Jump to content
IGNORERAD

Snus?

jan53

Recommended Posts

Låter ju helt befängt, måste väl vara de stora cigarettillverkarna som har lobbat över hela världen, dom ser väl en stor framtida konkurrens iom snuset sprider sig utanför dom svenska gränserna, jag har alldrig hört talats om att någon har dött pga att han har snusat!!!

Men minst lika sjukt är det ju i sverige för närvarande - det är tillåtet att köpa cigaretter med nikotin men otillåtet att köpa nikotin till e-cigaretter som är helt ofarliga (enbart vattenånga,bortsett från nikotinet) medans vanliga cigaretter innehåller en massa andra farliga ämnen) ??? Vilka puckon till politiker tar sådana beslut?

idi*ter finns det på samtliga arbetsplatser i sverige och dom flesta företagen försöker väl att eliminera dom men i riksdagen så får dom väl bara vara...skulle ju vara intressant om folket fick rösta bort dom riksdagsledamöter som inte har skött sin uppgift under varje år.

Är inte missbruket av nikotin det mest "sjuka" ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

9

• andrejsdenruskige

8

• kitungmakmak

4

• mussemannen

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fungerar klockrent  snusexpress.com. Billigt och 4-5 arbetsdagar med vanlig post.//Jan

Samma företag som http://www.buysnus.com

Beställer därifrån för att de även säljer svenskt godis. :D

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är inte missbruket av nikotin det mest "sjuka" ?

Nja, det är väl ganska onödigt.

Men samhällseffekten av detta nikotin är inte så farligt.

Värre är det med alkohol.

Dela på andra sajter

Nja, det är väl ganska onödigt.

Men samhällseffekten av detta nikotin är inte så farligt.

Värre är det med alkohol.

Så ?

De två värsta faktorerna som påverkar människors hälsa är som pest eller kolera. Missbruk är alltid missbruk

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så ?

De två värsta faktorerna som påverkar människors hälsa är som pest eller kolera. Missbruk är alltid missbruk

Ja, men det gäller allt från socker, salt till heroin

Dela på andra sajter

Ja, men det gäller allt från socker, salt till heroin

Självklart. att missbruka är ju just att missbruka

Att bruka är ju när man inte "måste" ha något för att kroppen är beroende av det !

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Självklart. att missbruka är ju just att missbruka

Att bruka är ju när man inte "måste" ha något för att kroppen är beroende av det !

Ja, det är inga problem för mig att vara utan snus. Har varit det många gånger och långa stunder.

Känner inget fysiskt tvång. 

Det är snarare så att den största kicken kommer när man är utan nikotin. Du borde prova att växla lite. Ibland med nikotin och ibland utan.

Dela på andra sajter

Ja, det är inga problem för mig att vara utan snus. Har varit det många gånger och långa stunder.

Känner inget fysiskt tvång.

Det är snarare så att den största kicken kommer när man är utan nikotin. Du borde prova att växla lite. Ibland med nikotin och ibland utan.

Jag mår som bäst utan nikotin. Om du får en kick av det har du ett problem och ett behov

Dela på andra sajter

Jag mår som bäst utan nikotin. Om du får en kick av det har du ett problem och ett behov

Jag kan sluta när jag vill men jag vill inte just nu.

Klassisk kommentar från tobaks brukare..

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så mycket snus får du ta med på resan

Se till att ha koll på reglerna kring hur mycket snus som får tas med in i landet du reser till. Foto: THINKSTOCK

Att packa ner några stockar snus i ­resväskan är ett måste för ­åtskilliga svenska utlands­resenärer. Men se upp!

http://www.aftonbladet.se/resa/article18966345.ab

Det kan bli riktigt kostsamt i ­tullen om oturen är framme.

Bra länk:):)

post-5585-1406270135,66_thumb.jpg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, får ingen kick av snus. Utan snus så kan jag få en liten kick.

Dela på andra sajter

Bra länk:) :)

Den var inte betallänk när jag la in den. Jag kunde se den utan problem då så dom måste ha lagt "betalning" på den för att dom såg att många läste den. Typiskt AB !

Dela på andra sajter

Nej, får ingen kick av snus. Utan snus så kan jag få en liten kick.

"Kicken" är kroppes funktion för att utsöndra "belöningsämnen" som gör att man mår bra för att man ger den sådant den vill ha

Om den "vill ha" nikotin har du ett problem.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

"Kicken" är kroppes funktion för att utsöndra "belöningsämnen" som gör att man mår bra för att man ger den sådant den vill ha

Om den "vill ha" nikotin har du ett problem.

Kicken du får när du lyckas förstå vad jag skrev lär toppa alla kickar man kan få av nikotin.

För att förtydliga vad jag skrev tidigare.

1. Jag får ingen kick av nikotin. Någon dopamineffekt märker jag inte av.

2. Enda "kicken" som jag möjligtvis får är de gånger jag inte har snus. Då kan jag eventuellt få mig en kick, inte sagt att jag får det.

Brukar snusa på jobb. När jag kliver på flyget hem så upphör mitt snusande. Från torsdag till måndag är jag alltså utan snus och har inga problem med det. Just nu flyger jag dock hem på fredagar tack vare semester tabeller på flyget.

Sedan har jag varit utan snus några år, några månader, några veckor och några dagar. Jag kan inte riktigt se det stora problemet att vara utan snus. Men jag kan inte heller se det stora problemet med att bruka snus heller.

Dela på andra sajter

Kicken du får när du lyckas förstå vad jag skrev lär toppa alla kickar man kan få av nikotin.

För att förtydliga vad jag skrev tidigare.

1. Jag får ingen kick av nikotin. Någon dopamineffekt märker jag inte av.

2. Enda "kicken" som jag möjligtvis får är de gånger jag inte har snus. Då kan jag eventuellt få mig en kick, inte sagt att jag får det.

Brukar snusa på jobb. När jag kliver på flyget hem så upphör mitt snusande. Från torsdag till måndag är jag alltså utan snus och har inga problem med det. Just nu flyger jag dock hem på fredagar tack vare semester tabeller på flyget.

Sedan har jag varit utan snus några år, några månader, några veckor och några dagar. Jag kan inte riktigt se det stora problemet att vara utan snus. Men jag kan inte heller se det stora problemet med att bruka snus heller.

OK. Läste fel där

Men varför snusar du överhuvudtaget då ?

Och kom inte med kommentaren "för att det är gott" för då skulle du erkänna att du har ett behov..

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

OK. Läste fel där

Men varför snusar du överhuvudtaget då ?

Och kom inte med kommentaren "för att det är gott" för då skulle du erkänna att du har ett behov..

Så då är du alkoholist. Och kom inte och säg "för att det är gott" för då erkänner du att du har ett behov.

Jag vet faktiskt inte varför jag snusar under arbetstid. Är väl samma grej som att jag tar en öl under semestern eller om jag skulle ta en cigarr i en solstol (inte för att jag gör det)

Jag hinkar dessutom i mig en massa kaffe och tuggar tuggummi på jobb. Ibland dricker jag tea när automatkaffet börjar smaka skit.

Kanske det att ta en snus innebär att jag känner att det blir mer avslappnat. Men det hade nog fungerat lika bra utan nikotin. Mest en psykologisk effekt, ungefär som att jag kan ta mig en öl i soffan på en torsdag och få känslan av att jag är ledig och inte behöver jobba.

Dela på andra sajter

Så då är du alkoholist. Och kom inte och säg "för att det är gott" för då erkänner du att du har ett behov.

Jag vet faktiskt inte varför jag snusar under arbetstid. Är väl samma grej som att jag tar en öl under semestern eller om jag skulle ta en cigarr i en solstol (inte för att jag gör det)

Jag hinkar dessutom i mig en massa kaffe och tuggar tuggummi på jobb. Ibland dricker jag tea när automatkaffet börjar smaka skit.

Kanske det att ta en snus innebär att jag känner att det blir mer avslappnat. Men det hade nog fungerat lika bra utan nikotin. Mest en psykologisk effekt, ungefär som att jag kan ta mig en öl i soffan på en torsdag och få känslan av att jag är ledig och inte behöver jobba.

Där är skillnaden stor

En icke-nikotinist mår skitdåligt av sin första snus i hela kroppen och det är inte ovanligt att dom spyr av det

Sådant händer inte efter ett glas vin eller en öl

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Där är skillnaden stor

En icke-nikotinist mår skitdåligt av sin första snus i hela kroppen och det är inte ovanligt att dom spyr av det

Sådant händer inte efter ett glas vin eller en öl

Jo, jag blev jävligt yr av första prillan jag tog.

Blir dock inte yr av snus även om jag har varit utan i ett år. Och nikotinet ska nog vara på 0nivå efter 48timmar.

Skulle jag däremot ta en cigg en morgon så skulle jag nog få mig en bra ciggfylla.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Den var inte betallänk när jag la in den. Jag kunde se den utan problem då så dom måste ha lagt "betalning" på den för att dom såg att många läste den. Typiskt AB !

Skojade lite med dig:):)
Dela på andra sajter

Tallviking, on 25 Jul 2014 - 09:29, said:Där är skillnaden stor En icke-nikotinist mår skitdåligt av sin första snus i hela kroppen och det är inte ovanligt att dom spyr av det Sådant händer inte efter ett glas vin eller en öl Jo, jag blev jävligt yr av första prillan jag tog. Blir dock inte yr av snus även om jag har varit utan i ett år. Och nikotinet ska nog vara på 0nivå efter 48timmar. Skulle jag däremot ta en cigg en morgon så skulle jag nog få mig en bra ciggfylla.

Förnekelsen om alkohol är stor.

Dela på andra sajter

Alkohol bör endast inmundigas i förebyggande syfte, det har bl.a. visat sig verksamt mot tristess.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Alkohol bör endast inmundigas i förebyggande syfte, det har bl.a. visat sig verksamt mot tristess.

Det fungerar även mot avsaknad av danskunskaper, snygga brudar och språkproblem. Efter några djävlar är man en mästare på dansgolvet, kvinnorna är vackra och språket (oavsett om man kan det eller inte som nykter) flyter på felfritt.

Snus verkar däremot inte ha dessa effekter, speciellt inte då det gäller chansen för att vinna det motsatta könets gillande. Har inte qvinnorna förstått att en rinnande mullbänk är ett säkert tecken på skolning och ofantliga rikedomar.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jao på Flaggan har tagit emot ett paket snus, som har skickats med post från Rayong och nu undrar hon om detta är något vi (jag och min fru) känner till.

Vi har dock inte en susning och jag chansar på att någon här på MPR vet vad det handlar om. I så fall låt mej veta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Jag köper från Baysnus.com (svenskt snus) skickas tullfritt från sverige men frakt runt en 200hundring. Skickas i vadderade kuvert 5 dosor i varje.

Har funkat varje gång i 3 år nu. Beställer 2-3 stockar varje gång och leverans hem till dörren.

//Peter

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...