Jump to content
IGNORERAD

Äter ni insekter ?


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    9

  • Cobra

    6

  • stefan5300

    5

  • Borrfors

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har provat lite av varje, gräshoppor, myror, larver och lite annat.

Funkar, men det finns mycket annat jag hellre äter  :nyam:

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade skalbaggar en gång ,,, vet inte hur dom var tillagade . Det påminde faktiskt lite om jordnötter ,,,, skulle kunna tänka mig det igen . Och även prova lite andra insekter ochså.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkar gärna insekter som snacks främst gräshoppor och syrsor. Testar allt!

 

Just det, som jag säger åt mina barn, det man inte provat kan man inte veta om man inte tycker om. Provar själv allt som kommer i min matväg. Rostade/friterade insekter funkar som ölsnacks, myror/myrägg gör soppor syrlig. Älskar syrliga soppor.. Mmmm!

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man brukar ju få i sig en del mygg,bromsar osv när man springer runt flåsande i skogen efter svamp!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par flatlöss har väl åkt med av bara farten när man käkat skäggbiff :nyam:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ju en del på sommaren när man är ute och åker "hoj"...

 

Precis, jag föredra mina insekter färska och obehandlade...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ätit gräshoppor. Smaken var bra, men jag hoppar lika gärna över det, eftersom jag vet vad det är.

Jag har blivit erbjuden kackerlackor men tackat nej, feghet?

Min dröm vore att andra nationaliteter vore som oss svenskar, att våga testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ätit gräshoppor. Smaken var bra, men jag hoppar lika gärna över det, eftersom jag vet vad det är.

Jag har blivit erbjuden kackerlackor men tackat nej, feghet?

Min dröm vore att andra nationaliteter vore som oss svenskar, att våga testa.

Menar du dom svenskar som ta med sig "svenskt" kaffe och Kalles kaviar på en två veckors semester till Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du dom svenskar som ta med sig "svenskt" kaffe och Kalles kaviar på en två veckors semester till Thailand?

Tydligen inte eftersom jag skrev andra nationaliteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen inte eftersom jag skrev andra nationaliteter.

Du menar att andra nationaliteter är mindre benägna att prova nya maträtter från andra länder än vad svenskar är? Eller har jag fattat fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att andra nationaliteter är mindre benägna att prova nya maträtter från andra länder än vad svenskar är? Eller har jag fattat fel?

Fråga 1. Ja

Fråga 2. Nej

Ändrades av kycklingen
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att andra nationaliteter är mindre benägna att prova nya maträtter från andra länder än vad svenskar är? Eller har jag fattat fel?

Var inte du skåning,då har du säkert fattat fel.  :D

 

Eftersom det inte går att förstå vad ni säger,så förstår säkert inte ni vad vi skriver heller. Och om du nu inte skulle vara skåning så kan du ju alltid låtsas att detta inlägg inte finns.

Ändrades av ola med b

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det. Har provat lite gräshoppor,men som någon skrev så smakade det ju mest grillkrydda.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag äter insekter. :-)

Nam nam

 

Blev så glad att läsa nyheterna om att FN hade kommit ut med en rekommendation om att vi ska äta mer insekter. :-)

 

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan kan man stoppa i sig insekter bara for att man åker till Thailand men i så fall så käkar ni väl gräshoppor, gråsuggor, nyckelpigor, guldbaggar, ekoxar, m,m i Sverige också for det går ju lika lätt att fritera där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har ätit gräshoppor. Smaken var bra, men jag hoppar lika gärna över det, eftersom jag vet vad det är.

Jag har blivit erbjuden kackerlackor men tackat nej, feghet?

Min dröm vore att andra nationaliteter vore som oss svenskar, att våga testa.

Hej

 

Kackerlackorna var säkert en vattenlevande bagge som är väldigt populär.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Äter insekter ibland men mer för att folk vill se om man kan än för att det smakar gott, det sitter nog i huvudet att insekter inte är mat egentligen och det är svårt att ändra vanor.

 

Men dom smakar ju inte illa på något sätt, äter gärna dom lite knastriga delarna men har svårt för dom med krämigt innehåll, myror som krydda är helt ok.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...