Jump to content
IGNORERAD

Snus?

jan53

Recommended Posts

Hej, är det någon som vet om Snus är förbjudet att medtaga till Thailand eller om det har klassats som drog och därav att det skulle var förbjudet?

Dela på andra sajter

• Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

9

• andrejsdenruskige

8

• kitungmakmak

4

• mussemannen

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 dosor är jämnställt med en limpa cig dvs 10 dosor per person och inresa

Dela på andra sajter

10 dosor är jämnställt med en limpa cig dvs 10 dosor per person och inresa

ok.så det är lagligt att ta med sig 1 stock då.bra tack för svaret

Dela på andra sajter

Har för mig att den korrekta gränsen är 250g.

Och med tanke på att portionsdosor väger mindre än lössnus, så gäller inte antal dosor som gräns.

Men å andra sidan, så är det nog ingen tullare som läser på förpackningen eller väger dosorna. :)

Dela på andra sajter

Har för mig att den korrekta gränsen är 250g.

Och med tanke på att portionsdosor väger mindre än lössnus, så gäller inte antal dosor som gräns.

Men å andra sidan, så är det nog ingen tullare som läser på förpackningen eller väger dosorna. :)

Jodå, det finns visst tullare som läser på dosorna hur många gram dom innehåller.

Blev själv stoppad för några resor sedan och fick då förklarat för mig att jag fick max ta med mig 6st dosor. Nu löste detta sig på ett bra sätt för mig då frugan förklarade för tulltjänstekvinnan att det var medicin för farang, 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Hej, är det någon som vet om Snus är förbjudet att medtaga till Thailand eller om det har klassats som drog och därav att det skulle var förbjudet?

Jag testade en beställning från "Siamsnus", en dosa hemskickad for 149thb, lev tid 2 dagar.

http://www.siamsnus.com/

Har du en adress de kan skicka till, är detta ett jäkligt bra alternativ.

Dela på andra sajter

Jag testade en beställning från "Siamsnus", en dosa hemskickad for 149thb, lev tid 2 dagar.

Tack för det tipset.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Oregistrerad

Jag kan leverera en stock Svenskt Snus till Pattaya around 21 juni Jag köper den i Taxfree ARN

och priset omvandlas till THB + 500 THB för sveda o värk. PM:a vilken slags snus, tel nummer o

e-mail senast onsdag kl 18.00 Svensk tid. Var tydlig, märke, lös-, portions etc. Först till kvarn gäller.

Ändrades av Loikkari
Dela på andra sajter

det går utmärkt att packa om portionssnus ..får nästan ner två doser i en om man stuvar ordentligt . :thumbsup:

Dela på andra sajter

mussemannen

Fick just en stock snus från siamsnus samt ett smakprov på lakritsen och jag måste säga att det är kanon snus så ta med det lagliga 5 dosor och bunkra upp från siamsnus

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
mussemannen

Beställde innan en stock av generalen och fick med en salmiak snus som prov nu är jag helt såld kanon snus detta blir ju jobbigt nu i Sverige då man väl kommer dit utan samisk snuset på löst. Jag får nog bunkra innan jag åker hem :)

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Beställde innan en stock av generalen och fick med en salmiak snus som prov nu är jag helt såld kanon snus detta blir ju jobbigt nu i Sverige då man väl kommer dit utan samisk snuset på löst. Jag får nog bunkra innan jag åker hem :)

Finns nåt som jag tror heter offroad salmiak, eller nåt liknande. Går att beställa i alla fall på nätet.

Jag testade och en dosa går bra, men en stock var inte så roligt.

Fick varva med grov lös för det var lite för mycket godissmak över offroad efter nån dosa.

EDIT: Nä, det var lakrits... http://www.snusbolaget.se/offroad-liquorice-portion.html

LD finns i salmiak, men bara som portion. Det är väl bara börja blanda själv. :)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ja för det priset borde det vara bra, kostar ju inte mer med svenskt snus via buysnus.com

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

500g är max tillåtna mängden.

Men det finns att beställa på plats.

Viking snus och Siam snus.

Själv bakar jag hemma.

Dela på andra sajter

500g är max tillåtna mängden.

Men det finns att beställa på plats.

Viking snus och Siam snus.

Själv bakar jag hemma.

250 gram är det som gäller.

Dela på andra sajter

mussemannen

Vart i Thailand ligger siam snus

Chiang Mai tror jag med reservation på stavningen :)

Dela på andra sajter

Så mycket snus får du ta med på resan

Se till att ha koll på reglerna kring hur mycket snus som får tas med in i landet du reser till. Foto: THINKSTOCK

Att packa ner några stockar snus i ­resväskan är ett måste för ­åtskilliga svenska utlands­resenärer. Men se upp!

http://www.aftonbladet.se/resa/article18966345.ab

Det kan bli riktigt kostsamt i ­tullen om oturen är framme.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Men nikotintuggummi säljs väl överallt och i många länder är det t.o.m. billigare.

Kan inte det underlätta abstinenserna?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men nikotintuggummi säljs väl överallt och i många länder är det t.o.m. billigare.

Kan inte det underlätta abstinenserna?

Ja, på samma sätt som Albanien ersätter Thailand som semestermål.  :crazy:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nuförtiden börjar snus att klassas som närmare tung narkotika i EU-länderna, för att tobaksbolagen har lobbat med en massa pengar.

Samtidigt som EU betalar bidrag för tobaken i EU.

Nuförtiden betraktas man som närmast kriminell av folk om man använder snus i Finland.3 stockar får man ta in och har man mer och blir stoppad så kan dom gå in och se hur mycket man köpt för bakåt i tiden genom Siljakortet tex. och då blir det riktigt dyrt eller tom. fängelse.

Om man åker på semester i EU så är det bara att packa snuset i kondomer och förvara det djupt där solen inte skiner. :blush2:

Dela på andra sajter

Jag kan leverera en stock Svenskt Snus till Pattaya around 21 juni Jag köper den i Taxfree ARN

och priset omvandlas till THB + 500 THB för sveda o värk. PM:a vilken slags snus, tel nummer o

e-mail senast onsdag kl 18.00 Svensk tid. Var tydlig, märke, lös-, portions etc. Först till kvarn gäller.

Får du sådana besvär?Kanske bäst att låta bli.

Mvh jrk

Dela på andra sajter

Så mycket snus får du ta med på resan

Se till att ha koll på reglerna kring hur mycket snus som får tas med in i landet du reser till. Foto: THINKSTOCK

Att packa ner några stockar snus i ­resväskan är ett måste för ­åtskilliga svenska utlands­resenärer. Men se upp!

http://www.aftonbladet.se/resa/article18966345.ab

Det kan bli riktigt kostsamt i ­tullen om oturen är framme.

Låter ju helt befängt, måste väl vara de stora cigarettillverkarna som har lobbat över hela världen, dom ser väl en stor framtida konkurrens iom snuset sprider sig utanför dom svenska gränserna, jag har alldrig hört talats om att någon har dött pga att han har snusat!!!

Men minst lika sjukt är det ju i sverige för närvarande - det är tillåtet att köpa cigaretter med nikotin men otillåtet att köpa nikotin till e-cigaretter som är helt ofarliga (enbart vattenånga,bortsett från nikotinet) medans vanliga cigaretter innehåller en massa andra farliga ämnen)??? Vilka puckon till politiker tar sådana beslut?

idi*ter finns det på samtliga arbetsplatser i sverige och dom flesta företagen försöker väl att eliminera dom men i riksdagen så får dom väl bara vara...skulle ju vara intressant om folket fick rösta bort dom riksdagsledamöter som inte har skött sin uppgift under varje år.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...