Oregistrerad Inlagd Oktober 17, 2015 Dela Inlagd Oktober 17, 2015 Vad är pengar?Vad är monetära medel?Vad är valuta? Hur ofta använder du ditt guld som pengar?Om svaret är "väldigt sällan", så bör det vara ett dåligt medel.Fetta används det massor av dagligen för att ta betalt med.Ibland får man betalt i hus, guld, dollar, sek, thb och kanske även drinkar eller cyklar.Intressanta frågor, och det finns svar på alla frågor, men inte tid och lust just nu. För att att man kan inte svara kort på dom frågorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 19, 2015 Dela Inlagd Oktober 19, 2015 Han har fel som vanligt eller ?http://fnordspotting.blogspot.se/2015/10/om-qe-guld-och-korporativism.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Oktober 26, 2015 Dela Inlagd Oktober 26, 2015 Läste en artikel ang Banker och de som bestämmer. Kanske inte rätt ställe att lägga in artikeln. https://parnassen.wordpress.com/2015/01/29/kabalerna-styr-varlden-allt-som-sker-ar-planerat-endast-putin-ar-vaken/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 26, 2015 Dela Inlagd Oktober 26, 2015 Passar helt perfekt. Vi är fler och fler som får upp ögona hur blåsta vi blir av storkapitalet. Där vi inte är mera värda än en pissmyra. Dom två fina R och R som det talas om styr hela världen tillsammans med Engelska Kungahuset och Belgiska Kungahuset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Oktober 26, 2015 Dela Inlagd Oktober 26, 2015 Passar helt perfekt. Vi är fler och fler som får upp ögona hur blåsta vi blir av storkapitalet. Där vi inte är mera värda än en pissmyra. Dom två fina R och R som det talas om styr hela världen tillsammans med Engelska Kungahuset och Belgiska Kungahuset. Nänä det var ju drottningen av Nederländerna som hade så stor makt [emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPeung Inlagd Oktober 26, 2015 Dela Inlagd Oktober 26, 2015 Tja, värdet på guld är omvänt proportionellt mot folks tilltro till politikerna. I goda tider då de sköter sig sjunker värdet, när de strular till det och vi får kris så stiger guldet. Samt att det måste finnas ett överskott som några av oss vill placera i nåt som är hanterbart. Guld är inte mer pengar än nåt annat vi använt som skuldsedlar i vår handel med varandra. När det verkligen krisar till kommer mat att vara pengar, så har det varit när tidigare kulturer kraschat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 27, 2015 Dela Inlagd Oktober 27, 2015 Nänä det var ju drottningen av Nederländerna som hade så stor makt Skickat från min iPhone med Tapatalk Har jag blandat ihop det. Du kan ha rätt. I så fall ber jag om ursäkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Oktober 27, 2015 Dela Inlagd Oktober 27, 2015 Har jag blandat ihop det. Du kan ha rätt. I så fall ber jag om ursäkt Nä vad vet jag ville bara retas lite. Men Nederländernas drottning dök upp i nån film om Bilderberggruppen som nån la in. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Oktober 27, 2015 Dela Inlagd Oktober 27, 2015 silvergruva i stockholm .. http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3941893.ece e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 6, 2015 Dela Inlagd November 6, 2015 Guldet går bannanas idag. Inte roligt. Däremot var det väntat med dollarns uppgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 6, 2015 Dela Inlagd November 6, 2015 Guldet går bannanas idag. Inte roligt. Däremot var det väntat med dollarns uppgång.Ligg lite lågt, var rådet när jag pratade med Tavex idag... Var intresserad av Panda, och fick veta att 2016 släpps inom den närmaste tiden ... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 6, 2015 Dela Inlagd November 6, 2015 Då f*tta har varit gångbar valuta ännu längre så kanske du borde rösta på Gudrun och hennes F! Tjänster har även de funnits längre än guldet (som valuta). Bara läste här, du blir eller har aldrig varit bättre, glömde he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 6, 2015 Dela Inlagd November 6, 2015 Ligg lite lågt, var rådet när jag pratade med Tavex idag... Var intresserad av Panda, och fick veta att 2016 släpps inom den närmaste tiden ... Mvh. borje222Tack för omtanken.Kinesiska Panda är helt rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Lyssna och fundera vad dom säger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Tack för omtanken.Kinesiska Panda är helt rätt. Vad är det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Kinesisk panda är ett mynt som kineserna ger ut. I rent guld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Kinesisk Panda Snygga!! / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Hur mycket påslag är det på en panda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Hur mycket påslag är det på en panda?Info här / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 1065 usd / Oz X 8.5541 = 9111 sek. 9681 / st, ca 6% premium, stycketal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 20, 2015 Dela Inlagd December 20, 2015 Lyssna och fundera vad dom säger Orkar inte. Förklara kortfattat istället. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 22, 2015 Dela Inlagd December 22, 2015 Står ovanför istället för papper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 11, 2016 Dela Inlagd Februari 11, 2016 Idag hyllar vi alla snälla människor. Med en fin sång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 11, 2016 Dela Inlagd Februari 11, 2016 (ändrad) Det blev ett inköp av pandor. Bara I silver dock. Bra avkastning redan nu Ändrades Februari 11, 2016 av John Khonken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 1, 2016 Dela Inlagd Mars 1, 2016 Som en hyllning till Fredman http://www.di.se/artiklar/2016/2/29/guldrush-i-februari/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu