SatanG Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Mr atm, on 15 Mar 2014 - 17:32, said: Inte riktigt ännu vänta lite först får du se.Hold your horses vi ska ner en vända till och det ordentlig.Om inte ww 3 börjar eller liknande.Jag skrev tidigare att vi kommer att ha ett rally först eftersom guldet är rätt så shortad. Efter vi har blivit av med dom "troende" inom guldet så kan vi se krrraftiga prishöjningar. Vi får se.. Intressant! Hur länge tror du det tar innan det blir dags att handla? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 (ändrad) Intressant! Hur länge tror du det tar innan det blir dags att handla? / SatanG jag köpte en ny dator inte kopplat den annu fortfarande tangentbordet skit i gannla ursakta but tro det eller ej personligen handlar jag fler bitqoin istallet för guld Det tar ett tag innan guldet gar ner kan inte saga eksakt det far ga ner rejalt innan jag handlar fler kilo Ag o guld tror okksa att priset ar nnanipulerat Handla lite bitqoin istallet sag 2% af kapitalet son en forsakring jag har kopt kraftigt o koper fler son sagt de son inte kanner till bitqoin tykker jag ar galen but far se Det ar alltid folk son ar radda nar det konner ny teknik likadant nar internet introduserades sa tykte folk att nae det ar ju olagligheter porr pedofiler ets ets nu helt ok inge konstigt Ändrades April 13, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 13, 2014 Dela Inlagd April 13, 2014 Intressant! Hur länge tror du det tar innan det blir dags att handla? / SatanG Det är fortfarande manipulerat. När dom slutar elller allt tar slut vet ingen. Dom som styr kommer att göra allt för att dölja sin bluff. Så den lilla människan är chanslös att veta. Guld som en buffert är en bra ide för mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 (ändrad) Det är fortfarande manipulerat. När dom slutar elller allt tar slut vet ingen. Dom som styr kommer att göra allt för att dölja sin bluff. Så den lilla människan är chanslös att veta. Guld som en buffert är en bra ide för mig Du har rätt. Stubinen är tänd!! Kolla följande kurvor och begrunda.. Statslåneränta historiskt. Klart att den gått mot noll när man bara trycker nya pengar!! Och utstående penningmängden ökar dramatiskt... Snart går raketen, för så här kan det inte fortsätta!! Verkar sluta som i Tyskland på 1920-talet, när guldmyntfoten släpptes!!! Alla andra länder hade kvar guldmyntfoten, så det här drabbade "bara" Tyskland. Kolla också in US-skuldklockan i real-time här: http://www.usdebtclock.org/ Titta särskilt på raden "money creation" Ändrades April 18, 2014 av JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 18, 2014 Dela Inlagd April 18, 2014 Här är den aktuella grafen för "Money Supply" 2014 Den jag visade i ovanstående post var från 2012 Det har dragit iväg ytterligare drygt 1000 miljarder dollar sen dess.. Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 19, 2014 Dela Inlagd April 19, 2014 Tyskarna trykte well pengar for att snabbt bli aw nned krigsskadestandet under 1920 talet Jag antar att skulderna i USA ar totalt sirka 250 000 000 000 000 dollar okk inte wad sonn skrifits 17 eller 40 biljoner Tror ni att donn inte kan trykka fler dollar joo det kan donn for att det ar petrodollar! fast en dag tar leken slut okk da rekker inte stolarna till alla sonn will sitta Sen will donn ha era pensionsfonder okk pengar i bankerna sa kop fast egendonn istallet for att donn sjunker i warde i bankerna se teks sypern Island Polen Argentina Detroit Polen osw osw Bitqoin gar inte att trykka fler okk det gar inte att kopa politiker nned bitqoins Kan du starta krig nned bitqoins Bitqoins ger nnakten tillbaks till folket Staten kan enligt lag twinga dig att ge upp guld ej bitqoin kriget nnot terroristerna kostar dubbelt sa nnykket an allt guld sonn har tagits upp nagonsin ganger 2 =9 ooo ooo ooo ooo dollar alltsa 9 biljoner Fler dor af att ata jordnotter bara i USA an af terrorister But lita bara pa propagandaburken o annan nnedia ps jag kopte 14 bitkoins igen for nagra dagar sen det ar fortfarande kraaftigt underwarderad enligt nnin logoritnniska skala sonn ar fler ar gannal okk sonn jag foljer nar jag handlar o enligt den sa borde bitkoin sta i ower 1000 dollar stykk o nasta bubbla konner bitkoins go till flera tusen dollar stykk for att go ner till kanske helften igen Jag ska dra igang den nya datorn idag sa slipper ni gissa wad jag skrifer Ursakta nnig helsningar fran Pattis under warsta songkran reiset just nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 19, 2014 Dela Inlagd April 19, 2014 Tyskarna trykte well pengar for att snabbt bli aw nned krigsskadestandet under 1920 talet Jag antar att skulderna i USA ar totalt sirka 250 000 000 000 000 dollar okk inte wad sonn skrifits 17 eller 40 biljoner Tror ni att donn inte kan trykka fler dollar joo det kan donn for att det ar petrodollar! fast en dag tar leken slut okk da rekker inte stolarna till alla sonn will sitta Sen will donn ha era pensionsfonder okk pengar i bankerna sa kop fast egendonn istallet for att donn sjunker i warde i bankerna se teks sypern Island Polen Argentina Detroit Polen osw osw Bitqoin gar inte att trykka fler okk det gar inte att kopa politiker nned bitqoins Kan du starta krig nned bitqoins Bitqoins ger nnakten tillbaks till folket Staten kan enligt lag twinga dig att ge upp guld ej bitqoin kriget nnot terroristerna kostar dubbelt sa nnykket an allt guld sonn har tagits upp nagonsin ganger 2 =9 ooo ooo ooo ooo dollar alltsa 9 biljoner Fler dor af att ata jordnotter bara i USA an af terrorister But lita bara pa propagandaburken o annan nnedia ps jag kopte 14 bitkoins igen for nagra dagar sen det ar fortfarande kraaftigt underwarderad enligt nnin logoritnniska skala sonn ar fler ar gannal okk sonn jag foljer nar jag handlar o enligt den sa borde bitkoin sta i ower 1000 dollar stykk o nasta bubbla konner bitkoins go till flera tusen dollar stykk for att go ner till kanske helften igen Jag ska dra igang den nya datorn idag sa slipper ni gissa wad jag skrifer Ursakta nnig helsningar fran Pattis under warsta songkran reiset just nu Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 4, 2014 Dela Inlagd Maj 4, 2014 Kamrater nu kommer en spännande guldtid. Finns många tecken för guldets uppgång. Tyvär medför det andra problem. Men va fan vi väntar och ser. Men hela världen kollar efter guld utom USA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Maj 4, 2014 Dela Inlagd Maj 4, 2014 (ändrad) Tycker att guldet redan är kraftigt övervärderad men går det upp mer så är det kanske dags och gräva lite. Tittade lite när andra grävde för 15år sedan norr om sodankylä I Finland och det var ofta storstadsbor på semester som förskte dryga ut sina inkomster . I Finland är det trångt med alla som gräver men det finns bevisligen guld I Sverige och inmuta en mark är ju inte så svårt. Det var en student I Stockholm som inmutade en mark ovanför statens spritlager I en tunnel typ. En guldgrävare som sadlat om till restaurangsägare tyckte det var mycket enklare med restaurang och pratare lite om att handvaskning som är enklast men arbetsamt kräver att man hittar hälften som om man körde maskinellt för att det skall löna sig. De stora pengarna kommer ju dock maskinellt. Ändrades Maj 4, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
platina Inlagd Maj 5, 2014 Dela Inlagd Maj 5, 2014 Köp guld från pantbanken tex pantbanken sverige.se eller kaplans.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Frugan säjer att Ho vill sälja guldet å köba husbil.? ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Vad ligger köp och sälj priset på nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Guldpriset är lågt just nu 1290 någonting just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 (ändrad) Guldpriset är lågt just nu 1290 någonting just nu. Är det så är det ju riktigt lågt, dags att köpa nu då Ändrades Maj 10, 2014 av kycklingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Guldbrev i Sverige köper just nu 24 k för 263 kr Gr. Köpa i LOS och sälja i Sverige!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Guldbrev i Sverige köper just nu 24 k för 263 kr Gr. Köpa i LOS och sälja i Sverige!! 1 bath guld går idag på 19450 b (enligt damen som visserligen inte kollar efter guld men på nått märkligt sätt ändå vet vad det kostar att köpa) 15.16 gram med andra ord. 19450 / 15.16 = 1283 b / gram = 256.6 kr per gram du tjänar då 6.4 kr per gram. Minus flygresa och mat. tjaaa tar du med dig 10 kg guld så kanske du kan göra en 500 lapp i vinst. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 (ändrad) 1 bath guld går idag på 19450 b (enligt damen som visserligen inte kollar efter guld men på nått märkligt sätt ändå vet vad det kostar att köpa) 15.16 gram med andra ord. 19450 / 15.16 = 1283 b / gram = 256.6 kr per gram du tjänar då 6.4 kr per gram. Minus flygresa och mat. tjaaa tar du med dig 10 kg guld så kanske du kan göra en 500 lapp i vinst.[/quo Nu fattar jag, tack. Mitt inlägg innan blev som det blev för jag missuppfattade John khonkens inlägg. Jag menade ca 15g och Johns svar var ca 1290. Nu hänger jag med.. Ändrades Maj 11, 2014 av kycklingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 (ändrad) tillkommer säljarens " % " på c;a 500b/ per bth Ändrades Maj 11, 2014 av thaiola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Guldpriset är lågt just nu 1290 någonting just nu. Och kommer att fortsätta ner.Jag sticker ut hakan och säger att guldet kommer att gä under 1000 dollar ganska säkert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 MR ATM Jag tror helt annorlunda spm jag skrev. Det är drakarna som styr så allt kan hända. men troligast att guldet sakta men säkert bara ökar. Det börjar bli panik bland dom som sålt guldet och snart behöver köpa tillbaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 MR ATM Jag tror helt annorlunda spm jag skrev. Det är drakarna som styr så allt kan hända. men troligast att guldet sakta men säkert bara ökar. Det börjar bli panik bland dom som sålt guldet och snart behöver köpa tillbaka Vem av skojarna lyssnar ni på Ron Paul,Max Keiser,Celente,Alex Jones,Peter Schiff,Lindsey Williams,Greg Mannarino ,Marc Faber,Glenn Beck,osv.osv.eller Varför inte lyssna på Mike Stathis istället. Ett exempel. http://youtu.be/JZrXqOOGmAc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 1 bath guld går idag på 19450 b (enligt damen som visserligen inte kollar efter guld men på nått märkligt sätt ändå vet vad det kostar att köpa) 15.16 gram med andra ord. 19450 / 15.16 = 1283 b / gram = 256.6 kr per gram du tjänar då 6.4 kr per gram. Minus flygresa och mat. tjaaa tar du med dig 10 kg guld så kanske du kan göra en 500 lapp i vinst. Sedan skall ju guldet kontrolleras här hemma eller? kostnad? om inte rätt karat? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 Frugan säjer att Ho vill sälja guldet å köba husbil. ? ??? Var glad att hon inte vill pantsätta det, då får du ju betala två gånger för det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 11, 2014 Dela Inlagd Maj 11, 2014 MR ATM Idag lyssnade jag på lindsey w . Usa har problem med ädelmetalerna som dom sålt. Nu vill dom införa priskontroll och styra priset som dom vill.. Allt för att dölja den höga inflationen som nu verkar komma. Risken är att vi nu får se den nya världsvalutan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 12, 2014 Dela Inlagd Maj 12, 2014 MR ATM Idag lyssnade jag på lindsey w . Usa har problem med ädelmetalerna som dom sålt. Nu vill dom införa priskontroll och styra priset som dom vill.. Allt för att dölja den höga inflationen som nu verkar komma. Risken är att vi nu får se den nya världsvalutan. Säg hellre till när du har lyssnat på Mike Stathis, John. Lindsey sa ju redan förra året att max 3 månader så smäller det.Jag väntar fortfarande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu