Jump to content

IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV

Songkran

Recommended Posts

Tja .  . En person köper en phantom  kör första turen vi villakvarteret o kör runt rätt eller fel ,,,döm själv

, du bor närma en flygplats . du skickar upp phantomen inom flygområdet ,, döm själv

finns många skräckexempel.

Går det att flyga in över Arlanda flygfält t.ex? Finns det inte inlagt någon spärr mot det?

Dela på andra sajter

• Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Songkran

155

• Gustav

80

• wavis

70

• FF

62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja visst måste man ta sitt ansvar.  Men dom flesta har  väl lite sunt förnuft kvar hoppas jag.  Men det gäller väl allt i livet. Jepp det går att köra mc på trottoarer i 150.  Men man får hejda sig lite..Samma sak med multiflygmojängen. Men det är bra att påpeka att man kanske ska tänka sig för lite. För om vi gör en massa tokig heter som gör att det händer en massa läskgiga grejer. Så kommer det ett förbud väldigt fort. Så jag säger och T Ä N K lite innan ni gör nått jätte dumt. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Idag var flög igen, mötte en i grannskapet, han följde med mig att titta.

Sen skyllde han på mig, han skulle också köpa en..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Nu har jag fått 2 att köpa, får nog sluta att flyga på området där jag bor, men vi har en stor gräsmatta här som är perfekt..

post-5021-0-79547200-1408878540_thumb.jp

post-5021-0-20231500-1408879142_thumb.jp

post-5021-0-74194000-1408879209_thumb.jp

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Ja dom är beroendeskapande dom små gynnarna... 

Jag står i begrepp att köpa två batteripack till.. ja några propellrar, en väska, å faktiskt en uppsättning propellerskydd, dom behövs när man e inne bland träden å snurrar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jag står i begrepp att köpa två batteripack till.. ja några propellrar, en väska, å faktiskt en uppsättning propellerskydd, dom behövs när man e inne bland träden å snurrar.

Ett fäste till studsaren kanske vore ett bra tillbehör till den lilla gynnaren! Eller bara ha den till "älgobs"

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Propellerskydd fick jag med helt gratis, ska ta mig tid att montera dom..

post-5021-0-49743100-1408885189_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Propellerskydd fick jag med helt gratis, ska ta mig tid att montera dom..

attachicon.gifBR5A9458.JPG

FF

Jag har beställt ett set jag med. Men ena paret röda. Tänkte att det skulle vara lättare att se vad som är bak och fram Phamtomen.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Jag har beställt ett set jag med. Men ena paret röda. Tänkte att det skulle vara lättare att se vad som är bak och fram Phamtomen.

Tack för tipset, lite sprayfärg så är det fixat..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Kan man göra någonting annat med dem som lite konstflyg

som man kan med helikoptrar till exempel ?

post-3485-0-99085100-1408890771.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kan man göra någonting annat med dem som lite konstflyg

som man kan med helikoptrar till exempel ?

attachicon.gifJeff.jpg

Nu är inte Quad byggd för detta, med låg tyngdpunkt så blir det svårt att göra dessa konststycken.

Nästan vem som helst kan flyga Quad utan en massa kunskaper om flygning, bara att hovra med dessa maskiner kräver en massa fingerfärdighet.

Med min maskin så kan släppa alla fingra o fota den som är luften, försök samma sak med den, så garanterar jag en krasch.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Nu är inte Quad byggd för detta, med låg tyngdpunkt så blir det svårt att göra dessa konststycken.

Nästan vem som helst kan flyga Quad utan en massa kunskaper om flygning, bara att hovra med dessa maskiner kräver en massa fingerfärdighet.

Med min maskin så kan släppa alla fingra o fota den som är luften, försök samma sak med den, så garanterar jag en krasch.

FF

Ja försök att köra en sån där konst-helikopter en halvmeter från plytet å släpp kontrollerna... Då får nog ordet Laab en ny innebörd.

Dela på andra sajter

Jaha nu har jag kraschat min första propeller, Jag flög in i ett träd. (hmm) på tre meters höjd å 15m bort. SBS. Inte grejjernas fel.

Dela på andra sajter

Jaha nu har jag kraschat min första propeller, Jag flög in i ett träd. (hmm) på tre meters höjd å 15m bort. SBS. Inte grejjernas fel.

Sopa ;)

Dela på andra sajter

.

Ett enkelt svar...JA

Haha man måste testa gränserna för ens förmåga och nu vet du. :)

Ärligt så är jag avundsjuk på er och eran leksak.

Dela på andra sajter

Ja försök att köra en sån där konst-helikopter en halvmeter från plytet å släpp kontrollerna... Då får nog ordet Laab en ny innebörd.

Propparna är billiga, så länge det är dom så se dig lycklig..

Ff

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Propparna är billiga, så länge det är dom så se dig lycklig..

Ff

Nu beror det ju liksom på vilka proppar herr FF avser, dom proppar jag säljer ökade just något i pris...

Dela på andra sajter

Nu tänkte jag mest dom som på sitter Quaden, (PS) körde sönder 2st idag den välte av vinden när den landade..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Nu tänkte jag mest dom som på sitter Quaden, (PS) körde sönder 2st idag den välte av vinden när den landade..

FF

Låt det ta en minut att landa, låt skrället stabilisera sej 50cm. ovanför landningsplatsen. Då blir det lättare, å efter touch down håll vänsterspaken i sitt nedersta läge tills dess rotorerna stannar.

Dela på andra sajter

Hmm . Snart dags o öppna en verkstad när motorerna behöver bytas ( obalans) efter alla propphaveri.. skojade lite .Nejmen ett tips så fort någon motor beter sig konstig i lagren byt direkt.

Dela på andra sajter

Hmm . Snart dags o öppna en verkstad när motorerna behöver bytas ( obalans) efter alla propphaveri.. skojade lite .Nejmen ett tips så fort någon motor beter sig konstig i lagren byt direkt.

Varför då? Motorer byter man ju lätt själv..Eller?

Jag läste nånstans att man ska ta för vana att känna på motorerna efter varje flygning. Om en motor är varmare än dom andra, så bör den bytas double quick.l

Dela på andra sajter

Jag gjorde en testflygning över trädtopparna med min drone igår.

Kvaliten når inte upp till era superfilmer men för $60 så tycker jag att det är helt ok för att leka med.

Syma X5C

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

FF

Efter att min välte när den skulle landa så fångar jag den i luften med handen nu istället.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...