Captain Morgan Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 Nedan kan man se hur mycket USD och SEK tappat i köpvärde mot fysiskt guld de senaste 20 åren, skrämmande och värre lär det bli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 6 hours ago, Captain Morgan said: Nedan kan man se hur mycket USD och SEK tappat i köpvärde mot fysiskt guld de senaste 20 åren, skrämmande och värre lär det bli. Skulle vilja se en liknande på Gold vs Bitcoin om du hittar. Borde se heeeelt sjukt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 Guldet går väldigt dåligt idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 1 hour ago, John Khonken said: Guldet går väldigt dåligt idag. Byt ut det mot kryptovalutor så behöver du inte hänga läpp. Bättre sent än ännu senare 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 Mina krypto har gått upp 20 % i fredags och 30 % idag. Men jag behåller guldet. Den som vet vad som komma skall behåller guldet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 29 minuter sedan, skrev John Khonken: Mina krypto har gått upp 20 % i fredags och 30 % idag. Men jag behåller guldet. Den som vet vad som komma skall behåller guldet Köper in mig igen efter som i guld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 1 hour ago, John Khonken said: Mina krypto har gått upp 20 % i fredags och 30 % idag. Men jag behåller guldet. Den som vet vad som komma skall behåller guldet Vad säger man? Sent ska syndaren vakna eller 555. Det är rätt behåll metallerna helst silver va John? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 1 hour ago, John Khonken said: Mina krypto har gått upp 20 % i fredags och 30 % idag. Men jag behåller guldet. Den som vet vad som komma skall behåller guldet Vad har du för krypto? Bara lite nyfiken. Jag köpte senast in mig på mera Ethereum i fredags. Lite dyrt kanske men jag tror att det löser sig i längden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheProdigy Inlagd November 24, 2020 Dela Inlagd November 24, 2020 6 timmar sedan, skrev Mr atm: Vad har du för krypto? Bara lite nyfiken. Jag köpte senast in mig på mera Ethereum i fredags. Lite dyrt kanske men jag tror att det löser sig i längden. Köpte igår lite med. Får köpa för 300 euro per dygn tror jag. Så köper nog en eller 2 gånger till. Får hoppas den blir bra på sikt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2020 Dela Inlagd November 24, 2020 Jag köpte ett bolag som gör krypto inget annat. Tänkte satsa lite om du fick rätt. Bolaget har gått otroligt dåligt fram tills nu. Ligger i byrån länge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 7, 2021 Dela Inlagd Mars 7, 2021 Är det här en bra sida att kolla daxpriset på Thai guld ? https://money.sanook.com/economic/goldrate/ Mvh. Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 7, 2021 Dela Inlagd Mars 7, 2021 5 hours ago, Dolemon said: Är det här en bra sida att kolla daxpriset på Thai guld ? https://money.sanook.com/economic/goldrate/ Mvh. Dolemon Den sidan verkar ganska vettig, Thaiguld har ju 96.5% guld innehåll (23K). Gold bars har dock lite olika pris per viktBaht beroende på storleken (små är dyrare i inköp). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Mars 7, 2021 Dela Inlagd Mars 7, 2021 denna anvander affarerna i Thailand https://www.namchiang.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 8, 2021 Dela Inlagd Mars 8, 2021 https://www.bbc.com/pidgin/tori-56263481 Gold mountain "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Mars 19, 2021 Dela Inlagd Mars 19, 2021 Bra med hemleveranser https://www.aurora.co.th/product/detail/309/ทองแผ่นน้ำหนัก-1-บาท.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 (ändrad) On 9/16/2020 at 5:52 PM, John Khonken said: Frogfish Nu kan jag skriva. Jag kan inte skriva från datorn. Nu fungerar det. Morgan har säkert rätt i sak. Det vet jag ej. Men som svar på din fråga. Det handlar om en biblisk högtid som börjar den 18sept och pågår i tio dagar. Enligt profetian ska guldet gå bra under dessa dagar. Märkligt är det och spännande att se om det stämmer. Shemitah som händer vart 7:e år The year 5782 on the Jewish calendar (Sept. 7, 2021–Sept. 26, 2022) 2015 Den enorma invandringen 2008 Ekonomin i världen kraschade. Därefter tvungna trycka mer o mer pengar och dra ner räntan till 0% 2001 Hände 9/11 1994 Stora börskraschen oktober 1987 Stora börskraschen oktober (black monday) Och så vidare....... Nu I höst så kommer super shemitah. 7 X 7 år. dvs. vart 49 år. Det betyder att det är något större i görningen. Be careful out there. Ändrades Maj 3, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 28 minuter sedan, skrev Mr atm: Super shemitah som händer vart 7:e år The year 5782 on the Jewish calendar (Sept. 7, 2021–Sept. 26, 2022) 2015 Den enorma invandringen 2008 Ekonomin i världen kraschade. Därefter tvungna trycka mer o mer pengar och dra ner räntan till 0% 2001 Hände 9/11 1994 Stora börskraschen oktober 1987 Stora börskraschen oktober (black monday) Och så vidare....... Nu I höst så kommer super shemitah. 7 X 7 år. dvs. vart 49 år. Det betyder att det är något större i görningen. Be careful out there. Vad har du för planer framöver ang.investeringar hoppar du av kryptomarknaden med Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 3, 2021 Dela Inlagd Maj 3, 2021 (ändrad) 6 minutes ago, Dolemon said: Vad har du för planer framöver ang.investeringar hoppar du av kryptomarknaden med Mvh.Dolemon Nej för i h-vete. Så gott som fullinvesterad. Nästan upp i taknocken. Får se framåt hösten vad jag ska göra med den. Skrev lite fel innan. Shemitah vart 7:e år. Super shemitah vart 49:e år. Ändrades Maj 3, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 31, 2021 Dela Inlagd Maj 31, 2021 Thailand köpte 43 ton guld i April. Dom är smarta i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 28, 2021 Dela Inlagd Juni 28, 2021 Thailand köpte 46,5 ton i maj. Dom vet vad som håller sitt värde. Har nu 244ton guld Ungern köpte 90 ton. Märkligt att priset sjunker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 28, 2021 Dela Inlagd Juni 28, 2021 26 minutes ago, John Khonken said: Thailand köpte 46,5 ton i maj. Dom vet vad som håller sitt värde. Har nu 244ton guld Ungern köpte 90 ton. Märkligt att priset sjunker Möjligen om dom som har pappersguld dumpar sina certifikat samtidigt som många säljare av riktig ädelmetall säljer bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 28, 2021 Dela Inlagd Juni 28, 2021 On 2021-05-03 at 22:54, skrev Mr atm: Shemitah som händer vart 7:e år The year 5782 on the Jewish calendar (Sept. 7, 2021–Sept. 26, 2022) 2015 Den enorma invandringen 2008 Ekonomin i världen kraschade. Därefter tvungna trycka mer o mer pengar och dra ner räntan till 0% 2001 Hände 9/11 1994 Stora börskraschen oktober 1987 Stora börskraschen oktober (black monday) Och så vidare....... Nu I höst så kommer super shemitah. 7 X 7 år. dvs. vart 49 år. Det betyder att det är något större i görningen. Be careful out there. Jag killgissar på den stora bankkrisen 2017! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 28, 2021 Dela Inlagd Juni 28, 2021 (ändrad) 29 minutes ago, Fredman said: Jag killgissar på den stora bankkrisen 2017! Nej den började redan 2007-2008. Centralbanken trycker pengar i oändlighet och samtidigt köper upp en massa tillgångar till en nollränta. Med en snabbare och snabbare takt. Ändrades Juni 28, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 1, 2021 Dela Inlagd September 1, 2021 Investerade i en gold bar idag enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 8, 2022 Dela Inlagd Mars 8, 2022 Nu hade du varit rik om du gjorde det. Synd på bra tanke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu