Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Vilken inställning!!! :-) Lägre upplösning?

Hittade en ring med en prick på, där fanns det en utan prick, då funkade det..

Jag o läsa engelska är inte bästa vänner, jag bara provar o hittar nytt..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker det blir bäst när man filmar i 720p 60fps, mjukt och fint. Provat 1080p 30fps men tycker det blir ryckigt, datorn kanske inte hänger med

Vad kör ni på ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tränade på övningsflyga i mörker idag. gick väl rätt bra..

Tog bild på världens högsta ackumulatortank. Den innehåller 95 graders vatten och är 70 m hög.

 

ogjiw4.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tränade på övningsflyga i mörker idag. gick väl rätt bra..

Tog bild på världens högsta ackumulatortank. Den innehåller 95 graders vatten och är 70 m hög.

 

ogjiw4.jpg

Kul när den spricker!

 

Hörde jag "SKÅLLAD!!!" ?

 

Snyggt annars, men på vilket sätt är det svårare att flyga nåt som flyger sej självt, bara för att det är lite dunklare?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tränade på övningsflyga i mörker idag. gick väl rätt bra..

Tog bild på världens högsta ackumulatortank. Den innehåller 95 graders vatten och är 70 m hög.

ogjiw4.jpg

I mörker ser man sämre ev hinder och min quadcopter flyger dit jag styr den.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips från mig, när du uppgraderar drönaren, kom ihåg att uppgradera kompassen också.

Lyktstolen var jäklig nära idag ca en 1/2 meter men lyckades jag fixa det..

Så inga skador än än fast det var jäkligt nära idag, lite bilder som vanligt..

post-5021-0-68497600-1410538128_thumb.jp

post-5021-0-28459400-1410538151_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde ett nytt personligt rekord ikväll  :thumbsup: 

Och inga fåglar kom till skada.

 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin  film ,Men vad e personligt  rekord

Tack  :rolleyes:  filmen var väl inget speciellt egentligen  :give_rose:

Min (Quadrocopter) rekordet stod av hur långt ifrån punkt A till B den kan flyga och förra rekordet låg på  ~1300m.

Mitt mål ligger på att quadrocoptern ska klara ~5km  :haha: 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack  :rolleyes:  filmen var väl inget speciellt egentligen  :give_rose:

Min (Quadrocopter) rekordet stod av hur långt ifrån punkt A till B den kan flyga och förra rekordet låg på  ~1300m.

Mitt mål ligger på att quadrocoptern ska klara ~5km  :haha: 

Nu e jag inte med , så du menar att du  drar iväg 1300 m ,,,har du då full fpv ,,video länk,,,,,o visst ska du dra iväg 5km  behövs  kanske andra grejer typ UHF , kör själv med det på radio,

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e jag inte med , så du menar att du drar iväg 1300 m ,,,har du då full fpv ,,video länk,,,,,o visst ska du dra iväg 5km behövs kanske andra grejer typ UHF , kör själv med det på radio, [/size]

2,5 km på videon ovan, har lagt upp en på 1300m innan med full videolänk.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista dagen som de säljer FPV-Booster för bara 7kr. Förlänger FPV räkvidden med nästan det dubbla. Verkar vara väldigt seriöst
 
Bara för Vision PLUS
 
Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips på hur man tar ut batteriet lite lättare om ni inte har kommit på det själva.

 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

När får vi se Pattaya från luften, kanske en skön film upp till TVtornet eller vad det är. :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

När får vi se Pattaya från luften, kanske en skön film upp till TVtornet eller vad det är. :)

Tja du får väl lätta på ditt 7-siffriga bankkonto, åka dit och filma lite, eller är du för bekväm?

 

Film från Pattaya har förresten redan visats i denna tråd.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja du får väl lätta på ditt 7-siffriga bankkonto, åka dit och filma lite, eller är du för bekväm?

 

Film från Pattaya har förresten redan visats i denna tråd.

 

 

MVH Tommy

Var bara blygsam och ville inte sticka ut, den är faktisk 8-siffrig och har inte tid åka dit och flyga. Ni är för roliga..  :fie:

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara blygsam och ville inte sticka ut, den är faktisk 8-siffrig och har inte tid åka dit och flyga. Ni är för roliga..  :fie:

Otrevlighet i en tråd, kan ibland straffa sej över flera trådar på MPR.

 

Men vafan, grattis då!

8-siffrigt e ju trevligt, om du inte räknar in örena med, är ju iofs siffror, örena också...

Men vad är vitsen med pengar om man inte kan ta ledigt och njuta av livet ibland?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Otrevlighet i en tråd, kan ibland straffa sej över flera trådar på MPR.

 

Men vafan, grattis då!

8-siffrigt e ju trevligt, om du inte räknar in örena med, är ju iofs siffror, örena också...

Men vad är vitsen med pengar om man inte kan ta ledigt och njuta av livet ibland?

 

 

MVH Tommy

Trodde aldrig att avundsjukan som jag inte förstår varifrån den kommer ifrån kunde sprida sig mellan forumstrådar  :rap:

Ha en skön Kväll Tommy !

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde aldrig att avundsjukan som jag inte förstår varifrån den kommer ifrån kunde sprida sig mellan forumstrådar  :rap:

Ha en skön Kväll Tommy !

Trist att du inte har nåt förstånd, imponerande att du kan hitta på stora belopp, kul för dej, ta nu vara på din eventuella frigång i veckan, det skall bli bra väder.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att du inte har nåt förstånd, imponerande att du kan hitta på stora belopp, kul för dej, ta nu vara på din eventuella frigång i veckan, det skall bli bra väder.

 

 

MVH Tommy

Det roliga är att man kan hitta på vad som helst i ett  forum och folk som dig går i gång på det  :fie:

Jag bara bluffar jag är olje shejk och har 10 siffriga belopp i dollar på banken och några guldtackor ;)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om Songkran, min favorithögtid i Thailand, MPR-medlemmen med det nicket är ingen av mina favoriter.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om Songkran, min favorithögtid i Thailand, MPR-medlemmen med det nicket är ingen av mina favoriter.

 

 

MVH Tommy

Vafan har dina inlägg med den här tråden att göra, idi*ter finns det gått om här tydligen.

Det är ingen quadcopter jag flyger med utan en riktigt helikopter, gå nu inte och gråt hela kvällen :)

Jag kan lära dig hur man viker flygplan av vanliga A4 papper om du vill.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan har dina inlägg med den här tråden att göra, idi*ter finns det gått om här tydligen.

Det är ingen quadcopter jag flyger med utan en riktigt helikopter, gå nu inte och gråt hela kvällen :)

Jag kan lära dig hur man viker flygplan av vanliga A4 papper om du vill.

Patetiskt...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubbar, påväg hem efter en lycka 5km flygtur. Ska lägga upp videon senare: )

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...