måne Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Nu har vi fått sänkt pension igen 2,7% ner denna gång.Kompenseras med en liten skattesänkning men trots den så så sjunker pensionen.Allt detta för att bekosta de fördyrade kostnader som regeringen dragit på sig och Sverige.När ska de förstå att kostnaderna ökar för pensionärer liksom för arbetare,maten är inte billigare,inget annat heller.Ska aldrig pensionären kompenseras för alla sänkningar enbart för dem,vi har ju fått stå tillbaka i många år nu. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Nu har vi fått sänkt pension igen 2,7% ner denna gång.Kompenseras med en liten skattesänkning men trots den så så sjunker pensionen.Allt detta för att bekosta de fördyrade kostnader som regeringen dragit på sig och Sverige.När ska de förstå att kostnaderna ökar för pensionärer liksom för arbetare,maten är inte billigare,inget annat heller.Ska aldrig pensionären kompenseras för alla sänkningar enbart för dem,vi har ju fått stå tillbaka i många år nu. Var glad så länge du får. I Argentina,Island,Cypern,Detroit och Polen bl.a., så har staten gott in och konfiskerat pensionsfonder men folket har inte gått upp på barrikaderna så värst mycket ännu eftersom pensionen kommer varje månad än så länge.USAs situation tex är värre än Detroits situation. Kommer snart i ditt kvarter också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Det är en märklig prioritering man gör. Straffar den som byggt upp landet. Men ger allt till andra. Det förstår inte jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Det låter märkligt med sänkt pension. Så många pensionsgaranter som ankommit detta land de senaste decennierna så borde ju pensionen rusat i höjden istället. Eller kan det vara som så att vi inte riktigt får veta sanningen om kostnaden för detta enorma försöksprojekt som håller på att ta oss tillbaka till medeltiden igen? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Ja jag kan inte begripa hur man behandlar pensionärer.Nu är jag yrkesverksam åtminstone 20 år till,men tycker att det är förjävligt hur man straffar dessa kämpar som i många fall arbetat i 50 år. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 (ändrad) Som någon skrev här. Alla fakta om vad som kostar vad i samhället går att få fram uton en sak. Där är tystnaden total och total mörkning. Där bara floskler frår talas. Absolut inga fakta. Min fråga till VARFÖR DÅ. Kan någon smart människa förstå varför. Har ni någon teori Ändrades Januari 18, 2014 av John Khonken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lellexp Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Det är en märklig prioritering man gör. Straffar den som byggt upp landet. Men ger allt till andra. Det förstår inte jag Tyvärr är det så! .http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1596722/Var-ar-hennes-pengar-som-hon-har-betalt-in-under-livet.html Ut och protestera. “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Utom ska det vara. Kunde inte ändra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Det är väl aldrig kul att få ut mindre pengar. Så här skriver PPM om vad det beror på. "Nedräkning på grund av tidigare hög uppräkning Den automatiska balanseringen handlar om att pensionssystemets skulder inte får bli större än systemets tillgångar. Skulderna består av de sammanlagda pensionsrättigheter som tjänats in och tillgångarna består till cirka 90 procent av de avgifter som löntagare och arbetsgivare betalar in. Resterande tillgångar utgörs av AP-fondernas kapital. Den negativa balanseringen 2014 orsakas av att skulderna ökade mer än tillgångarna. — Om fler jobbar så ökar inbetalningarna av pensionsavgifter men sysselsättningen var relativt oförändrad 2012 jämfört med 2011. AP-fonderna bidrog positivt till tillgångarna med en avkastning på 11,6 procent eller 101 miljarder kronor. Men däremot ökade pensionsskulden på grund av den höga uppräkningen av pensioner och pensionsrätter mellan 2012 och 2013, säger Annika Sundén, ställföreträdande generaldirektör på Pensionsmyndigheten. 2011 och 2010 minskade balanseringen inkomst- och tilläggspensionen med 4,3 respektive 3,0 procent. I år ökade däremot allmänna pensionen med rekordhöga 4,1 procent och 2012 med 3,5 procent." Sedan ser det ut som att det kommer att öka igen men om man kan lita på det vet i fan. http://www.pensionsmyndigheten.se/pension14.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Som någon skrev här. Alla fakta om vad som kostar vad i samhället går att få fram uton en sak. Där är tystnaden total och total mörkning. Där bara floskler frår talas. Absolut inga fakta. Min fråga till VARFÖR DÅ. Kan någon smart människa förstå varför. Har ni någon teori Det ska vara som i USA antingen riktigt rika eller billig arbetskraft dvs. Fattiga som inte klarar sig på en inkomst. I USA så lever cirka 50 miljoner människor på matkuponger samtidigt som man tar in en massa invandrare typ som i Sverige. Man vill bli av med medelklassen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Nu tror jag inte att vi enbart kan skylla på invandrarpolitiken... Vi lever längre, så höjning av pensionsåldern är inte långt borta... Tyvärr... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Tyvärr är det så! .http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1596722/Var-ar-hennes-pengar-som-hon-har-betalt-in-under-livet.html Ut och protestera. Man tror fan inte att det är sant.Det finns väl bara ett land i världen som gör så skulle jag tro. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Vem fan bryr sig om pansionererna. Vi skall ju snart dö ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Nu tror jag inte att vi enbart kan skylla på invandrarpolitiken... Vi lever längre, så höjning av pensionsåldern är inte långt borta... Tyvärr... Rock on! Du har så rätt. Frågan är vad som döljs om inte kostnaderna för invandringen. För allt annant tror jag vi tillsammans kan hitta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 (ändrad) Som de flesta känner till har thailändskor ett inofficiellt system för äktenskapsförmedling med faranger där ersättningen brukar vara från en eller ett par hundra tusen bath och uppåt. På det jobb min fru hade för ett par år sedan fanns det också en iranier som vid sidan av sin sjukpension hoppade in och jobbade med lite av varje - svart naturligtvis då han annars gått miste om sin sjukpension. I frugans hemby gick det samtidigt omkring en barndomsvän till frugan som stadigt återkom med önskemål om att få lämna bylivet och emigrera. Kontakt förmedlades mellan dessa två solokvistare och "kärlek" uppstod (åtminstone från iraniern). Efter ett år här i Sverige fick frugan beskedet (utan att ha krävt ersättning då frugan mest såg det som en tjänst till de båda) och talade om att hon inte ansåg sig bunden av denna inofficiella ersättning - eftersom hon blivit förmedlad en så fattig farang. Det är bara det att när han och jag vid ett snack jämförde våra pensioner visade det sig att han fick ut betydligt mer netto än vad jag, efter ett helt yrkesverksamt liv, får från PPM. Å, du måne, som grädde på moset höjdes min skatt från 25 till 31% nu detta år - för att vi gifte oss ifjol. Ändrades Januari 18, 2014 av lenno Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 ......För allt annant tror jag vi tillsammans kan hitta. Konsten och problemet för gemene man är inte att kunna hitta, utan att fatta!! Ta bara alla inlägg i denna tråd där det finns någon form av tro på att bara man betalat in en pytteliten slant under sitt arbetsliv, ska det utfalla en hög pension som de bara finansierat 35-40 % av, om ens så mycket. Pensionssystemet fungerade ypperligt när folk såg till att dö i tid, så utbetalningarna inte översteg inbetalningarna! Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 .......Det är bara det att när han och jag vid ett snack jämförde våra pensioner visade det sig att han fick ut betydligt mer netto än vad jag, efter ett helt yrkesverksamt liv, får från PPM. Premiepensionen är ju "en piss i Missisippi" av vad du får i pension. Så vad du får från PPM kan du i princip bortse ifrån!http://www.pensionsmyndigheten.se/PensionFranFleraHall.html Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peder Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Utan att veta men låt mig få tro. Trots att jag gick ut kyrkan för länge sedan. Pensionen kommer att balanseras så vi bara har råd med överlevnad.VARFÖR? Jo.Vi lever längre. Dvs vi blir 90 år idag om vi ej dör i cancer eller super ihjäl oss. Fler skall dela.Vi lever Globalt dvs beroende av omvärlden. Avkastningarna av placeringarna (pensionsfonderna)av kapital gör oss globalberoende.Inga arbeten i Sverige ger mindre till pensionskassan direkt.Alla utgifter skall balanseras i budgeten. Vi får hoppas att de regeringsansvariga som vi valt kan sin läxa.Att låna till medborgarnas välfärd kan bli dyrt. Se bara Grekland som köpte/lånade till allt det Tyskarna erbjöd (nu var jag subjektiv).Populistisk politik till pensionärer. Glöm det. Ni har gjort ert.Populistisk politik exempel. Jag har betalat in djävligt mycket skatt. När jag frågade (politiker i Luleå)varför regeringen (moderat) inte tog bort "Värnskatten" som de lovat. Svarade han. Är du tokig. Vad tror du sosselägret skulle göra. Använda det i sin propaganda. Nää det var bara ett taktist löfte. För att sitta kvar törs vi ej verkställa detta löfte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 (ändrad) Kunskap är ett underskattat inslag i många foruminlägg! Så jag lägger några länkar om den kommande pensionsåldershöjningen här.http://www.sou.gov.se/content/1/c6/21/41/61/0a6c08b0.pdfhttp://www.pensionsaldersutredningen.blogspot.se Ändrades Januari 18, 2014 av kuai Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Kuai Pensionärena har betalt in ca 30-40 av sin pension. Och ska få mycket mer i pension. Det tycker jag är helt rätt. För om dom arbetat i ca 45 år och betalt in pengar under hela tiden . Så måste värdet skrivas upp. 1 krona för ca 40 år sedan är mycket mera värt än idag. Dessa som jobbat och betalat skatt under en sådan lång tid har också bidragit på fler sätt. med oms poms och oms och poms eller vad fan det heter. Så självklart ska dessa ha en dräglig tillvara och gynnas. Nu är det tyvärr tvärtom. Utan dom som aldrig arbetat i sverige gynnas. Jag tycker det är åt helvete. Ha nu en trevlig dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Kuai! Pensionärena har betalt in ca 30-40 % av sin pension. Förklara bara vem som ska betala de andra 60-70 procenten av pensionen och varför? Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 http://www.sd-ale.se/index.php?option=com_content&view=article&id=33&Itemid=33 Men det här har vi tydligen råd med. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 18, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2014 Som de flesta känner till har thailändskor ett inofficiellt system för äktenskapsförmedling med faranger där ersättningen brukar vara från en eller ett par hundra tusen bath och uppåt. På det jobb min fru hade för ett par år sedan fanns det också en iranier som vid sidan av sin sjukpension hoppade in och jobbade med lite av varje - svart naturligtvis då han annars gått miste om sin sjukpension. I frugans hemby gick det samtidigt omkring en barndomsvän till frugan som stadigt återkom med önskemål om att få lämna bylivet och emigrera. Kontakt förmedlades mellan dessa två solokvistare och "kärlek" uppstod (åtminstone från iraniern). Efter ett år här i Sverige fick frugan beskedet (utan att ha krävt ersättning då frugan mest såg det som en tjänst till de båda) och talade om att hon inte ansåg sig bunden av denna inofficiella ersättning - eftersom hon blivit förmedlad en så fattig farang. Det är bara det att när han och jag vid ett snack jämförde våra pensioner visade det sig att han fick ut betydligt mer netto än vad jag, efter ett helt yrkesverksamt liv, får från PPM. Å, du måne, som grädde på moset höjdes min skatt från 25 till 31% nu detta år - för att vi gifte oss ifjol. Blir oxå bestraffad för att jag är gift,vissa blir belönade ju fler de är.Lite Ebberöds Bank.Nu tänker jag inte så mycket på mig själv(jag klarar mig) men det finns ju de som är yngre(j666)som kommer att få slita ont till andras belåtenhet och tryggheten(den berömda svenska)som alltid har kännetäcknat det svenska samhället,den underminerar de med denna Kalle Anka politik och världssamvetestänk(om de nu tänker)Våra barn och deras barn får det nog inte så lätt som vi har det.Och hittils har jag inte sett nån jobbannons från AF om att fåraherde önskas,vi saknar dessutom de stäpper som denna yrkeskompetens kräver. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 http://www.pensionsmyndigheten.se/3085.html Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2014 Dela Inlagd Januari 18, 2014 Herre jävlar man tar sig för pannan :kort: :kort: ÄFS utbetalas även om invandrare inte arbetat och betalat skatt i Sverige. De får även andra gratis förmåner, t ex sjukvård, tandvård, social service etc. Svenskarna får själva betala för sjukvård, tandvård, social service etc. Bostadstillägg torde beräknas generösare för invandrare än för svenskar. Sammantaget kan ÄFS till invandrare uppgå till 14395 kr/mån skattefritt inkl. bostadsbidrag. Övriga världen måste skratta sig harmynta år Sverige “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu