Jump to content
IGNORERAD

Mat..


Peter Bak

Recommended Posts

Är det ok att vara dansk i forumet?
Hej, jag heter Peter Bak och är ny på forumet har rekommenderats av Maitan, Maitans Guest House Jomtien,                                                                                                                                 kommer jag att bli en sponsor här i början av mars 2014 varför du kan fråga,                                                                                                                                                                                           ja jag kör en dansk kvalitet restaurang nära Bang Saray, där vi även sälja varor till de flesta av Thailand, men mer om det senare.
Det skulle också vara intressant att höra om objekten i brist på det dagliga livet eller för speciella tillfällen i Thailand?
 
Under sommaren kommer vi att börja serverar danska smörgåsar till lunch, lite som i Köpenhamn.
 
Jag ser fram emot att delta i debatten
Peter

post-11056-0-32618000-1393383473_thumb.j

post-11056-0-32618000-1393383473_thumb.j

Från Pattaya huvudet mot Bang Saray på Sukumvit då när trafikljusen där du normalt avfarten mot Bang Saray fortsätter rakt ut och 2,5 km. framåt på vänster sida är vår restaurang

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Är det ok att vara dansk i forumet?
Hej, jag heter Peter Bak och är ny på forumet har rekommenderats av Maitan, Maitans Guest House Jomtien,                                                                                                                                 kommer jag att bli en sponsor här i början av mars 2014 varför du kan fråga,                                                                                                                                                                                           ja jag kör en dansk kvalitet restaurang nära Bang Saray, där vi även sälja varor till de flesta av Thailand, men mer om det senare.
Det skulle också vara intressant att höra om objekten i brist på det dagliga livet eller för speciella tillfällen i Thailand?
 
Under sommaren kommer vi att börja serverar danska smörgåsar till lunch, lite som i Köpenhamn.
 
Jag ser fram emot att delta i debatten
Peter

 

Läckert!

 

Om man gillar det man ser på bilden, så kan jag av erfarenhet säga, att man blir inte besviken när man har mackorna framför sej live - och i munnen.

Mitt thailandboende har iaf fått en ny dimension efter upptäkten av The Kitchen. :thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läckert!   Om man gillar det man ser på bilden, så kan jag av erfarenhet säga, att man blir inte besviken när man har mackorna framför sej live - och i munnen. Mitt thailandboende har iaf fått en ny dimension efter upptäkten av The Kitchen.
 

 

Tack ödmjukt

Peter

Från Pattaya huvudet mot Bang Saray på Sukumvit då när trafikljusen där du normalt avfarten mot Bang Saray fortsätter rakt ut och 2,5 km. framåt på vänster sida är vår restaurang

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ok att vara dansk i forumet?

Hej, jag heter Peter Bak och är ny på forumet har rekommenderats av Maitan, Maitans Guest House Jomtien,                                                                                                                                 kommer jag att bli en sponsor här i början av mars 2014 varför du kan fråga,                                                                                                                                                                                           ja jag kör en dansk kvalitet restaurang nära Bang Saray, där vi även sälja varor till de flesta av Thailand, men mer om det senare.

Det skulle också vara intressant att höra om objekten i brist på det dagliga livet eller för speciella tillfällen i Thailand?

 

Under sommaren kommer vi att börja serverar danska smörgåsar till lunch, lite som i Köpenhamn.

 

Jag ser fram emot att delta i debatten

Peter

Nu blev jag sugen,och den lille,har du väl? Var ligger Bang Saray ?

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag sugen,och den lille,har du väl? Var ligger Bang Saray ?

Självklart har han den lille och det är inget menlöst vodkablask, utan olika snapsar med lite smak i.

Bang Saray ligger 15-20 min (med bil) söder om Pattis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

THE KITCHEN, on 26 Feb 2014 - 10:00, said:

 

Är det ok att vara dansk i forumet?
Hej, jag heter Peter Bak och är ny på forumet har rekommenderats av Maitan, Maitans Guest House Jomtien,                                                                                                                                 kommer jag att bli en sponsor här i början av mars 2014 varför du kan fråga,                                                                                                                                                                                           ja jag kör en dansk kvalitet restaurang nära Bang Saray, där vi även sälja varor till de flesta av Thailand, men mer om det senare.
Det skulle också vara intressant att höra om objekten i brist på det dagliga livet eller för speciella tillfällen i Thailand?
 
Under sommaren kommer vi att börja serverar danska smörgåsar till lunch, lite som i Köpenhamn.
 
Jag ser fram emot att delta i debatten
Peter

 

 

När du öppnar en filial i CM, så kommer jag att prova.      :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag sugen,och den lille,har du väl? Var ligger Bang Saray ?

Phone 083 138 3823 Email pethot2@gmail.com Website http://www.the-kitchen-bang-saray.com

Från Pattaya huvudet mot Bang Saray på Sukumvit då när trafikljusen där du normalt avfarten mot Bang Saray fortsätter rakt ut och 2,5 km. framåt på vänster sida är vår restaurang

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ser så härliga bilder gråter man blod att man är tvungen att hoppa över Jomtien i år. Vilket härligt utflyktsmål. Ett par smörrebröd med en lilling. Det är mums modell större

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste testas när man har vägarna förbi :thumbsup:

 

Man blev mycket sugen när man såg BILDERNA på matsedeln :y15:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

ure9yde4.jpguzy3u4y3.jpg5aquruhy.jpgu4a8atab.jpgJag kan rekommendera stället mkt bra :thumbsup:

Blir en tur dit i morgon igen och då blir det hakkebøf

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeböff...eller?

 

Dansk Hakkebøf, The Kitchen Bang Saray, vores Svenske venner er på besøg!

Från Pattaya huvudet mot Bang Saray på Sukumvit då när trafikljusen där du normalt avfarten mot Bang Saray fortsätter rakt ut och 2,5 km. framåt på vänster sida är vår restaurang

Link to comment
Dela på andra sajter

Phone 083 138 3823 Email pethot2@gmail.com Website http://www.the-kitchen-bang-saray.com

Det går väl att åka till bang saray med bathbuss från sukhumvit också,vet inte om det finns speciella platser som dom stannar på eller om man får vinka in dom.

 

Förmodar att du vet vad det finns för möjligheter att ta sig dit/ifrån Pattaya, tips emottages gärna vilka alternativ det finns förutom att köra dit själv eller att man har en taxisnubbe som står och stampar på att man ska åka därifrån!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl att åka till bang saray med bathbuss från sukhumvit också,vet inte om det finns speciella platser som dom stannar på eller om man får vinka in dom.

 

Förmodar att du vet vad det finns för möjligheter att ta sig dit/ifrån Pattaya, tips emottages gärna vilka alternativ det finns förutom att köra dit själv eller att man har en taxisnubbe som står och stampar på att man ska åka därifrån!

Det går bathbussar ända ner till Sattahip och hela Sukhumwith road är upptagningsområde, bara att ställa sig vid trottoaren och vinka när det kommer en.

Dessutom går det massvis med minibussar mellan Bangkok och Rayong som plockar upp och släpper av folk under vägen. Men hoppar du på en sån får du inte vara åkrädd för med dom går det undan. :ahh:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-11056-0-31046200-1393673698_thumb.j

Det går bathbussar ända ner till Sattahip och hela Sukhumwith road är upptagningsområde, bara att ställa sig vid trottoaren och vinka när det kommer en.

Dessutom går det massvis med minibussar mellan Bangkok och Rayong som plockar upp och släpper av folk under vägen. Men hoppar du på en sån får du inte vara åkrädd för med dom går det undan. :ahh:

 

Fritz..

Ta bara en av de bussar bat mot Bang Saray och Sattahip, ligger vi 2500 meter efter trafikljusen mot Bang Saray på vänster sida direkt från Sukhumvit. Stora skyltar i svenska färgen gul ..

 

post-11056-0-31046200-1393673698_thumb.j

Från Pattaya huvudet mot Bang Saray på Sukumvit då när trafikljusen där du normalt avfarten mot Bang Saray fortsätter rakt ut och 2,5 km. framåt på vänster sida är vår restaurang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bathbussar ända ner till Sattahip och hela Sukhumwith road är upptagningsområde, bara att ställa sig vid trottoaren och vinka när det kommer en.

Dessutom går det massvis med minibussar mellan Bangkok och Rayong som plockar upp och släpper av folk under vägen. Men hoppar du på en sån får du inte vara åkrädd för med dom går det undan. :ahh:

 

Fritz..

Har åkt en sådan minibuss till Pattaya ifrån kho samet (många år sedan dock) och chauffören körde väl ok men minibussen var ju fullpackad och det var ingen behaglig 2,5 timmars resa eller vad det tog.

 

När det gäller bathbussarna så får vi väl utesluta säkerhetsaspekten men det tar väl inte mer än 15min till bang saray från pattis om man ska gissa, har du åkt själv någon gång med den bathbussen och kan ge något utlåtande om det är en ok transport till bang saray eller rekommenderar du något annat alternativ?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt en sådan minibuss till Pattaya ifrån kho samet (många år sedan dock) och chauffören körde väl ok men minibussen var ju fullpackad och det var ingen behaglig 2,5 timmars resa eller vad det tog.

 

När det gäller bathbussarna så får vi väl utesluta säkerhetsaspekten men det tar väl inte mer än 15min till bang saray från pattis om man ska gissa, har du åkt själv någon gång med den bathbussen och kan ge något utlåtande om det är en ok transport till bang saray eller rekommenderar du något annat alternativ?

Ska jag bara till Bang Saray så spelar inte bath-eller minibuss nån som helst roll för mig. Jag tar den som kommer först.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ska jag bara till Bang Saray så spelar inte bath-eller minibuss nån som helst roll för mig. Jag tar den som kommer först.

 

Fritz..

vad kostar resan dit ungefärligen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad kostar resan dit ungefärligen ?

Inte en susning faktiskt. Det är frugan som är transport- och ekonomichef. Men jag gissar på 30-40 bath. Har för mig att hon brukar betala 50-60 för minibuss till Sattahip.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...