Farang Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Quote Blev bara ett stort ? när jag sa "hoy hom" Jag förklarade vad jag ville säga, och var jag fått idén att säga det... 8) Jaha du menar säkert Hii haam sa hon då. Hoy, hii same same but hoy är lite mer polite Men du kan ju testa med hii men istället nästa gång Två nya.Nom betyder mjölk och yai betyder stor. Sätter man ihop dom till nom yai så blir det stora bröst member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Quote Hoy, hii same same but hoy är lite mer polite Men du kan ju testa med hii men istället nästa gång Två nya.Nom betyder mjölk och yai betyder stor. Sätter man ihop dom till nom yai så blir det stora bröst Nej, "men" vet jag vad det betyder... Så "nom suai" betyder snygga tuttar ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Vet inte hur det blir om man säger "Hii ma tåkk" = Det snöar med fel betoning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 27, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 27, 2008 Quote Vet inte hur det blir om man säger "Hii ma tåkk" = Det snöar med fel betoning Ja då blir det riktigt fel kan jag säga. Och i ett försök att styra dagens ord lite tillbaka från dom i förpuberteten mest intressanta orden så kan jag väl försöka med att "po yai" betyder "vuxen". Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Ursäkta mig, ska försöka att inte upprepa "misstaget" :-X För "po yai" är jag ju. iallafall åldersmässigt ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Eller varför inte "ga på lå" (barnslig). Det kan man ju vara även som "po yai". ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 KunThai chop ninta mak Thai gillar att skvallra...Vilket stämmer :icon_lol: Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Intsämmer med förra messet då passar detta ord in med på thaitjejer Apotek=Raan kaai yaa Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 27, 2008 Dela Inlagd Juni 27, 2008 Tycker ni ska fråga era flickvänner vad "lacklap" betyder.. Dom kommer inte bli förbannade, kommer nog att skratta åt er :icon_mrgreen: Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Juni 28, 2008 Dela Inlagd Juni 28, 2008 Dagens ord. . ... .. :5: เคราะห์กรรม krór gam destiny ; karma ; fortune ; fate ; lot สร้างกรรม sâang gam create karma ; commit sin อนันตริยกรรม à-nan-dtriy-gam sins with five heaviest p ; five forms of Bad Karma which bring immediate results To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svensk Bangkokskola Inlagd Juni 28, 2008 Dela Inlagd Juni 28, 2008 Quote Eller varför inte "ga på lå" (barnslig). Det kan man ju vara även som "po yai". ;D กะโปโล gàh-bpå-lå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svensk Bangkokskola Inlagd Juni 28, 2008 Dela Inlagd Juni 28, 2008 Quote Tycker ni ska fråga era flickvänner vad "lacklap" betyder.. Dom kommer inte bli förbannade, kommer nog att skratta åt er :icon_mrgreen: Den älskande Lappen ;D ...Troligen รักลับ ráck lápp, annars kan det möjligtvis vara รักหลับ ráck làpp eller t.o.m. mystiska lappen ลึกลับ léuk lápp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 Dagens ord. sawööy = äta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 Tjena noBuzz... Min älskling säger Kin Kao när vi ska äta.kan det bero på att hon kommer från Udon Thani..där blandar dom thai med lao. Ha de bra carl o salisa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 Hej. "Kin kao mai" är väl en fråga om man är hungrig... Mvh Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 29, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2008 QuoteTjena noBuzz... Min älskling säger Kin Kao när vi ska äta.kan det bero på att hon kommer från Udon Thani..där blandar dom thai med lao. Ha de bra carl o salisa äta = inta föda, få mat, förtära, aväta, inmundiga, sätta i sig, konsumera, spisa, kalasa, mumsa, käka, skaffa, krubba, tugga, tanka, kruncha, klämma Finns antagligen lika många synonymer för ordet äta i Thailand som det finns i Sverige, inget mer rätt än något annat. Men "gin" är nog det vanligaste och sedan finns det ett antal mer eller mindre fina ord för samma sak. T ex sawööy som används när kungligheter äter och är en riktigt fin synonym till äta. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 29, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2008 Not... Och gin kan man förstås även stava som kin eftersom begynnelsebokstaven är ett mellanting mellan vårat g och vårat k. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toajojje Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 hiou = hungrig hiou mai = hungrig är du ? är du hungrig ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 Så sant...khaaw thoht :icon_redface: Hiu mai = Är du hungrig... Gin kao mai = Vill du äta... ;D Mvh Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tony Inlagd Juni 29, 2008 Dela Inlagd Juni 29, 2008 mai hiu = inte hungrig gin kao läo = har redan ätit hiu bia = sugen på öl ao bia chang nung koat khrap = vill ha en flaska chang Saknar andra hemmet i Pak Chong, Nakhon Ratchasima Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rospigg Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Delger er hela veckans ord på en gång. Panhaa som betyder problem,och det återfinner man lite varstans nu i början. Själv säger nog Kim som fodervärd hellre ; mai mi panhaa na ไม่มีปัญหานะ som betyder inga problem och dansar vidare med låten bergsprängartango i Gällivare, pang i mitt hjärta sare ( till nya forumet ) . Träbordsprofet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Ett annat, vanligare använt, ord för "äta" är "taan" eller "thaan". Används t.ex i frasen "Thaan kaao hai aroi" = "Smaklig måltid" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Im läo= redan mätt Mun nit noi=lite berusad Narack=söt, bedårande Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svarten Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Kul grabbar! Nu känns att det börjar bli rulle på den tråd! Det är jätteroliga bidrag! Mitt följande bidrag passar bättre på söndagen men av någon konstig anledning har jag inte orkat stå framför datorn sedan dess: เมาค้าง Kom med flera ord! Hälsning! Svarten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svarten Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Hej igen! Jag hade för bråttom med förklaringen på mitt ord! Mao Khang(hög ton) Bakfull Vi hörs! Svarten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu