FF Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Jäklar vad roligt det var att flyga med, så jäkla lätt, fast lite problem hade jag med upp o ner. När flyg radiostyrt flygplan var upp ner på spaken, men man lär sig.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Ni vet väl att ni kan ställa in radiostyrningen på FCC mode för att fördubbla räckvidden, dock inte lagligt i Sverige. Slog personligt distansrekord på 1231m idag Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Har flygit slut på 6 batterier, vilken skillnad att flyga på kvällskvisten, man ser lysena mycket lättare. lite bilder bjuder jag på.. FF Ändrades Augusti 23, 2014 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Hej Grabbar Undrar om någon sett min drönare ?? Senast jag såg den var i Tyskland för att hämta korv Flyg01.JPG Förlåt men jag hoppas ni har lite humor Annars får någon mod ta bort det Ja jag ser den nu, eller jag har fått in din kamera.. Just nu står den utanför ditt sovrumsfönster... Men va bara lugn, jag sparar bilderna i Youtube-molnet så de e bara du som kan se dom.. Ändrades Augusti 23, 2014 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Har flygit slut på 6 batterier, vilken skillnad att flyga på kvällskvisten, man ser lysena mycket lättare. lite bilder bjuder jag på.. FF När solen ligger lågt blir det klart bäst bild/video. Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Kan inte redigera mitt inlägg ovan längre men här kommer videon från min rekord distans flygtur från idag Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Finns det nåt som reglerar flygning ``under influence of alcohol?´´ Nåja nu har jag provat det åxå, äldsta grabben kom förbi å ville prova, å jag fick ju lov att köra slut på batteriet.. Hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Nu får jag väl skit för detta inlägg ,, men det tar jag. Hållit på med denna hobby i 6-7 år .i början så var allt manuellt mode (någon som flugit en quad helt manuellt). lika svårt som en helikopter . Men det jag vill komma till , Var flyger ni , Tar ni ert ansvar var ni flyger , Villakvarter, vill ni skälva ha en quad över er tomt med ungarna ute i trädgården, tror inte det . Själv gillar jag denna hobby så in i he.vete, Men vart tar denna hobby på väg . Lätt o köpa en quad o ladda o ut flyga. Tror ni att det finns försäkringar om det händer något. Som sagt jag älskar denna hobby men tänk efter lite vart ni flyger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Nu får jag väl skit för detta inlägg ,, men det tar jag. Hållit på med denna hobby i 6-7 år .i början så var allt manuellt mode (någon som flugit en quad helt manuellt). lika svårt som en helikopter . Men det jag vill komma till , Var flyger ni , Tar ni ert ansvar var ni flyger , Villakvarter, vill ni skälva ha en quad över er tomt med ungarna ute i trädgården, tror inte det . Själv gillar jag denna hobby så in i he.vete, Men vart tar denna hobby på väg . Lätt o köpa en quad o ladda o ut flyga. Tror ni att det finns försäkringar om det händer något. Som sagt jag älskar denna hobby men tänk efter lite vart ni flyger. Jag anar att de e mej du irriterar dej på? Jag flyger/flög över ett öppet fält utan en enda människa. Ok det kanske va oansvarigt i dina ögon, och jag är jävligt medveten om vad våra leksaker kan ställa till med. Nog om detta. Försök för fan inte att uppfostra mej för det har alla som försökt misslyckats med. Nog om detta åxå. Jag flög slut på batterierna efter det att min son blev tvungen att sticka (han har en 3 månader son) å jag flög runt ``mitt fält´´ i sex minuter å det va lika roligt å lungt som vanligt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Nu får jag väl skit för detta inlägg ,, men det tar jag. Hållit på med denna hobby i 6-7 år .i början så var allt manuellt mode (någon som flugit en quad helt manuellt). lika svårt som en helikopter . Men det jag vill komma till , Var flyger ni , Tar ni ert ansvar var ni flyger , Villakvarter, vill ni skälva ha en quad över er tomt med ungarna ute i trädgården, tror inte det . Själv gillar jag denna hobby så in i he.vete, Men vart tar denna hobby på väg . Lätt o köpa en quad o ladda o ut flyga. Tror ni att det finns försäkringar om det händer något. Som sagt jag älskar denna hobby men tänk efter lite vart ni flyger. Å skit ska du inte ha för du har ju i grunden rätt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Wavis, tror problemet är att vi inte har varit med i den gammla manuell mode tiden. Jag vågade aldrig köpa någon då för jag visste att jag skulle störta den direkt. Idag så är det löjligt enkelt flyga omkring med en, har du provat själv att flyga en modern quadcopter med gps ? Jag förstår inte riktigt vad du/ni ser som är så farligt som dyker upp bland fina flygvideos ? Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Jag anar att de e mej du irriterar dej på? Jag flyger/flög över ett öppet fält utan en enda människa. Ok det kanske va oansvarigt i dina ögon, och jag är jävligt medveten om vad våra leksaker kan ställa till med. Nog om detta. Försök för fan inte att uppfostra mej för det har alla som försökt misslyckats med. Nog om detta åxå. Jag flög slut på batterierna efter det att min son blev tvungen att sticka (han har en 3 månader son) å jag flög runt ``mitt fält´´ i sex minuter å det va lika roligt å lungt som vanligt. Absolut inte där har du fel ( kinki i kväll) ,, Vill bara uppmana alla som köper o ta sitt ansvar ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) ., Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Wavis, tror problemet är att vi inte har varit med i den gammla manuell mode tiden. Jag vågade aldrig köpa någon då för jag visste att jag skulle störta den direkt. Idag så är det löjligt enkelt flyga omkring med en, har du provat själv att flyga en mod ena quadcopter med gps ? Nu e jag inte med ,,,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Nu e jag inte med ,,,,,Berätta vad du tycker är olämpligt istället, säkert någon video jag lagt upp ? Om den skulle störta, hur stor tror du är risken att den träffar någon ? Säkert många gånger mindre än en bil kör på någon. Ändrades Augusti 23, 2014 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Som jag sa innan i första inlägget i kväll, får väl en massa skit ,,,Men ville säga att vi som flyger dessa maskiner måste ta sitt ansvar var o hur man flyger, Inte direkt riktat till någon här inne på forumet, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Absolut inte där har du fel ( kinki i kväll) ,, Vill bara uppmana alla som köper o ta sitt ansvar ,, Ok vi löser det här som dom män vi är.. (Iaf vissa av oss (inte jag) )hehe By Pm eller telefon. 070-273 31 30. Jobbar en vecka till sen ska jag använda Quaden till Älg obs... Jag skojar även nu ere kanske bäst att tillägga Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Som jag sa innan i första inlägget i kväll, får väl en massa skit ,, Du får ingen skit då ingen vet vad du menar. Men du har inte berättat vad som du tycker är fel ? Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Du får ingen skit då ingen vet vad du menar. Men du har inte berättat vad som du tycker är fel ? Tja . . En person köper en phantom kör första turen vi villakvarteret o kör runt rätt eller fel ,,,döm själv , du bor närma en flygplats . du skickar upp phantomen inom flygområdet ,, döm själv finns många skräckexempel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Ok vi löser det här som dom män vi är.. (Iaf vissa av oss (inte jag) )hehe By Pm eller telefon. 070-273 31 30. Jobbar en vecka till sen ska jag använda Quaden till Älg obs... Jag skojar även nu ere kanske bäst att tillägga Hör av mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 (ändrad) Tja . . En person köper en phantom kör första turen vi villakvarteret o kör runt rätt eller fel ,,,döm själv , du bor närma en flygplats . du skickar upp phantomen inom flygområdet ,, döm själv finns många skräckexempel. Nänänä dom är spärrade.. Kan inte flyga in nära flygplatser... Hur är det med din farkost? Eller kanske måste vi bara lita på ditt goda omdöme, du flyger ju inte in över flygplatser, det vet ju alla... Puss Ändrades Augusti 23, 2014 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Augusti 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Tja . . En person köper en phantom kör första turen vi villakvarteret o kör runt rätt eller fel ,,,döm själv , du bor närma en flygplats . du skickar upp phantomen inom flygområdet ,, döm själv finns många skräckexempel. Kan förstå att det verkar skrämmande när man flyger över hus och några människor, jag försöker verkligen tänka på sådana risker innan jag skickar iväg drönaren. Förstår att vissa kan tycka att det verka otäckt och tar verkligen åt mig av allas åsikter. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Nänänä dom är spärrade.. Kan inte flyga in nära flygplatser... Hur är det med din farkost? Eller kanske måste vi bara lita på ditt goda omdöme, du flyger ju inte in över flygplatser, det vet ju alla... Puss Herren är påläst , bra,, Men finns faktiskt våra mindre flygplatser o dom är inte spärrade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Herren är påläst , bra,, Men finns faktiskt våra mindre flygplatser o dom är inte spärrade Herren?? Nu jäklar halkar vi in på tunga saker... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 23, 2014 Dela Inlagd Augusti 23, 2014 Herren?? Nu jäklar halkar vi in på tunga saker... Tufft,,,natti för mig nu ,,,drar tre veckor till thai på måndag ,,,Sen kommer Jakten ,,Som sagt hör av mig ,... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu