Jump to content
IGNORERAD

Kaffemaskin med kapslar?


hamnoi

Recommended Posts

Vattenkokare + kaffefilter + thaikaffe = billigt och minst lika gott som alla kapslar i världen.

Varför krångla när det odlas bra kaffe i landet, support your local dealer :)

Exakt, Thailändskt producerat kaffe är riktigt bra, det är inte många som tycks veta!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    21

  • bob

    9

  • Benriach

    8

  • M33

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Testade kapselkaffe första gången för drygt 5-6 år sedan i Frankrike när jag var där och jobbade och fattade inte vitsen att slösa på jordens resursen med en kapsel...

 

Men, jag har helt klart ändrat inställning efter igen ha testat Nespressos kaffemaskiner och deras kapslar här i norgeland, kaffet smakar bara så jäkla gott, det går inte att jämföra med tex kaffe du kan få från typ från en maskin på jobbet eller Nescafe, så för mig blir det en kapselmaskin till julklapp och det blir en Nespresso, de har fått högst betyg på smartson.se, gäller Pixie som är liten och smidig så den passar oss bra.

 

Helt klart skall du köpa en Nespresso Hamnoi :thumbsup:  

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Testade kapselkaffe första gången för drygt 5-6 år sedan i Frankrike när jag var där och jobbade och fattade inte vitsen att slösa på jordens resursen med en kapsel...

 

Men, jag har helt klart ändrat inställning efter igen ha testat Nespressos kaffemaskiner och deras kapslar här i norgeland, kaffet smakar bara så jäkla gott, det går inte att jämföra med tex kaffe du kan få från typ från en maskin på jobbet eller Nescafe, så för mig blir det en kapselmaskin till julklapp och det blir en Nespresso, de har fått högst betyg på smartson.se, gäller Pixie som är liten och smidig så den passar oss bra.

 

Helt klart skall du köpa en Nespresso Hamnoi :thumbsup:  

 

Härligt Bob..

Hade väl bestämt mig och skulle eventuellt slå till på en idag, men snöhelvetet har gjort att det får bli soffan istället för jag har ingen lust.

 

Tar nya tag nästa helg, blir det något besök i götet i jul?? Kan bjuda på en kopp eller två isåfall :)  :morgon:

Ha det gott o hälsa familjen//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Testade kapselkaffe första gången för drygt 5-6 år sedan i Frankrike när jag var där och jobbade och fattade inte vitsen att slösa på jordens resursen med en kapsel...

 

Men, jag har helt klart ändrat inställning efter igen ha testat Nespressos kaffemaskiner och deras kapslar här i norgeland, kaffet smakar bara så jäkla gott, det går inte att jämföra med tex kaffe du kan få från typ från en maskin på jobbet eller Nescafe, så för mig blir det en kapselmaskin till julklapp och det blir en Nespresso, de har fått högst betyg på smartson.se, gäller Pixie som är liten och smidig så den passar oss bra.

 

Helt klart skall du köpa en Nespresso Hamnoi :thumbsup:  

 

Klart fan kapselkaffe smakar mumma när man jämför med norskt kaffe.

Ska man ha vettigt kaffe i Norge och brygga det så måste man nog hitta en specialbutik som säljer bättre malt och rostat kaffe än det som finns i butikerna.

Blaskkaffets förlovade land.....

 

Hemma kör jag med en stor mojäng som låter en hel del och tar plats.

Men här i Norge börjar jag nu att fundera på ditt tips. Har faktiskt sett att baggarna själv sitter med sina personliga maskiner och ger fan i det vanliga kaffet som finns på jobben.

Kanske det börjar bli folk av baggarna?

 

Synd bara att man byter projekt så ofta. Det kanske blir så att man måste lämna maskinerna när man byter projekt. För inte fan orkar man släpa med dessa oavsett hur små de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Bob..

Hade väl bestämt mig och skulle eventuellt slå till på en idag, men snöhelvetet har gjort att det får bli soffan istället för jag har ingen lust.

 

Tar nya tag nästa helg, blir det något besök i götet i jul?? Kan bjuda på en kopp eller två isåfall :)  :morgon:

Ha det gott o hälsa familjen//Lp

 

Snöhelvete, det är bara förnamnet, -4 och kraftig vind, så ser det ut i Oslo just nu, hua mig...

 

Var meningen att vi skulle varit nere denna helgen, men ett jäkla möte i 11 timmen förstörde dessa planerna... Men när man nu har en inbjudan till en kopp kapselkaffe så får man f-n ta sig samman och ta en tur till götet snart igen (så länge du inte bjuder på Longisland så kommer jag...), hör av mig.

 

Nu skall vi försöka ta oss ut och handla gran... eller så skiter vi i det och myser lite hemmvid istället... 

 

Hälsa pöjken och frugan

Link to comment
Dela på andra sajter

Att den skulle göra undermåligt kaffe är väl ändå att ta i och jag har hittills inte druckit bryggkaffe som skulle vara bättre. Skillnaden upp till en bönmaskin får du en resa till Thailand för. Eller så får du många års förbrukning av kapslar. Idag får man en Tassimo för under 400kr.

Eller så har dina maskiner vart trasiga för jag måste vänta ned att dricka kaffet för det är för varmt.

Finns olika modeller, T20 ser ut att kosta 498 SEK enl pricerunner, sen kostar kapslarna nog en 500 som jag har. Porto kanske 150 SEK så

kvar till mig blir 600 SEK för varor runt 1 000 SEK. Återkommer om modellen och antalet kapslar och vad det är för sort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart fan kapselkaffe smakar mumma när man jämför med norskt kaffe.

Ska man ha vettigt kaffe i Norge och brygga det så måste man nog hitta en specialbutik som säljer bättre malt och rostat kaffe än det som finns i butikerna.

Blaskkaffets förlovade land..

 

Hemma kör jag med en stor mojäng som låter en hel del och tar plats.

Men här i Norge börjar jag nu att fundera på ditt tips. Har faktiskt sett att baggarna själv sitter med sina personliga maskiner och ger fan i det vanliga kaffet som finns på jobben.

Kanske det börjar bli folk av baggarna?

 

Synd bara att man byter projekt så ofta. Det kanske blir så att man måste lämna maskinerna när man byter projekt. För inte fan orkar man släpa med dessa oavsett hur små de är.

 

En maskin på jobbet kanske skulle vara något, nu när du säger det...

 

Har sagt det tidigare "Norge, värdens trevligaste folk i värdens tråkigaste land..." det värsta av allt är att de inte fattar det själva utan tror att de har ett så "hippt" liv, nöjen, mat, öl f-n ta mig allt är såååååå tråååååkigt jag dööööööör." I fredags så sa en kollega till mig, "om du tycker det är så bra i Sverige varför flyttar du inte dit då". Om jag och alla svenskar flyttar hem igen så lär vi få ett nytt Grekland runt hörnet, för inte klarar de av något själva inte, svenskarna är norrmännens ryggrad... hehe, fick jag sagt det också...

 

Själv så kör jag med Neskaffe hemma, dricker bara en eller två koppar på helgen och inget på vardagarna, så en Nespresso skulle passa mig perfekt...

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev så j*kla sugen på en latte efter jag skummat genom tråden.
Jag har den gamla Italienska klassiska sexkantiga espressobryggaren Caroni Monti.
Kan tyckas ”old school” att mjölkskumma för hand och brygga på spisen,

men har man tid och tålamod så tycker jag man får den godaste latten och espresson.
post-3887-0-89666300-1386501966.jpg

 

post-3887-0-52034600-1386501967.jpg

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Bob..

Hade väl bestämt mig och skulle eventuellt slå till på en idag, men snöhelvetet har gjort att det får bli soffan istället för jag har ingen lust.

 

Tar nya tag nästa helg, blir det något besök i götet i jul?? Kan bjuda på en kopp eller två isåfall :)  :morgon:

Ha det gott o hälsa familjen//Lp

 

Kunde inte vänta till jul, fick bli två nu, köpte en till mor och far också,  blev en Nespresso U C50 röd, lagom bögig för mig med en röd färg...

 

Kommer du till Oslo innan julen Hamnoi så bjur jag på en kopp, hehe...

 

Takk for at du handlet hos Lefdal!

Ordrebekreftelsen er sendt til din oppgitte e-post adresse. Når ditt produkt blir sendt vil du motta kvitteringen på e-post.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kunde inte vänta till jul, fick bli två nu, köpte en till mor och far också,  blev en Nespresso U C50 röd, lagom bögig för mig med en röd färg...

 

Kommer du till Oslo innan julen Hamnoi så bjur jag på en kopp, hehe...

 

Takk for at du handlet hos Lefdal!

Ordrebekreftelsen er sendt til din oppgitte e-post adresse. Når ditt produkt blir sendt vil du motta kvitteringen på e-post.

 

 

Snygg...rött is da shit..kollar med på en röd fast som har mjölkskummare ,för vill man vara riktigt gay så dricker man latte.

 

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NESPRESSO-C111-EU-RE-NE,90952,389146,560905.html?langId=-16

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Modellen heter Tassimo Fidelia T40 Black edition. Tassimos hemsida ger en pris på  799 SEK pricerunner lite högre 1 500 SEK

Kasyler säger brorsan finns ca 100 st. Kan se vad jag beställde senast:

GEVALIA mörkrost, 16 st GEVALIA mellanrost, 32 st GEVALIA Espresso, 16 st GEVALIA Latin Sunset 32 st totalt 96 kapslar.

https://www.tassimo.se/Machine%20Range/Fidelia?category=115&eshopProduct=908227 Så tycker 750 SEK inkl porto är lagom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lite aluminiumfolie går det ganska enkelt att återanvända kapslarna fast allra billigast blir det att införskaffa en riktigt bra termos och ta med kaffe hem från jobbet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja är uttråkad och då blir det såna här skittrådar :crazy: .

 

Är det någon som har erfarenhet av kapselmaskiner typ Nespresso? För och nackdelar? 

 

Funderar på att slå till på en http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NESPRESSO-Lattissima----Silver,90952,389146,469179.html?langId=-16

 

Får 700kr tillbaka så priset blir helt överkomliga 900kr för den maskinen, men tvekar för att man blir låst till nespresso kapslarna.

Dricker inte så mycket kaffe hemma, 5-6 koppar på helgen men gillar latte så det kan kanske vara något.

Orkar inte läsa hela tråden men jag har precis en sån maskin och den är suverän, blir skitgott kaffe men små koppar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu har jag varit och hämtat maskinen, testat en kopp och registrerat mig på http://www.nespresso-promotion.com (för att få tillbaka 300 kr av de 595 kr jag betalade för maskinen, jag kommer att ta ut det i kapslar).

 

Resultatet blir 5 bönor utav 5 möjliga  :thumbsup:.

 

Skall bara köpa en Mac Book Pro och en Man bag så är livet komplett...

 

//bob

 

P.S

Kommer inom kort att publicera en reseberättelse från Silom Soi 4 och mina eskapader på Balcony Bar and Restaurang... 

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Har också en Tassimo.

Perfekt när man inte dricker så mycket själv när man är hemma(är ju en annan sak på jobbet)

Och då får man ju riktigt Brynäs kaffe också  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grannen har en sån där kapsel maskin. Han berättade att han betalade ungefär en svensk femma per kapsel, och det som kom ut var inte riktigt i min smak. Själv kör jag med Nescafé Goldcup som kostar ungefär 100 Baht för en 200 påse som för oss räcker i 14 dagar, och då dricker vi i snitt 4 muggar med kaffe om dagen. Så skall du köpa en maskin för närmare tusenlappen får du en herrans massa kaffe för de pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan köpt :) 1590:- och 700kr att köpa kaffe för eller få tillbaka på kontot om man hellre vill det. 

Riktigt nöjd, smidig,lättskött,gott kaffe och gör en grym latte med ett knapptryck, mjölkbehållaren tar man av och ställer i kylen

5-års garanti och utbytesmaskin under tiden den lagas om det skulle behövas.

 

Dyrt o dyrt ,jag har råd att lägga 30kr i veckan på kaffe och då tycker jag det är värt det, livskvalitet imo.

 

 

http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin-och-espresso/F411WHITE/nespresso-lattissima-kapselmaskin-f411-vit

 

En elegant maskin som är lätthanterad och även har en automatisk mjölkskummare. Finns två nivåer för koppen. Enkla och lättförståeliga knappar som går att programmera till önskad mängd kaffe. Har en automatisk mjölkskummare som levererar ett fint skum med många små bubblor. Utöver funktioner för espresso och lungo finns även knappar för capuccino och latte machiato, vilket är ett plus. Ungefär en tusenlapp dyrare än de övriga i testet.Ger med kapseln Nespresso Livanto en dryck med tjock, fin crema och mycket smak. Bäst i test men också dyrast.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker bara kaffe hemma på helgerna så jag har en Tassimo T43 och den gör bra kaffe tycker jag.

Fast ibland lyxar jag till det lite och kokar kaffe i kittel på spisen,det är allra godast tycker jag.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan köpt :) 1590:- och 700kr att köpa kaffe för eller få tillbaka på kontot om man hellre vill det. 

Riktigt nöjd, smidig,lättskött,gott kaffe och gör en grym latte med ett knapptryck, mjölkbehållaren tar man av och ställer i kylen

5-års garanti och utbytesmaskin under tiden den lagas om det skulle behövas.

 

Dyrt o dyrt ,jag har råd att lägga 30kr i veckan på kaffe och då tycker jag det är värt det, livskvalitet imo.

 

attachicon.gifNespresso-Lattissima-F421.jpg

 

http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin-och-espresso/F411WHITE/nespresso-lattissima-kapselmaskin-f411-vit

 

En elegant maskin som är lätthanterad och även har en automatisk mjölkskummare. Finns två nivåer för koppen. Enkla och lättförståeliga knappar som går att programmera till önskad mängd kaffe. Har en automatisk mjölkskummare som levererar ett fint skum med många små bubblor. Utöver funktioner för espresso och lungo finns även knappar för capuccino och latte machiato, vilket är ett plus. Ungefär en tusenlapp dyrare än de övriga i testet.Ger med kapseln Nespresso Livanto en dryck med tjock, fin crema och mycket smak. Bäst i test men också dyrast.

Ser jävligt tjusig ut :thumbsup:

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan köpt :) 1590:- och 700kr att köpa kaffe för eller få tillbaka på kontot om man hellre vill det. 

Riktigt nöjd, smidig,lättskött,gott kaffe och gör en grym latte med ett knapptryck, mjölkbehållaren tar man av och ställer i kylen

5-års garanti och utbytesmaskin under tiden den lagas om det skulle behövas.

 

Dyrt o dyrt ,jag har råd att lägga 30kr i veckan på kaffe och då tycker jag det är värt det, livskvalitet imo.

 

attachicon.gifNespresso-Lattissima-F421.jpg

 

http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin-och-espresso/F411WHITE/nespresso-lattissima-kapselmaskin-f411-vit

 

En elegant maskin som är lätthanterad och även har en automatisk mjölkskummare. Finns två nivåer för koppen. Enkla och lättförståeliga knappar som går att programmera till önskad mängd kaffe. Har en automatisk mjölkskummare som levererar ett fint skum med många små bubblor. Utöver funktioner för espresso och lungo finns även knappar för capuccino och latte machiato, vilket är ett plus. Ungefär en tusenlapp dyrare än de övriga i testet.Ger med kapseln Nespresso Livanto en dryck med tjock, fin crema och mycket smak. Bäst i test men också dyrast.

Snygg! Är lite sugen på att köpa en ny eftersom min mjölkskummare/värmare har lagt av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser jävligt tjusig ut :thumbsup:

 

Som sin ägare..don efter person mao :thumbsup:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...