thomas001 Inlagd November 12, 2014 Trådstartare Dela Inlagd November 12, 2014 Igår gjorde man lite nytta igen. Vår ena grind har bara blivit segare och segare. Fick ta fram kapen för att skära av bultarna. Sen in till vår lokala diverseshop för inköp av nya lagrade hjul. 110 Baht st. Monterat och klart. Nu kan man öppna grinden med lillfingret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pravej Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Är det SKF? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 (ändrad) Är det SKF? Har jag ha väldigt svårt att tro. SKF`s produkter brukar i regel vara rätt dyra. Ändrades November 14, 2014 av THAISWEDE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Är det SKF? Snarare KKF (kinesiska kopie fabriken) Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Igår gjorde man lite nytta igen. Vår ena grind har bara blivit segare och segare. Fick ta fram kapen för att skära av bultarna. 006.JPG Sen in till vår lokala diverseshop för inköp av nya lagrade hjul. 110 Baht st. 008.JPG Monterat och klart. Nu kan man öppna grinden med lillfingret. 009.JPG Köpte nya för ett par dagar sen också. SKF kostade 730 Baht. KKF kostade 108 Baht. Valde KKF. Fick också skäll av frun. Inte för att det nu gick att stänga grinden hur lätt som helst, utan för att jag inte bytt tidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2014 Köpte nya för ett par dagar sen också. SKF kostade 730 Baht. KKF kostade 108 Baht. Valde KKF. Fick också skäll av frun. Inte för att det nu gick att stänga grinden hur lätt som helst, utan för att jag inte bytt tidigare. Same here! Varför har du inte gjort detta tidigare? Dom små liven ska väl vara tacksamma för att vi tar oss i kragen ibland. KKF funkar kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Köpte nya för ett par dagar sen också. SKF kostade 730 Baht. KKF kostade 108 Baht. Valde KKF. Fick också skäll av frun. Inte för att det nu gick att stänga grinden hur lätt som helst, utan för att jag inte bytt tidigare. Ska nog göra det samma när vi kommer ner i Januari, Grinden kändes lite väl tung att öppna så väl värt att prova. Men ska nog klara mig undan skäll 555 //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Monterat och klart. Nu kan man öppna grinden med lillfingret. Efter hur lång tid inträffade detta ? Min är 9 år börjar det bli dags ? än så länge har jag inte märkt nån tröghet Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd November 14, 2014 Dela Inlagd November 14, 2014 Efter hur lång tid inträffade detta ? Min är 9 år börjar det bli dags ? än så länge har jag inte märkt nån tröghet Eventuell tröghet kanske beror på nått annat ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Hammarlack finns på "Homepro" ursäkta lånet av tråden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 14, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2015 Min kära fru har tjatat om mer skåp till vårt utekök. Så det blev en vända till GlobalHouse för inköp. Första skåpet på plats. Andra skåpet på plats. Blev ju rätt så bra. Om jag får säga det själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 15, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Februari 15, 2015 (ändrad) Jag är ju gräsänkling i helgen. Ledsnade på att porrsurfa. Så igår åkte jag till vår lokala bygghandlare för inköp av div. prylar. Har saknat en riktig arbetsbänk. Prylarna dök upp igår eftermiddag med lastbil. Kanonservice. Plus att dom inte tar något extra för att köra hit grejerna. Börjar med lite Thinnertvätt. Kapning. Det är detta jag vill slippa. Blir kanon med en bänk. Helt plötsligt börjar det ryka ur mitt eminenta svetsverk. Luktar fan gör det oxså. Var bara att riva isär. Visade sig att det var fläkten som hade gett upp. Blev ett snabbt race in till stan på moppen för inköp av en ny fläkt. Kostade 550 Baht. Detta är den f.d fläkten. Kan nog bli ett bord av detta. Ett bord måste ju ha ben att stå på. Lite färg är aldrig fel. Snyggt. Lite mer järn. Lite ljus och ström är aldrig fel. Hemmaelektrikern kör på. Va fan? Det funkar ju! Bänkskiva kapades till och skruvades fast med självborrande skruv. Nobelpriset till snubben som kom på detta! Nöjd för idag. Nu dax för ett par kalla Chang. Ändrades Februari 15, 2015 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 15, 2015 Dela Inlagd Februari 15, 2015 Snyggt, men det var inte mycket till bänkskiva på ett i övrigt så stabilt bord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 16, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Februari 16, 2015 Snyggt, men det var inte mycket till bänkskiva på ett i övrigt så stabilt bord. Det var inte riktigt klart igår. En plåt kapades till idag. Förankras med vinkeljärn runt om. Ett gäng med skruv dras igen plåten och skivan. Ser ju ok ut. Snart färdigt. Lite färg skadar inte. Klart. Blev ju riktigt nöjd. Nu fattas bara ett skruvstäd. Nu dax för lite gräsänklings lunch. Grillad kyckling och Kao naow. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 22, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2015 Har ju haft en skåp för att ha mina prylar. Så idag var det dax att fixa till detta så det passar in med mitt nya bord. Rev bort alla dom gamla skivorna. En dörr saknades,så det vart bara att tillverka en ny och måla den. Nya skivor kapades till och monterades under tiden färgen torkade. Gångjärn är aldrig fel. Snygga handtag och lås hör ju till. Färdigt! Passar ju in i vilket vardagsrum som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 14, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 14, 2015 Idag Lördag har man gjort lite nytta igen! Fan vad gott med en riktig bänk!!! Vad ska detta bli undrar frugan. Lite mer järn. Målat och nästan klart. Div. krokar och hängare måste ju till. Upphängt i taket i köket. Blir nog okey. Blev nästan fullt med prylar. Dax för några kalla Chang. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Idag Lördag har man gjort lite nytta igen! Fan vad gott med en riktig bänk!!! Vad ska detta bli undrar frugan. 017.JPG Lite mer järn. 019.JPG Målat och nästan klart. 020.JPG Div. krokar och hängare måste ju till. 023.JPG Upphängt i taket i köket. 024.JPG Blir nog okey. 026.JPG Blev nästan fullt med prylar. Dax för några kalla Chang. 027.JPG Perfekt för dig att slå skallen i kastruller och grytor om damen skall nå dom utan stege. Arbetsbänken blev ju bra men jag missade nog skruvstädet när jag scrollade förbi. Jag gjorde nåt liknanande i min ungdom, men hade ett hål i ena kanten på bordet med ett löstagbart galler, med gallret på kunde jag lägga dit saker som droppar och utan nätet så hade jag en soptunna. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 (ändrad) Då kör vi slutetappen! mer hyllplan monteras. kök1.jpg Ugn o micro ställs på plats. kök2.jpg Byggskivor monteras. kök3.jpg Mer skivor. kök4.jpg Ännu mer skivor. kök5.jpg Klinker monteras. kök6.jpg Mer klinkers. kök.jpg blir bra detta. kök7.jpg Avslutas med rosa klinkers som bänk. kök8.jpg Mer rosa. kök9.jpg Nästan klart. kök10.jpg Gasspisen monterad. Elektrisk klickstart. Samt skåpsluckorna på plats. spis.jpg Klart!!!! kök11.jpg Ett perfekt utekök helt i min smak. Mycket snyggt gjort! Speciellt att ni svetsar ihop skåpet och bygger med skivor istället för thaistyle att mura. Dock minus poäng på avloppet. Som nog blir en pina den dagen det behöver rensas med smal dimension med 90 graders böjar. Lite grövre dimension och 45 gradiga böjar är att föredra (och enligt regelverket). Ändrades Mars 14, 2015 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 15, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Mars 15, 2015 Perfekt för dig att slå skallen i kastruller och grytor om damen skall nå dom utan stege. Arbetsbänken blev ju bra men jag missade nog skruvstädet när jag scrollade förbi. Jag gjorde nåt liknanande i min ungdom, men hade ett hål i ena kanten på bordet med ett löstagbart galler, med gallret på kunde jag lägga dit saker som droppar och utan nätet så hade jag en soptunna. Skruvstäd ska inhandlas i veckan. Måste åka ca 5 mil för att komma till närmaste stora byggvaruhus typ Global House. Slå i huvudet...allt hänger över ett bord mitt i köket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Skruvstäd ska inhandlas i veckan. Måste åka ca 5 mil för att komma till närmaste stora byggvaruhus typ Global House. Slå i huvudet...allt hänger över ett bord mitt i köket. Ja då minskar ju risken för att slå i skallen i alla fall. Annars har jag det problemet med det mesta som hänger ner och jag är inte vidare lång. Ni åker väl och veckohandlar antar jag så då kommer du åt lite större affärer och byggvaruhus. Det är ju lite charmen av att bo ute på landet, man får göra upp en lista över vad som skall köpas in för annars ids man ju inte åka tillbaka för en jäkla bult heller.. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 28, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 28, 2015 Idag har man gett två aircondition en duvning med högtryckstvätten. Blev som nya. Fy fan vad skit det rinner ut på baksidan. Före. Nyskick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conny.j Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 Idag har man gett två aircondition en duvning med högtryckstvätten. Blev som nya. Fy fan vad skit det rinner ut på baksidan. Före. 001.JPG 002.JPG Nyskick. 003.JPG Jag skulle nog inte använda högtryckstvätt det är risk du böjer lamellerna Conny.j Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 Jag skulle nog inte använda högtryckstvätt det är risk du böjer lamellerna Jag tänkte prexis samma sak men vågade inte skriva det. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 (ändrad) AC-firman var och installerade ett nytt aggregat i svärmors rum häromdagen och då servade dom våra andra aggregat Dom tog loss plastkåpan och spolade med ett litet högtrycksaggregat ute på gården Själva inomhusdelen spände dom upp en galonsäck under som hade en slang i botten som dom ledde ut genom förnstret och sedan spolade dom med högtryck hela aggregatet på väggen helt utan att spilla något. Blev imponerad av hur duktiga dom var faktiskt Men det var ett väldigt litet aggregat som dom spolade med så det var inga direkt höga tryck Ändrades Juni 29, 2015 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 29, 2015 Dela Inlagd Juni 29, 2015 AC-firman var och installerade ett nytt aggregat i svärmors rum häromdagen och då servade dom våra andra aggregat Dom tog loss plastkåpan och spolade med ett litet högtrycksaggregat ute på gården Själva inomhusdelen spände dom upp en galonsäck under som hade en slang i botten som dom ledde ut genom förnstret och sedan spolade dom med högtryck hela aggregatet på väggen helt utan att spilla något. Blev imponerad av hur duktiga dom var faktiskt Men det var ett väldigt litet aggregat som dom spolade med så det var inga direkt höga tryck Samma procedur kör servicekillen hemma hos oss ca 3ggr/år. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu