100-1412175678_thumb.jp

post-5021-0-75621600-1412175700_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...