Jump to content
IGNORERAD

Andrejsdenruskige ställer till med liveshow i köket.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Kenneth4618

Ähh va fan på Nelins kan man köpa vita och gula för sig på plastflaska och blanda till sitt ägg själv

Stor eller liten gula...bara välj själv :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    39

  • måne

    5

  • Alarik

    5

  • Enis

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Ähh va fan på Nelins kan man köpa vita och gula för sig på plastflaska och blanda till sitt ägg själv

Stor eller liten gula...bara välj själv :thumbsup:

 

Men dessa saker kommer nog inte från lurviga djur eller sexbenta djur.

Låtsasdjursägg är vad det är. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det lika bra med "Äggkorv"?

 

20130322131742-14841e3f.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det lika bra med "Äggkorv"?

 

20130322131742-14841e3f.jpg

Äggstock!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske man ska konkurera med denna tråd och skapa en "hur-man-lagar-till-skäggbiff-tråd"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske man ska konkurera med denna tråd och skapa en "hur-man-lagar-till-skäggbiff-tråd"...

Skäggbiff äter man väl rå?  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrej o Jimmy skapar nya kulinariska höjdpunkter, bravo :14:

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skäggbiff äter man väl rå?  :nyam:

 

Nja är den blodig är den inte allt för god har jag hört av en kompis :crazy:

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja är den blodig är den inte allt för god har jag hört av en kompis :crazy:

 

 

/Enis

Doftar den fisk eller Stilton-ost har biffen passerat bästföredatum

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Doftar den fisk eller Stilton-ost har biffen passerat bästföredatum

usch då, är det det,  som kallas kemisk krigsföring ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Morning vaknade till väldoftande kullinariska rätter när Kantarellen härskar i köket!

Idag blir det tydligen Thaimat på menyn!

post-4567-0-47096200-1398317087_thumb.jp

post-4567-0-77146400-1398317101_thumb.jp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan förbereder jag nästa steg.

Tre ägg som är från riktiga djur. Kastar i dom i ett glas, men fråga inte varför jag gör det.

y6a3yre4.jpg

Använder du saxen till att skala äggen med?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Använder du saxen till att skala äggen med?

 

Ja, det är det den är till för.

Sedan skalade jag av höljet på pytten med samma sax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver nog ta med morsan på någon av dina arbetsresor eftersom jag inte kan undgå att se att spisen är i behov av städning. ;)

Sedan måste jag säga att jag imponeras av det stora stekta ägget med tre gulor, måste nog prova det där med ägg i glas nästa gång jag steker, trots den extra disken.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du behöver nog ta med morsan på någon av dina arbetsresor eftersom jag inte kan undgå att se att spisen är i behov av städning. ;)

Sedan måste jag säga att jag imponeras av det stora stekta ägget med tre gulor, måste nog prova det där med ägg i glas nästa gång jag steker, trots den extra disken.

 

Äh, städning av spis resulterar bara i mindre smak på maten. Jag får ju alltid bo i någon "ärvd" lägenhet och städar bara det som jag själv ställer till med.

Fast det skulle vara fint med morsan som städar.

 

För övrigt tycker jag att firman borde anställa någon som plockar upp efter mig. Det är jag värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är det den är till för.

Sedan skalade jag av höljet på pytten med samma sax.

 

Är det med ägg som med apelsiner att det är lättare att skala om skalet är äggstra tjockt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är det med ägg som med apelsiner att det är lättare att skala om skalet är äggstra tjockt?

 

Nja, ett litet sammanhang har det. Men det som ska påverka mest är hur lurvigt detta djur är. Lurvigare = mer lättskalat.

Jag har dock ingen egen erfarenhet av det. Jag litar endast på djurexperternas ord i detta tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känner man. Det är svårt att förklara, men jag märker genast om det är syntetiska ägg eller om det är låtsasdjur som har tillverkat äggen.

Ägg kommer från ett väldigt lurvigt djur som genom evolutionen har fått den egenskapen att dom kan detta med hantverk. Och ägget är ett fantastiskt hantverk.

 

Jag har hört att de bästa äggen produceras när det är läggdax. Kan detta äga sin riktighet.?...

Ändrades av Gorobei

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag hoppades ju på detta :shout:  :fie: 

 

Tipsen och trixen ni ser är kanske inte alltid så enkla, men när man får till det så kan man förvänta sig en gudomligt got  Hummer nummer   :ahh:  :15:  :out: 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du behöver nog ta med morsan på någon av dina arbetsresor eftersom jag inte kan undgå att se att spisen är i behov av städning. ;)

Sedan måste jag säga att jag imponeras av det stora stekta ägget med tre gulor, måste nog prova det där med ägg i glas nästa gång jag steker, trots den extra disken.

 

 

 

 

Mina böner blev hörda!

 

Fick ett samtal från firman. Det ska tydligen flytta in en spanjor i lägenheten  :ahh:  så nu blir man sambo.

Han lär få sig ett uppdrag idag - spisen!

 

Det tragiska är att det nog inte blir någon tutorial idag. Då skulle jag vara tvungen att avslöja trixen till spanjacken och det går ju inte.

Hoppas han flyttar ut när han rengjort spisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina böner blev hörda!

 

Fick ett samtal från firman. Det ska tydligen flytta in en spanjor i lägenheten  :ahh:  så nu blir man sambo.

Han lär få sig ett uppdrag idag - spisen!

 

Det tragiska är att det nog inte blir någon tutorial idag. Då skulle jag vara tvungen att avslöja trixen till spanjacken och det går ju inte.

Hoppas han flyttar ut när han rengjort spisen.

Prövade nyss äggiglasetgrejen och det funka kanon.Stekta potatisen blev bra med 3:an oxå  :thumbsup: Knepet är att man ska krydda i glaset oxå  :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kryddat i glaset är bra  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Prövade nyss äggiglasetgrejen och det funka kanon.Stekta potatisen blev bra med 3:an oxå  :thumbsup: Knepet är att man ska krydda i glaset oxå  :nyam:

 

Jag ser att du har snappat upp en hel del.

Visst ska man krydda redan i glaset, men för övriga medlemmar så kan det ställa till problem, så jag har valt att lämna sådant utanför. Det är på en lite högre nivå än de flesta klarar av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det med ägg som med apelsiner att det är lättare att skala om skalet är äggstra tjockt?

Apelsiner blir ju lättare att skala om man rullar dom hårt mellan handflatorna ett tag. Testa om det inte blir samma resultat med ägg.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka makalösa kunskaper du besitter Andrejs.Vart kommer dom ifrån? ???  ???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...