Jump to content
IGNORERAD

Aeroflot Helt OK!

Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Hej Forumister.

Nu är man åter hemma i ett för kallt Sverige för årstiden (Skulle stannat en månad till). Hemfärden fick bli en chansning och vi tog flyg med AEROFLOT. Till min förvåning så var det ju riktigt Bra! Maten var nog bland den bästa jag fått på ett flyg! Modern Airbus men sätena var lite platta i sitsen. Typ en parkbänk. Det som slog mig direkt var att tyget på sätena (Orange) var grått av smuts. TV displayen var riktigt bra och skarp bild. Stort utbud av film. Mycket Stort! Servisen, ja den var väll som på alla andra flyg. Man fick faktiskt ett smile varje gång av flygvärdinnorna.

Flygplatsen var heller inget att klaga på. Den var ju totalfylld med restauranger och Taxfree affärer.

Det som var lite enerverande var när vi skulle till våran gate, Vi skulle till Terminal D. Följer skyltar..kommer till en terminal men det står ingenstans VILKEN terminal du kommit till. Hittar sedan i andra änden av Terminalen fler skyltar att följa till Terminal D. Då tar jag till uteslutningsmetoden att vi är i fel terminal.

När vi kommer till Terminal D kommer nästa skylt-miss! Vi ska till Gate 20. Skyltar visar först vägen men sedan står det helt plötsligt skyltat till Gate 24 - 29. vart tog skylten för Gate 18 - 23 vägen. Gick in i en korridor som ej var skyltad och senare fann jag skyltar till våran gate. Det är ju ganska viktigt att skylta vid varje korsning för annars är det hopplöst.

Men för min del. Jag kommer defenetivt välja Aeroflott i fortsättningen om flygtider och pris är gynnsamt.

Och folk som klagat på fulla Ryssar ombord..Jag såg ingen alkohol serveras alls! Undrar om dom hade någon överhuvudtaget!

Dela på andra sajter

• Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

19

• rolba

11

• leifen

11

• Soengsang

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag för min del har bojkottat Putins ryssland pga Ukraina.

Inte snällt alls.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Jag åkte också hem med Aeroflot 22 april.

Hade turen att bli uppgraderad till business på ett fullbokat plan.

Vi var 2 timmar sena från Bkk, så viss oro fanns för den korta transfertiden.

Aeroflot hade personal som samlade upp samtliga som skulle vidare till olika flygplatser i Skandinavien efter säkerhetskontrollen för transfer och lotsade resenärerna till respektive gate.

Mycket bra gjort då det var långt mellan terminalerna och gaterna. 

Drickat och maten i business tillsammans med service höll hög klass, kan inte betygsätta ekonomi.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Kan bara instämma om att flyga med ryssarna bara var bra. Jag har åkt de två sista resorna med dom och inga problem. Senast åkte vi 777 som var helt ny. Bra service fast ingen alkohol i boskapsvagnen. Det funkar för mej.

BAJEN 4-EVER

Dela på andra sajter

Tjänsteresa till Moskva för två år sedan, köpte SAS biljett. Hemresan var med Aeroflot, code-sharing. Ny fräsch Airbus till skillnad mot SAS gamla MD-80 på ditresan. Dessutom varm mat, till skillnad mot SAS torra smörgås... :-) Inget att anmärka på den returresan.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Jag för min del har bojkottat Putins ryssland pga Ukraina.

Inte snällt alls.

Samma här, sätter inte min fot i Ryssland pga Putin o hans följe, inte en dollar eller Euro skulle jag slösa i det landet.

Dela på andra sajter

Samma här, sätter inte min fot i Ryssland pga Putin o hans följe, inte en dollar eller Euro skulle jag slösa i det landet.

Då finns det inte många alternativ för resor till Thailand.

Araberna har ju sina brister, Turkarna likadant, Thailand är ju inte heller rumsrena mot sina grannar.

Air China, knappast

SAS flyger bara periodvis på Thailand.

Nästan bara Norrbaggarna kvar  :ahh:

Dela på andra sajter

Araberna har ju sina brister, Turkarna likadant, Thailand är ju inte heller rumsrena mot sina grannar.

Air China, knappast

Kan väl förtusan inte gemföra Thailändska regeringen mot Putin o hans följe om du ser på vad han har genomfört det sista årtiondet.

Dela på andra sajter

Air China, knappast

Finns ju Mumin air osså väl? Eller åkte dom samma väg som muminphones ?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Har du en länk?

Har åkt 2 resor med Mumin och dom duger gott för mig, men vissa säger tvärt om ....

För mig är det priset i kombination med restid och lämpliga anslutningsflyg.

Att tro att en osåld biljett skall påverka världsläget är naivt,

eller att man stöder en regim med att flyga med ett fristående flygbolag från staten.

Dela på andra sajter

Har du en länk?

Har åkt 2 resor med Mumin och dom duger gott för mig, men vissa säger tvärt om .

För mig är det priset i kombination med restid och lämpliga anslutningsflyg.

Att tro att en osåld biljett skall påverka världsläget är naivt,

eller att man stöder en regim med att flyga med ett fristående flygbolag från staten.

http://www.finnair.com/SE/SE/home-page Vassego! Själv flyger jag SAS!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Den dagen ryssarna förbjuder oss att flyga över deras territorium blir biljetterna till Thailand dubbelt dyra ???

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Den dagen ryssarna förbjuder oss att flyga över deras territorium blir biljetterna till Thailand dubbelt dyra ???

tror jag inte ,

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jaha.

nej varför skulle dom det typ turkarna flyger inte över ryskt territorium ,thai och Finnair får en knapp timme längre resa och det kan inte höja priset med dubbelt

Dela på andra sajter

Oregistrerad

nej varför skulle dom det typ turkarna flyger inte över ryskt territorium ,thai och Finnair får en knapp timme längre resa och det kan inte höja priset med dubbelt

Dyrare i.af. men det kvettar la , ente så ofta man ska österöver  :crazy:

Dela på andra sajter

Så länge både Norwegian och Aeroflot fyller sina plan till 100% så har dom inte fel i sin affärside. 

Finnair har också mycket hög beläggning.

Flygresor är bara en transport för de flesta.

Varför lyckas inte andra bolag fylla upp till 100%.

33:an reser för sällan och därför har råd :thumbsup:

Värre för mig som gör fem resor per år.

En korkad Norrlänning

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Norwegian flyger inte över Rysslands luftrum, och de har nog de billigaste biljetter för tillfället.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Norwegian flyger inte över Rysslands luftrum, och de har nog de billigaste biljetter för tillfället.

Har flugit med Norrbaggarna  Hel-Cph , aldrig mer.- Di e ju värre än lågprisbolag .- ???

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har flugit med Norrbaggarna  Hel-Cph , aldrig mer.- Di e ju värre än lågprisbolag .- ???

Nu var det inte frågan om det, utan de har inte tillstånd att flyga i Ryskt luftrum.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu var det inte frågan om det, utan de har inte tillstånd att flyga i Ryskt luftrum.

märkligt och grannar som dom är

Dela på andra sajter

Fem resor longhoul för mig och är mycket nöjd.

Pris kontra service vinner baggarna till Thailand för den som bokar i rätt tid.

Billig och bra produkt.

Man får vad man betalar för, men inget extra.

Baggarna levererar en produkt till det pris man betalar för.

Reser man för under 2000kr per väg så blir det alltid mitt första val.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...