MaiChai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Personligen så problemet större än vad militärena klarar av. Och vad läst så finns det inget land som militärerna har fått i rätt riktning. Denna utbredda korruptionen blir jäkligt svår att lösa har dom kompetensen att få landet på fötter.. FF Portugal 1974 till exempel. http://sv.wikipedia.org/wiki/Nejlikerevolutionen "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Men enligt rapporten så har 142 rattfyllerister gripits och det är väl ändå ett tecken på att ratt/drog-fylla finns med på programmet även om det har missats i denna upprapningen av punkter. På tal om ratfylla, är det någon som känner till gränsen för rattfylla i Thailand? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 På tal om ratfylla, är det någon som känner till gränsen för rattfylla i Thailand? 0,5 o/oo Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Ja det stora felet var att Thailand styrdes av en fullständigt inkompetent regering med målet inställt på endast en sak amnesti åt Thaksin, hade dom inte drivit frågan till sin spets så hade Yingluck och PTP fortfarande styrt Thailand, i alla fall fram till dess ekonomiska kollaps. Men snalla nan, trafiken har varit lika jakla katastrofal langt innan du ens hade hort namnet Thaksin Shinawattra, For det var val trafiken denna trad handlade om? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Men snalla nan, trafiken har varit lika jakla katastrofal langt innan du ens hade hort namnet Thaksin Shinawattra, For det var val trafiken denna trad handlade om? Thaksins "first car" reform som framför allt utnyttjades i Bangkok satte mer än hundratusen nya fordon på vägarna och kraftigt ökade kösituationen i Bangkok Another was a “first car loan” scheme that has saw a staggering number of cars take to already chronically jammed roads along with a staggering amount of debt accumulated amongst people who could neither afford a car, nor a loan for one. http://nsnbc.me/2013/03/08/thailands-thaksinomics-thaksin-shinawatra%C2%B4s-populism-is-failing-spectacularly/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Thaksins "first car" reform som framför allt utnyttjades i Bangkok satte mer än hundratusen nya fordon på vägarna och kraftigt ökade kösituationen i Bangkok Another was a “first car loan” scheme that has saw a staggering number of cars take to already chronically jammed roads along with a staggering amount of debt accumulated amongst people who could neither afford a car, nor a loan for one. http://nsnbc.me/2013/03/08/thailands-thaksinomics-thaksin-shinawatra%C2%B4s-populism-is-failing-spectacularly/ Helt ratt, men inte startade kaoser dar! Jag har forvisso bara bott har i 10 ar sa nar det startade vet jag inte, men nog va det langt fore nagon Shinawattradumhet! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Men snalla nan, trafiken har varit lika jakla katastrofal langt innan du ens hade hort namnet Thaksin Shinawattra, For det var val trafiken denna trad handlade om? Nej nej, du har ju inte förstått. Allt är Thaksins fel, i alla fall enligt hjärntrusten här på forumet Ändrades Juni 14, 2014 av Dempa Palestine is not a country, it's a terrorist state. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Nu kan jag inte historien riktigt när det byggde vägar o togs bort gamla kanaler i Bangkok. Men en sak är säker det var långt före Taksins tid, sen skulle alla Bangkoksbor ha bil.. FF Ändrades Juni 14, 2014 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Många punkter var det men jag såg ingen av dom som handlade om alkohol och andra droger i trafiken, lite märkligt kan jag tycka. Fritz.. Absolut, borde vara en huvudfraga men det ar nog svart att fa BIB att sluta med Whiskaysoda som maltidsdryck i ett nafs! Se ovan, borjade for ett ar sedan och fortsatter regelbundet! Enl polisen som snodde min kompis 0,5 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Helt ratt, men inte startade kaoser dar! Jag har forvisso bara bott har i 10 ar sa nar det startade vet jag inte, men nog va det langt fore nagon Shinawattradumhet! Självklart inte. När jag var där 1979 i Bangkok fick man räkna med 2-3 timmar för att ta sig från hotellet på Silom till Don Muang för då fanns inga expressways etc Men Thaksins bilreform gjorde en redan dålig situation betydligt värre i Bangkok Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Självklart inte. När jag var där 1979 i Bangkok fick man räkna med 2-3 timmar för att ta sig från hotellet på Silom till Don Muang för då fanns inga expressways etc Men Thaksins bilreform gjorde en redan dålig situation betydligt värre i Bangkok Dar ser du! Sen maste jag ge dig en eloge, du lyckas fa in en negativ blankare om DrT i varenda inlagg (nastan i alla fall) Det ar bra lobbat! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 Men snalla nan, trafiken har varit lika jakla katastrofal langt innan du ens hade hort namnet Thaksin Shinawattra, For det var val trafiken denna trad handlade om? Thaksins första löfte när han blev minister var att lösa problemet med Bangkoks trafik på 6 månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 Dar ser du! Sen maste jag ge dig en eloge, du lyckas fa in en negativ blankare om DrT i varenda inlagg (nastan i alla fall) Det ar bra lobbat! Det Khun Baa är inte svårt alls, det är däremot mycket svårare att få in en "positiv blänkare" om Thaksin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Det Khun Baa är inte svårt alls, det är däremot mycket svårare att få in en "positiv blänkare" om Thaksin. Det ar bara det att du maste tanka lite pa Petter o vargen, till slut ar det ingen som bryr sig och da ar allt till ingen nytta den dag det ar pa riktigt! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 Det ar bara det att du maste tanka lite pa Petter o vargen, till slut ar det ingen som bryr sig och da ar allt till ingen nytta den dag det ar pa riktigt! Du kan komma med hur mycket Petter och Vargen du vill, jag kan ändå inte hitta något positivt om Thaksin. Denna man har kostat Thailand ofantliga pengar och skulle få risstödet att framstå "som en fis i vinden". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Du kan komma med hur mycket Petter och Vargen du vill, jag kan ändå inte hitta något positivt om Thaksin. Denna man har kostat Thailand ofantliga pengar och skulle få risstödet att framstå "som en fis i vinden". Jo, jag har last det i ett tiotal tradar och har nedligerat minst 7-8 och likt forbannat kommewr detta tjat i ALLA tradar, t.o.m. denna som handlar om trafiksituationens forbattringsmojlighet! PS Kan beratta att BIB fortfaranda gar med block o penna och inkasserar sina 200 THB under blocket! DS Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jo, jag har last det i ett tiotal tradar och har nedligerat minst 7-8 och likt forbannat kommewr detta tjat i ALLA tradar, t.o.m. denna som handlar om trafiksituationens forbattringsmojlighet! PS Kan beratta att BIB fortfaranda gar med block o penna och inkasserar sina 200 THB under blocket! DS Rom byggdes inte på en dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Dar ser du! Sen maste jag ge dig en eloge, du lyckas fa in en negativ blankare om DrT i varenda inlagg (nastan i alla fall) Det ar bra lobbat! Tyvärr krävs det mycket lite ansträngning för att lyckas med det Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Ganska sjukt att man måste säga till på skarpen om dessa regler. Om man inte hade nån övervakning i Sverige, hur länge tror Du det skulle ta att det ser likadant här? GIssar på en vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Om man inte hade nån övervakning i Sverige, hur länge tror Du det skulle ta att det ser likadant här? GIssar på en vecka. Lapplisorna strejkade i Stockholm nan gang tror det va mitten/slutet 90 tal, jag lovar att det va lika javligt pa bara en dag, jag bodde alldeles i narheten av Odenplan da, full kaos i hela Vasastan! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Thaksins första löfte när han blev minister var att lösa problemet med Bangkoks trafik på 6 månader. Och då röstade Bangkokborna på honom? https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Och då röstade Bangkokborna på honom? Nä, då var han nybakad minister i Chavalits regering och medlem i Phalang Dhamma party när han som första löfte lovade att lösa Bangkoks trafikproblem inom 6 månader. Det är snart 20 år sedan dess... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Man får hoppas för landets bästa, jag själv har aldrig trott på glittermaffian. Men den kanske är annorlunda där, den som lever får se.. FF Själv tror jag på militären då de har disciplin och förmåga att inte bara fatta beslut utan även genomföra dem praktiskt... hon yinglucki lovade mängder med saker som inta blev av. Glittermaffian? menar du yinglycki med följe när hon shoppar?? Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Helt ratt, men inte startade kaoser dar! Jag har forvisso bara bott har i 10 ar sa nar det startade vet jag inte, men nog va det langt fore nagon Shinawattradumhet! Sedär den röde risfältsriddaren vet allt om Bangkok då han bott på risfältet i 10 år, så vill man ha riktig information om trafiken i Bangkok frågar man nån som bott i Bangkok lite längre... och som är nykter.Typ min fru som bott där i hela sitt liv typ Ändrades Juni 14, 2014 av wix Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Sedär den röde risfältsriddaren vet allt om Bangkok då han bott på risfältet i 10 år, så vill man ha riktig information om trafiken i Bangkok frågar man nån som bott i Bangkok lite längre... och som är nykter.Typ min fru som bott där i hela sitt liv typ Passa dig så du inte får moralpolisen på dig,man får inte säga vad som helst här. Visst fan, du är ju rätt gul så då är det nog lugnt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu