Fritz Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 För några år sen hade jag frugan till att ringa efter nån för " check and clean " av en AC. Vi fick löftet att redan nästa dag skulle det fixas men ingen kom utan dom lovade komma nästa dag i stället. Same same där, ingen kom. Men dag nr: 3 då jäklar, då stormade det in 5 stycken, snacka om att det blev trångt i sovrummet. TIT Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 För några år sen hade jag frugan till att ringa efter nån för " check and clean " av en AC. Vi fick löftet att redan nästa dag skulle det fixas men ingen kom utan dom lovade komma nästa dag i stället. Same same där, ingen kom. Men dag nr: 3 då jäklar, då stormade det in 5 stycken, snacka om att det blev trångt i sovrummet. TIT Fritz.. Ja Thailändsk tidspassning är lite speciell, jag har av ett skäl placerat mig nära flygplatsen natten innan jag skall flyga hem om jag flyger med baggarna. Inte vidare kul att stå utan taxi i pattis kl 04:00 Jag har inte spolat en AC men en kylare till bilen med högtryckstvätten, på lite avstånd (lamellerna är mjuka) så funkar det. Samma med verandan, går man på för nära så blir det stickor i fötterna efteråt. Är jäkligt bra tryck i dom manickerna, så ta det försiktigt. Våran gula Kärcher får jag i alla fall vara lite försiktig med. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 Ja Thailändsk tidspassning är lite speciell, jag har av ett skäl placerat mig nära flygplatsen natten innan jag skall flyga hem om jag flyger med baggarna. Inte vidare kul att stå utan taxi i pattis kl 04:00 Jag har inte spolat en AC men en kylare till bilen med högtryckstvätten, på lite avstånd (lamellerna är mjuka) så funkar det. Samma med verandan, går man på för nära så blir det stickor i fötterna efteråt. Är jäkligt bra tryck i dom manickerna, så ta det försiktigt. Våran gula Kärcher får jag i alla fall vara lite försiktig med. Där ser man! Uppstår det problemet bara när du flyger med baggarna, kanske du ska tänka om. Finnair istället kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2015 Jag skulle nog inte använda högtryckstvätt det är risk du böjer lamellerna Det går att ställa trycket med munstycket på högtryckstvätten. Kör med lågt tryck så inga problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 Där ser man! Uppstår det problemet bara när du flyger med baggarna, kanske du ska tänka om. Finnair istället kanske. Då flyget avgår så pass tidigt (9 snåret tror jag det var) så vill jag vara i närheten av suvvan, försöker vara där 3 timmar (på flygplatsen) innan takeoff. Och med nån timme till från pattis så blir det helskottas tidigt. Speciellt om jag inte är 100% på att taxin kommer heller. "Thai tid" så att säga... Jag litar inte på dom helt enkelt. Dom har alltid (baggarna) avgått på tid så det är mer att dom har fel avgångstid som jag inte gillar. Finnair vet jag inte, har inte flugit med dom, men thai som sticker vid 1 snåret på natten gillar jag bättre. Får en dag extra tycker jag. Slipper en natt på ett hotell nära suvvan då. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 (ändrad) edit Ändrades Juni 29, 2015 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2015 Kul att en tråd om renovering nu övergår till en resetråd. Väntar bara på att Thaksin och generalen dyker upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 (ändrad) Kul att en tråd om renovering nu övergår till en resetråd. Väntar bara på att Thaksin och generalen dyker upp! Ledsen för det! Tycker själv inte om att seriösa trådar spårar ur. Bra tråd, mycket fina tips! Ändrades Juni 29, 2015 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 (ändrad) Kul att en tråd om renovering nu övergår till en resetråd. Väntar bara på att Thaksin och generalen dyker upp! Solly... skall försök hålla mig. Försökte bara förklara att jag inte litar på hantverkare/taxichaffisar/tjejer öht när det gäller tidspassning. Ändrades Juni 29, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conny.j Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Det går att ställa trycket med munstycket på högtryckstvätten. Kör med lågt tryck så inga problem. Om man nu ställer ner trycket varför använda högtryckstvätt ta lite kondensorrengöring och en vanlig vattenslang funkar perfekt Conny.j Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2015 Om man nu ställer ner trycket varför använda högtryckstvätt ta lite kondensorrengöring och en vanlig vattenslang funkar perfekt Eftersom jag har en högtryckstvätt och den funkar kanon utan en massa kemikalier så använder jag den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conny.j Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Eftersom jag har en högtryckstvätt och den funkar kanon utan en massa kemikalier så använder jag den. Självklart ska du använda det som funkar bäst för dig Conny.j Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Eftersom jag har en högtryckstvätt och den funkar kanon utan en massa kemikalier så använder jag den. Det är ju så man gör, använder den med förstånd. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Kanontråd , missat denna My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 15, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2015 Idag har man varit på shopping. Global House i Nakon Sawan. Blev lite smått och gott som ska fixas till imorgon. Blev ett tungt skruvstäd. En liten men naggande god kompressor. Gillar att den har s.k snabbkopplingar. Lite godis till kompressorn. Snabbkopplingar på allt. Verkar vara bra kvalitet på tillbehören om man ska se till priset. 1 års garanti på kompressorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Denna underbara Onsdags morgon har jag bytt hjulen till grinden på hus nr2. Får inte loss mutterhelvetet. Men det finns resurser! Nytt VS gammalt. Fan, det blev ju bra. När jag ändå var igång så bultade jag fast nya skruvstädet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 25, 2015 Dela Inlagd Augusti 25, 2015 Denna underbara Onsdags morgon har jag bytt hjulen till grinden på hus nr2. Får inte loss mutterhelvetet. Men det finns resurser! Nytt VS gammalt. Fan, det blev ju bra. När jag ändå var igång så bultade jag fast nya skruvstädet. Skruvstädet skall sitta så att den fasta käften livar med bänkskivan. Gör om och gör rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Augusti 25, 2015 Dela Inlagd Augusti 25, 2015 Skruvstädet skall sitta så att den fasta käften livar med bänkskivan. Gör om och gör rätt. Skall väl vara så långt ut som möjligt, så man kan hänga dit nåt som hänger utanför. Svårt att förklara. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 26, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2015 Skruvstädet skall sitta så att den fasta käften livar med bänkskivan. Gör om och gör rätt. Började min arbetskarriär som smedlärling 15 bast gammal. Hur fan kan man missa något sådant. Får väl skylla på ett klassiskt hjärnsläpp. Givetvis har du rätt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 26, 2015 Dela Inlagd Augusti 26, 2015 Började min arbetskarriär som smedlärling 15 bast gammal. Hur fan kan man missa något sådant. Får väl skylla på ett klassiskt hjärnsläpp. Givetvis har du rätt!! Blir dock fan så mycket besvärligare att öppna och stänga om du har "skruven" inåt. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Augusti 27, 2015 Dela Inlagd Augusti 27, 2015 Började min arbetskarriär som smedlärling 15 bast gammal. Hur fan kan man missa något sådant. Får väl skylla på ett klassiskt hjärnsläpp. Givetvis har du rätt!! Det är värmen alla har vi varit där nån gång och felat. Men sen kan man undra hur de tänker som tror man skall ha "skruven inåt", misstaget var att den fasta käften inte var i lodrät linje med bordsskivan, inte att skruvstädet var felvänt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 28, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 28, 2015 Idag åkte den gamla ugnen ut! Denna typ av ugn är min andra. Jävla skit. Eller bara jag som har haft otur. Men måste bygga om lite först. Nästan klart. Nytt friskt matrl. Inköpt på SCG HOME Solution i Nakon Sawan. Nu jävlar ska här bakas,grillas m.m m.m Måste vara ok grejor denna gång. 3 års garanti!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 28, 2015 Dela Inlagd Augusti 28, 2015 Byggare Bob ? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 1, 2015 Har haft min yngste svåger här idag. Bytt elskåp i vårt andra hus. Gammal skit. Nytt skåp med jordfelsbrytare. Klart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd September 1, 2015 Dela Inlagd September 1, 2015 låt inte frysen gå over jordfelsbrytaren (OM ni har en frys) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu