Peter_BKK Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Högre upplösning man kör med, sämre blir räckvidden. 1000-1300m har jag lyckats ha kvar bilden på lägst upplösning och då är det styrkontrollen som lagt av. Jag tappar videosignalen redan vid 300-400 meter... oavsett om det är rakt upp eller på 30-40 meters höjd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2014 Jag tappar videosignalen redan vid 300-400 meter... oavsett om det är rakt upp eller på 30-40 meters höjd Längre bort man kommer högre måste man för att inte tappa signalen, prova en ~100m höjd på det avståndet så kanske det fungerar bättre, En sådan där booster app som förstärker wifi signalen kanske vore något för dig. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Kraschade Quaden idag Flög runt ett vattentorn... kollade noga först så att det inte fanns några hinder. Väl bakom tornet utom synhåll, bestämmer jag mig för att flyga en aning närmare. Då tappar jag signalen och sekunden senare ser jag Quaden falla mellan tornets ben. Vafan hände, tänkte jag Växlade till radar och sprang för att leta Radarn är bra att ha påslagen tänkte jag Men kunde inte hitta Quaden Fan vad bra att ha en BIP-LJUDSIGNAL vid sådana här situationer, tänkte jag Hur som, radarn säger att jag är på rätt ställe och jag kan fortfarande se kameran.. som fortfarande spelar in Det är supertät djungel typ Måste ligga på någon trädkrona, tänkte jag En dam i huset på typ 5 våningen ser Quaden ifrån hennes fönsten och pekar förbrilt åt mitt håll och tjattrar nått på kinesiska Men jag ser den inte ändå... klättrar upp på vattentornet och då ser jag den liggandes på en trädkrona typ 5-6 meter upp. Lite charmigt var att "returning home" blinkade i början.. No chance Väl identifierad från tornet så försöker jag skaka ner den, men inte då, den klamrar sig fast benhårt Får hjälp att skaka trädet och ner faller den tillslut, jag hinner precis att fånga den innan den slår i backen Tillbaka till startplatsen testflyger jag den och den verka må bra, om än skitig och repig och med en aningen sargad stolthet Flyget ytterligare ett batteri, Är dock lite nojig, kan Quaden verkligen bara droppa ner i backen utan anledning som vid tornet. Jag flög över tornet igen för att se om det fanns något hinder men inte då Väl hemma ser jag vad som har hänt Videolänken blir i bland fördröjd och därför hade jag gasat rakt in i tornet Denna fördröjning är livsfarlig... Lesson learned - Flyg aldrig FPV i närheten av objekt då det som visas på skärmen kan vara fördröjd en hel del. Ändrades September 14, 2014 av Peter_BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2014 Tur att det gick bra med quaden. Har aldrig tänkt på att det skulle vara någon fördröjning och har inte märkt det själv. Men om du flyger bakom något objekt så att du inte ser den är farligt. Vad som händer då är att den tappar styrsignalen och bestämmer sig för att flyga rakt hem (Return home) och i vägen står ditt vattentorn som den kommer krasha i, har gjort det misstaget själv en gång. Vore kul se videon någon gång. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Har varit o tränat som vanligt, det går bättre o bättre, lite bilder bjuder jag på.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Tur att det gick bra med quaden. Har aldrig tänkt på att det skulle vara någon fördröjning och har inte märkt det själv. Men om du flyger bakom något objekt så att du inte ser den är farligt. Vad som händer då är att den tappar styrsignalen och bestämmer sig för att flyga rakt hem (Return home) och i vägen står ditt vattentorn som den kommer krasha i, har gjort det misstaget själv en gång. Vore kul se videon någon gång. Jo. testade Boostern idag. Som jag skrev så kom jag normalt 3-400 meter innan den tappade signalen. Med Boostern kom jag hela 550 meter. Kontrollen var strax innan den som då o då tappade signalen. Så visst funkar appen. Skall prova att öka höjden nästa gång. Det är omöjligt att veta om signalen är fördröjd... Du ser vad du ser. Skall googla på det och se om någon har testat. Ang return home vid radioförlust, skall den väl stanna upp och stiga till 30 meter i förhållande till startplatsen, eller något sådant eller? Tornet är inte högre än kanske 20 meter, men startplatsen låg nog minst på 10 meters höjd i förhållande till tornet.. Ett alternativ till vad som skulle ha kunnat hänt, är att Quaden fortsätter i sin riktning ett tag vid en ev radioförlust. Jag nuddar spaken försiktigt framåt, tappar precis då radiosignalen och Quaden fortsätter då framåt... Ändrades September 14, 2014 av Peter_BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2014 Det är omöjligt att veta om signalen är fördröjd... Du ser vad du ser. Skall googla på det och se om någon har testat. Men om man tittar i skärmen och styr med spaken åt något håll så ser man om det är fördröjd. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Svårt att se...Jag pratar om en halv till en sekunds fördröjning. Dock kan man vinka och se om det är någon fördröjning. Intressant fråga dock Ändrades September 14, 2014 av Peter_BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Här kommer dagens 5 km flygning, kör den fortare för att inte tråka ut er http://youtu.be/ffnUz-F6I8w Ändrades September 14, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter_BKK Inlagd September 16, 2014 Dela Inlagd September 16, 2014 Hur kan du komma så långt? Jag kommer bara typ 350-400 meter innan videosignalen dör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 16, 2014 Hur kan du komma så långt? Jag kommer bara typ 350-400 meter innan videosignalen dör Jag driver lite med er, har dock inte påstått vad jag tror att jag har wifisignal eller RC kontakt på dom avstånden. Hemligheten bakom min 2.5 km och 5 km video är rätt enkel. Jag hoppar på en cykel och styr quadrocoptern medans jag cyklar bakom den när den flyger. Men den här på 1300m är äkta med wifi utan någon app, ni ser skärmdumpen och att den flyger hem med. Jag ligger på 169m höjd enligt skärmdumen. Längre bort man kommer högre upp måste man verkar det som. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 16, 2014 Var och flög nyss på 400-500m avstånd på 50-100m och då tappade jag wifi signalen i vissa vinklar. Verkar som att när man flyger rakt fram så är signalen som bäst. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 16, 2014 Dela Inlagd September 16, 2014 Jag driver lite med er, har dock inte påstått vad jag tror att jag har wifisignal eller RC kontakt på dom avstånden. Hemligheten bakom min 2.5 km och 5 km video är rätt enkel. Jag hoppar på en cykel och styr quadrocoptern medans jag cyklar bakom den när den flyger. Men den här på 1300m är äkta med wifi utan någon app, ni ser skärmdumpen och att den flyger hem med. Jag ligger på 169m höjd enligt skärmdumen. Längre bort man kommer högre upp måste man verkar det som. Ja det förstod man i inlägg 459 0 461...Själv kör jag med ren fakta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd September 18, 2014 Dela Inlagd September 18, 2014 Jag tycker det blir bäst när man filmar i 720p 60fps, mjukt och fint. Provat 1080p 30fps men tycker det blir ryckigt, datorn kanske inte hänger med Vad kör ni på ? Såg på nått klipp att du var nära bygget av nya 27:an. Har sett sträckningen via något datorprogram på trafikverket (väldigt dålig grafik). Är det något du funderat på att flyga över tro? Alltid intressant med byggen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 18, 2014 Dela Inlagd September 18, 2014 Var ute o tränade som vanligt flög slut på 3 ackar idag, lite bilder som vanligt.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 18, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 18, 2014 (ändrad) Såg på nått klipp att du var nära bygget av nya 27:an. Har sett sträckningen via något datorprogram på trafikverket (väldigt dålig grafik). Är det något du funderat på att flyga över tro? Alltid intressant med byggen Jag har flygit en del där men tycker inte det är något att lägga ut, kanske vore kul flyga sträckan när den är asfalterad. Ändrades September 18, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Jag hade en sådan där fluktare utanför balkongen(12 vån.) i går. Jag tänkte moona för den men damen stoppade mig. Men det är klart, kan man fånga en så snygg kille på bild i bara kalsongerna är det väl svårt att låta bli. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Jag hade en sådan där fluktare utanför balkongen(12 vån.) i går. Jag tänkte moona för den men damen stoppade mig. Men det är klart, kan man fånga en så snygg kille på bild i bara kalsongerna är det väl svårt att låta bli. Vad betyder "moona"? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Det är vad du brukar göra på barerna.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Ett ord för supa och ta skamgrepp alltså. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Moona = Ner med brallorna och böj dig fram!! / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Tillbaks till ämnet, flygit slut på 2 ackar idag fler blir det.. Sen tränar jag landningar, det börjar bli bättre nu.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 19, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 19, 2014 (ändrad) FF, Tränar landningar.Lär dig ta fast den i luften istället, så mycket säkrare. Ändrades September 19, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 19, 2014 Dela Inlagd September 19, 2014 Lär dig ta fast den i luften istället, så mycket säkrare. No No ,, Inte säkert alls , en liten vindpust eller du tar efter quaden o råkar stöta till radion , Inte säkert alls . Visst jag är väl en tråkig en när det gäller säkerhet , men tro mig finns många tråkiga händelser om detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd September 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2014 (ändrad) Provade flyga över molnen i morse Ändrades September 20, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu