Khun Somtam Inlagd Februari 2, 2013 Dela Inlagd Februari 2, 2013 Mixade nog Arisman med någon annan för han är ju onekligen fortfarande i livet. Kan konstateras efter en enkel googlesökning:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeLin Inlagd Mars 16, 2013 Dela Inlagd Mars 16, 2013 Ping Pong? Nej, Ping Pång! ปลากระป๋อง Pla kapång ปลากระพง Pla kapong Solklar skillnad.. speciellt om man pratar fort. Har nyss upptäckt att jag uttalat det fel i 8 år. Vilket av dem har du uttalat fel i 8 år? PeLin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Hej! Vad heter "häst" på thai? Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Hej! Vad heter "häst" på thai? Tack på förhand. Máa ม้า Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Hej! Vad heter "hund" på thai? Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 (ändrad) sonak eller sunak har jag blivit kallad, så det är det eller culak tror jag... men jag har för mig att culak är bad farang,tja sonak skulle kunna vara orm åxå. Man lär sig en massa bra ord om man smiter ut på en barrunda upptäckte jag. Ändrades Januari 5, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Hej! Vad heter "häst" på thai? Tack på förhand. Vad heter "mamma" på thai? Tack på förhand /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Vad heter "mamma" på thai? Tack på förhand /enis Mæ̀ eller Máe แม่ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 här är en klassisk fälla, tryck på högtalarsymbolen i länken https://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#en/th/hound%20pussy%0A%0Asnow To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Hej! Vad heter "hund" på thai? Tack på förhand. สุนัข Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Máa ม้า Tack!Thaitjejerna frågar ibland om jag har några djur, nu kan jag svara. (Jag håller käften om flatlössen...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 5, 2015 Dela Inlagd Januari 5, 2015 Vet inte om det varit uppe men "Moi" på finska är ju liksom "hej" eller nåt liknande, ska tydligen vara fitthår på thai så man kanske skall vara lite försiktig med det ordet. I alla fall runtom personer man förväntas visa respekt för. Enligt en halvfinne jag snackade med i pattis så var det så. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 Nio vita risberg, säg det på Thai snabbt. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teppan Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 detta ord kanske har skrivits här men provar ändå...tirak= älskling...säger vi till varandra hemma här..både jag och gumman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 Tänk på att hund och uttalas nästan exakt lika på thai. Tack!Thaitjejerna frågar ibland om jag har några djur, nu kan jag svara. (Jag håller käften om flatlössen...) Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 Tänk på att hund och uttalas nästan exakt lika på thai. Spänningen är ooooooooliiidlig, hund och vaddå? och vilket uttal är rätt... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 (ändrad) Spänningen är ooooooooliiidlig, hund och vaddå? och vilket uttal är rätt... Hund och häst สุนัข och ม้า Ändrades Januari 6, 2015 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 maa rakt ljud - kom maa liten höjning - hund maa högre avslut - häst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 vart ett citat av ngn anledning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 Hund och häst สุนัข och ม้า Hehe, den enda krumeluren jag har lärt mig är ahh eller า Nåja, blanda ihop dessa två (hund o häst) är ju inte hela världen, hade varit värre om flatlus hade varit en. av dom... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 (ändrad) Intressant vad är då sonak eller sunak? orm? Kanhända jag hörde fel på chulak i alla fall... Ändrades Januari 6, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 Intressant vad är då sonak eller sunak? orm? ngoo=orm (sunak??) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 sonack - också hund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Januari 6, 2015 Dela Inlagd Januari 6, 2015 (ändrad) Man måste förstå engelskas fonetik först, det är den som används för det mesta i översättning. Vi har ofta samma ljud men vi skriver det olika, när man vet om den, kan man bygga om det till svensk fonetik. Sonack eller Sunak. I engelskan uttallas "U" som svenska "O" (som i Ost). Ändrades Januari 6, 2015 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd April 12, 2015 Dela Inlagd April 12, 2015 Nio vita risberg, säg det på Thai snabbt. ยากมากๆ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu