Jump to content
IGNORERAD

Finns svensk husmanskost att äta i Bangkok?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

 

Man kan ändå tycka att det borde gå att få snurr på en svensk restaurang i BKK,..

 

Men, beställa matlådor ska gå att göra från Food Academy Bangkok.

 

http://foodacademybangkok.com/

https://www.facebook.com/foodacademybangkok

 

Du får fylla upp frysen helt enkelt :-)

Samtidigt stöder  du en god sak, 

 

Från hemsidan:

"Food Academy Bangkok F.A.B är ett svenskt mat-projekt i Klong Toey
Klong Toey 70 rai är ett område som ligger mitt i Bangkok söder om Chao Phrayafloden och tillhör stadens största slum. Kåkstaden ligger precis intill järnvägsspåren. Klong Toey kom till för 50 år sedan när invandrare kom till Bangkok för att söka arbete nere i hamnen
Många emigranter bosatte sig tillfälligt i Klong Toey men bestämde sig senare för att stanna. I begynnelsen fanns varken elektricitet eller vatten. Nu finns det mesta, till och med skolor.
Vi som driver detta projekt vill hjälpa unga människor från Klong Toey slum att lära sig internationell matlagning.  En framtida säker inkomst för dem som redan älskar att laga mat."

 

Ser att dom har Janssons frestelse samt massor av annan husmanskost, detta ställe ska provas, det går ju att frysa in mycket av det som dom säljer, och som du skrev, man stöder en god sak. Kanonbra tips, bockar och tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    15

  • Stoneys

    15

  • jan53

    8

  • SatanG

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är märkligt att de inte lyckats bättre med sill och potatis om de nu hade sillen, gräddfil finns på Villa market 400 meter ifrån pelican inn och likaså gräslök?

Haha, ja mycket märkligt. Det blev väldigt torrt utan i alla fall.. Det kan ju varit så att de hade slut precis då när vi hade vägarna förbi? Detta var i början av december 2013, har inte varit där något mer sen dess så vet ej hur det är idag. Men det här är något jag också är intresserad av, att hitta en restaurang som serverar ordentlig svensk mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt med svenska ställen i Bangkok dessvärre, troligen är det inte nog kundunderlag för att få tillräcklig lönsamhet. Jag åker mest till till Stable Lodge men även D"Pelican på Soi 22 funkar bra. Inget rotmos men lite annat gott på menyn.

 

http://www.dpelican-inn.com/index.php

 

tackar som fan för det ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Skönt att TS fick hjälp. Ibland förundras man att vissa svar i tråden är ta mig Fan så korkade så att klockorna stanna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så anledningen att man äter på restaurang är att man är lat eller inte kan laga mat? Jag kan laga mat och är inte lat. Lunch äter jag alltid på restaurang, mest för att spara tid. Middag någon gång i veckan mest för att det är trevligt.

Om han nu inte vet eller var där serveras SVENSK husmanskost sfter x antal år så verkar det konstigt i mitt tycke, nog tusan så hade jag fixat käket själv o det gör jag när jag är i Thailand/Min buri. i vårt hus där, vem orkar käka Thaimat dygnet runt  även o Thaimat är jäkligt gott så kan man ju tröttna på det som Svenne. då lagar jag till pytt eller eller något annat gott svenskt . ärtsoppa med fläsk exempelvis med med havd punsch.mmmmmmmmmmmmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hade svensk manager förut ,vet inte om han är kvar ,men lite scandinavisk mat finns

New Cowboy Bar  http://www.newcowboybar.com/

Var inne på deras hemsida! Deras ev. kreditgivning får dom plus för:

 

Credit Page

New Cowboy Bar & Restaurants credit policy is: Credit extended to those customers 85 years and over chaperoned by both parents. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Om han nu inte vet eller var där serveras SVENSK husmanskost sfter x antal år så verkar det konstigt i mitt tycke, nog tusan så hade jag fixat käket själv o det gör jag när jag är i Thailand/Min buri. i vårt hus där, vem orkar käka Thaimat dygnet runt  även o Thaimat är jäkligt gott så kan man ju tröttna på det som Svenne. då lagar jag till pytt eller eller något annat gott svenskt . ärtsoppa med fläsk exempelvis med med havd punsch.mmmmmmmmmmmmm.

Varför är vissa svar så korkade, om du läst mitt inlägg ordentligt så var det en restaurang jag sökte, klart att jag kan laga mat själv men om man vill gå ut och äta på lunchen när man jobbar och inte har tid att åka hem och laga mat så går man på restaurang och äter, är det så svårt att fatta. Efter 3 år här så har jag inte hittat någon restaurang som serverar god svensk husmanskost som jag blir sugen på ibland, detta är väl inte så jävla konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är vissa svar så korkade, om du läst mitt inlägg ordentligt så var det en restaurang jag sökte, klart att jag kan laga mat själv men om man vill gå ut och äta på lunchen när man jobbar och inte har tid att åka hem och laga mat så går man på restaurang och äter, är det så svårt att fatta. Efter 3 år här så har jag inte hittat någon restaurang som serverar god svensk husmanskost som jag blir sugen på ibland, detta är väl inte så jävla konstigt.

 

Om du jobbar och vill ha Lunch så får du tala om VAR du jobbar,Inte fan hjälper det då med tips om restaurangen ligger på andra sidan stan.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hade svensk manager förut ,vet inte om han är kvar ,men lite scandinavisk mat finns

New Cowboy Bar  http://www.newcowboybar.com/

 

Jag provade på den för 5-6 år sedan när jag bodde på Soi 22 och deras pytt i panna var näst intill oätlig. Åkte förbi i bil där för inte så länge sedan och kan inte påminna mig att jag såg skylten med New Cowboy Bar där längre?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Om du jobbar och vill ha Lunch så får du tala om VAR du jobbar,Inte fan hjälper det då med tips om restaurangen ligger på andra sidan stan.

Jösses, ännu ett korkat svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Om du jobbar och vill ha Lunch så får du tala om VAR du jobbar,Inte fan hjälper det då med tips om restaurangen ligger på andra sidan stan.

 

Tycker allvarligt talat att du borde överväga din närvaro på detta forum. Du är ju inte annat än en otrevlig medlem och dålig stämningsspridare.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är vissa svar så korkade, om du läst mitt inlägg ordentligt så var det en restaurang jag sökte, klart att jag kan laga mat själv men om man vill gå ut och äta på lunchen när man jobbar och inte har tid att åka hem och laga mat så går man på restaurang och äter, är det så svårt att fatta. Efter 3 år här så har jag inte hittat någon restaurang som serverar god svensk husmanskost som jag blir sugen på ibland, detta är väl inte så jävla konstigt.

varför är vissa så korkade att dem inte fattar när man ger dem ett råd att laga till sin jävla husmanskost själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mermaid hotel, Sukhumvit soi 29, agaren f.d Stable Lodge, Scandinavisk meny liknande S.L, enl. mitt tycke battre kvalitet i allt.

Halsningar

Chan2013

Link to comment
Dela på andra sajter

varför är vissa så korkade att dem inte fattar när man ger dem ett råd att laga till sin jävla husmanskost själv!

Hade Bangkokkillen varit intresserad av att laga sin egen mat tvivlar jag på att han hade frågat om restaurangråd!

Men ditt råd är alltså att han beger sig hem på lunchrasten och lagar sin egen mat alternativt tar med sig matlådor för så gör du?

 

Jihaa, där tror jag klockan stannade!

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allvarligt talat att du borde överväga din närvaro på detta forum. Du är ju inte annat än en otrevlig medlem och dålig stämningsspridare.

Varför,han vill ha tips om en Lunch restauran,Det får han gärna, men vi måste väl veta var han jobbar för

att tipsen skall vara i närheten eller tycker du han skall åka Bkk runt på sin Lunch?

Otrevlig ?Finns väl fler som är Tex pannbenskrossaren.Men han lägger in en bild åt gången och många klickar ni får så det gynnar ju kanske forums ägarna? vad vet jag.

 

Mvh Stoneys god fortsättning.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade Bangkokkillen varit intresserad av att laga sin egen mat tvivlar jag på att han hade frågat om restaurangråd!

Men ditt råd är alltså att han beger sig hem på lunchrasten och lagar sin egen mat alternativt tar med sig matlådor för så gör du?

 

Jihaa, där tror jag klockan stannade!

 

/ SatanG

tja, varför inte? så slipper han kanske o bege sig runt halva stan för att käka sin efterlängtade HUSMANSKOST.sper både tid o pengar eller hur-

Link to comment
Dela på andra sajter

tja, varför inte? så slipper han kanske o bege sig runt halva stan för att käka sin efterlängtade HUSMANSKOST.sper både tid o pengar eller hur-

Nja bege sig runt halva stan får man nog göra om man dumenvisas med att endast äta egenlagad mat, iaf om man vill komma utanför Minburi.

Stanna du kvar i Sverige istället, då spar DU både tid och pengar.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade på den för 5-6 år sedan när jag bodde på Soi 22 och deras pytt i panna var näst intill oätlig. Åkte förbi i bil där för inte så länge sedan och kan inte påminna mig att jag såg skylten med New Cowboy Bar där längre?

Jodå restaurangen och skylten sitter kvar. Jag var på 22an förra veckan. Men jag äter inte deras mat då jag inte tycker den är så god.

Robbanthai

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja bege sig runt halva stan får man nog göra om man dumenvisas med att endast äta egenlagad mat, iaf om man vill komma utanför Minburi.

Stanna du kvar i Sverige istället, då spar DU både tid och pengar.

 

/ SatanG

 

det är din åsikt o jag har min åsikt , o var jag jag skall befinna har du inte ett jäkla dugg med att göra om jag vill laga husmanskost i Thailand eller ej. det jag gör 4 dagar i veckar är att äta det min älskade fru lagar på sitt Thaivis o jag lagar Svenskhusmanskost dom få dagar vi befinner oss i min Buri, resterande veclor så är vi på renade fot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

det är din åsikt o jag har min åsikt , o var jag jag skall befinna har du inte ett jäkla dugg med att göra om jag vill laga husmanskost i Thailand eller ej. det jag gör 4 dagar i veckar är att äta det min älskade fru lagar på sitt Thaivis o jag lagar Svenskhusmanskost dom få dagar vi befinner oss i min Buri, resterande veclor så är vi på renade fot.

Ännu en som inte fattat att det handlar om en restaurang  

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en som inte fattat att det handlar om en restaurang  

 

precis som vanligt så faller diskutionen ur sin tråd här på MPR. men det är du kanske inte medveten om.

Link to comment
Dela på andra sajter

precis som vanligt så faller diskutionen ur sin tråd här på MPR. men det är du kanske inte medveten om.

 

Jepp, du borde inte ha tagit upp att man kan laga sin egen husmanskost när det var restaurang han sökte...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en som inte fattat att det handlar om en restaurang  

Även en enkel sak som denna kan bli komplicerad i denna del av världen.

Följer tråden, för jag tyckte att det kunde vara intressant att veta av någon vettig restaurang i Bkk med svensk mat, även fast jag sällan besöker stan, men man vet aldrig när tillfälle dyker upp. Hoppas få möjlighet att åka ner med några grannar som ville jag skulle följa med om någon månad. Även om jag inte är så intresserad av svensk mat i Thailand så är nog den ena av grannarna det.

 

Tur att jag inte frågat! Det är ju svårt att lyda alla uppmaningar om hur man ska bete sig och vilka önskemål man ska rätta sig efter. Undra om de som ger alla dessa anvisningar rättar sig efter alla anvisningar de själv får?

Lycka till med restaurangbesöken! Eller åker du till Nakorn Nowhere och lagar din egen svenskmat? Se bara till att akta dig så du inte hamnar på andra sidan Bkk, utanför ditt hemmakvarter, så går det nog bra.   :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, du borde inte ha tagit upp att man kan laga sin egen husmanskost när det var restaurang han sökte...

Vissa har det, andra inte :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...