Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

OK, vilken ska jag köpa?

 

Nybörjare, men kvalitet är viktigast.

Tips?

 

Phantom Vision 2+?

Phantom vision +2 så klart, går att flyga när det mycket..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

OK, vilken ska jag köpa?

 

Nybörjare, men kvalitet är viktigast.

Tips?

 

Phantom Vision 2+?

Klart att du ska köpa en Phantom 2 finns 3 bra modeller av den, med en enkel kamera, med avancerad kamera och med gopro. Finns reservdelar och det är bra kvalitet. Ångrar inte en sekund att det blev en Phantom 2 vision plus. Annars är är en Walkera  också en bra quad men lite billigare. Klart det bästa är väl bygga en egen men då blir det lite krångligare om man är nybörjare.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att du ska köpa en Phantom 2 finns 3 bra modeller av den, med en enkel kamera, med avancerad kamera och med gopro. Finns reservdelar och det är bra kvalitet. Ångrar inte en sekund att det blev en Phantom 2 vision plus. Annars är är en Walkera  också en bra quad men lite billigare. Klart det bästa är väl bygga en egen men då blir det lite krångligare om man är nybörjare.

 

Har redan en GoPro 3, så den utan kamera fast med gimble är väl den som jag bör välja eller?

 

Har som fått ett litet jobb redan av en mäklare i Surin som gärna vill köpa bilder tagna med en sån här manick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne o kollade, stämmer det att där e 150meters räckvidd,,på den eller jag har kollat på fel

Har ingen aning om räckvidden faktiskt, jag har inte vågat mig mer än ca 30m bort.

Olika säljare säger olika på samma maskin så det får man ta med en nypa salt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan en GoPro 3, så den utan kamera fast med gimble är väl den som jag bör välja eller?

 

Har som fått ett litet jobb redan av en mäklare i Surin som gärna vill köpa bilder tagna med en sån här manick.

Du ska väl hä en sådan här Phantom 2 + H3-3D plus lite tillbehör för att få FPV. 

Verkar vara lite krångligare än Phantom 2 vision plus där allt är med i paketet utom mobiltelefon som du behöver.

Har sett gämförelser mellan kamera gopro vs phantom, phantom kameran är grym.. Klart att gopro är det mera möjilgheter med men det blir lite mera fixa också.

Kul att du ska fota objekt. Fuskar lite i det själv och det är en av tankarna med min phantom förutom att det är jäkligt roligt att leka.

Här är en länk till phantom vs gopro

http://youtu.be/Ny3-AwvmRtw

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning om räckvidden faktiskt, jag har inte vågat mig mer än ca 30m bort.

Olika säljare säger olika på samma maskin så det får man ta med en nypa salt.

Sett att det genom en enkel antenn mod. går att förlänga räckvidden skapligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det här för knapp ?

2bzmnl.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det här för knapp ?

2bzmnl.jpg

Man kan ta bilder direkt med den och starta kameran

"Camera Function Buttons

Capture: Press (hold less than 2 seconds) to take a single capture. Record: Press (hold longer than 2 seconds) to begin recording. Press again to stop."

Bra va!! :-)

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan klipper gräsmattan o FF leker som vanligt..

                           post-5021-0-45412100-1409414364_thumb.jp

 

             post-5021-0-06875400-1409414403_thumb.jp

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyllkörning nu...

Försökte starta inne på bordet men det blev bara tok då man måste tänka tvärtom då man filmar mot sig.

Provade en ny start från gräsmattan då man får mer tid på sig och har filmat tills batteriet tog slut så jag krachade.

 

Trodde att kameran var mer vinklad neråt än den var.

 

Men att köra en drone från bubbelpoolen är inte så dumt..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den nya från Parrot verkar också vara en leksak som duger, kanske man ska vänta till den släpps?

 

http://robotnyheter.se/2014/05/15/parrots-nya-dronare-bebop-drone-har-oculus-rift-stod/

 

Parrot_Bebop_Drone_skydd.jpg?resize=720%

 

Parrot_Bebop_Drone_Skycontroller_Oculus_

Ärligt talat så tror jag phantom är den bästa in Box quaden just nu på marknaden som verkligen är någonting att köpa,,som sagt innan vill man satsa direkt så finns bättre men kostar . Men inte fel och börja med något billigt , är ju inte säkert man fastnar i hobbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tror jag phantom är den bästa in Box quaden just nu på marknaden som verkligen är någonting att köpa,,som sagt innan vill man satsa direkt så finns bättre men kostar . Men inte fel och börja med något billigt , är ju inte säkert man fastnar i hobbyn

 

Vad är det som skiljer Phantom från Parrots nya?

Vad jag kan se är det väl kanske det att den kan bära en bättre kamera kanske, men vad mer?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som skiljer Phantom från Parrots nya?

Vad jag kan se är det väl kanske det att den kan bära en bättre kamera kanske, men vad mer?

Nu skall jag inte veta eller tycka ,, men tror phantoms typ naza system är ett system som verkligen gjort sig bra på marknaden.själv kört naza v2 nu i två säsonger och är skitnöjd . Dji är tillverkaren säljer många bra system googla
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer nästa generation drönare kunna göra..

 

  FF

Bara älskar denna teknik ,, finns öppna källkoden till vissa system så du kan programmera hur du vill quaden skall göra eller flygplanet ,,finns faktiskt denna teknik till modellflygplan med ,, självlandning osv osv ,, själv orkar jag inte med för mycket programmering , men kompisen håller på med det o e så hävla impad, vad kommer i framtiden ,,,ja den som vet,,
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kommer nästa generation drönare kunna göra..

 

  FF

Nästan lika bra som när jag körde din "drönki" eller hur?  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN... Nu är en Vision Plus beställd. Är just nu i Kina och hittade en för ca 7200kr plus 1200kr för två extrabatterier och 160kr för en ryggsäck.. Gustav blir nog glad nu  ;-) Ditt fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN... Nu är en Vision Plus beställd. Är just nu i Kina och hittade en för ca 7200kr plus 1200kr för två extrabatterier och 160kr för en ryggsäck.. Gustav blir nog glad nu  ;-) Ditt fel...

En till som fallti!! :-) Kul Peter! Nu får du palla dig tillbaka till Pattaya

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

... 

Passar på att fråga, när du flyger och filmar/tittar ner och är en bit bort så du inte tydligt ser maskinen via ögonen vart du är. Är det inte risk att åka in i kraftledningar telekablar och annat löst som finns i luften som träd och stolpar, eller hjälper propellerskydden i de lägena så man inte trasslar in sig? Hur mycket orkar en sån här maskin lyfta med sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar på att fråga, när du flyger och filmar/tittar ner och är en bit bort så du inte tydligt ser maskinen via ögonen vart du är. Är det inte risk att åka in i kraftledningar telekablar och annat löst som finns i luften som träd och stolpar, eller hjälper propellerskydden i de lägena så man inte trasslar in sig? Hur mycket orkar en sån här maskin lyfta med sig?

Om jag flyger där jag bara ser bilden från skärmen så har jag tittat hur det ser ut innan för undvika sådana problem och flyger högt.

Har inte provat att lasta den med något ännu, ska testa lite nästa gång.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

FPV-brillor, det låter kul... Någon här som har provat? Pros 'n Cons?

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...