erik-sson Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 okej du har bara en jordfelsbrytare på alla utgående ? kanske du har någon säkring som inte går via den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 25, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 25, 2015 okej du har bara en jordfelsbrytare på alla utgående ? kanske du har någon säkring som inte går via den Yes! Har ett halvdyrt nytt elskåp i båda husen med inbyggd jordfelsbrytare för hela skåpets utgående matning. Plus jordade kontakter i båda husen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 helt okej så länge allt fungerar . kan du läsa av jordfelsbrytaren hur många milliampere den är på ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 25, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 25, 2015 helt okej så länge allt fungerar . kan du läsa av jordfelsbrytaren hur många milliampere den är på ? Här har du en bild! Litar på min svåger som har varit chefselektriker på ett stort konfektionsföretag i Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Hehe så bra syn har jag inte så jag kan läsa av den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 (ändrad) Jag är nog lite novis. Då menar du att frysen har dubbla jordfelsbrytare. Dels den i elskåpet plus den separata. Eller kopplar man förbi huvudbrytarna i elskåpet? Om fallet är så...då har man ju 220V direkt till jordfelsbrytaren utan ens en säkring emellan. Förklara gärna. nej, man får separera även säkringen.. kan göra en skiss åt dig om du vill.. måste bara tydligöra en sak... Det finns ingen regel som säger att man ska separera kyl/frys från resterande utrustning, man gör det mest för försäkra sig om jfb löser ut av nån anledning så ska det inte påverka kylen/frysen... Men vem säger att den för Kyl/frys inte löser... Rock on! Ändrades September 25, 2015 av Sangwal Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Personskyddsbrytare. Säkring och jfb i ett. Tex: http://www.garo.se/installation/normkomponenter/personskyddsbrytare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Personskyddsbrytare. Säkring och jfb i ett. Tex: http://www.garo.se/installation/normkomponenter/personskyddsbrytare Nicholas! När ses vi? Ses gärna. Men inte på tramstigern. Amatörställe. Skickat från min SM-P905 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Nicholas! När ses vi? Ses gärna. Men inte på tramstigern. Amatörställe. Skickat från min SM-P905 via Tapatalk På tigern brukar jag inte gå. Jag hoppas faktiskt hinna med en Göteborgsträff snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 På tigern brukar jag inte gå. Jag hoppas faktiskt hinna med en Göteborgsträff snart. Den vill jag gärna vara med på. Skickat från min SM-P905 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Den vill jag gärna vara med på. Skickat från min SM-P905 via Tapatalk Den är inte utannonserade ännu. Väntar med spänning på initiativ från gbg. Sedan surin träffen i februari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd September 25, 2015 Dela Inlagd September 25, 2015 Den är inte utannonserade ännu. Väntar med spänning på initiativ från gbg. Sedan surin träffen i februari. Jag med.[emoji4] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 26, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2015 nej, man får separera även säkringen.. kan göra en skiss åt dig om du vill.. måste bara tydligöra en sak... Det finns ingen regel som säger att man ska separera kyl/frys från resterande utrustning, man gör det mest för försäkra sig om jfb löser ut av nån anledning så ska det inte påverka kylen/frysen... Men vem säger att den för Kyl/frys inte löser... Rock on! Det behövs inte. Förstår vad som menas. Men kör som jag har det. Strömmen går ju titt som tätt här i Thailand. Och då slås ju allt ut. Vår jordfelsbrytare har nog bara löst ut max 3 ggr på flera år. Så det funkar för oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 27, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 27, 2015 Idag var det färdigkaklat. Golvklinkers satta. Lite detaljer. Köpte dessa avslutningar i aluminium på SCG,gillar inte plastskiten som används överallt i Thailand. Mot dörrpost. Hörn. Här ska det skitas snart. Snyggt och proffsigt gjort. Tömning av trekammarbrunnen görs här. Har köpt allt i rostfritt. Liten brunn om frugan vill städa. Ska bli kul att montera allt det nya! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 27, 2015 Dela Inlagd September 27, 2015 Idag var det färdigkaklat. Golvklinkers satta. Lite detaljer. Köpte dessa avslutningar i aluminium på SCG,gillar inte plastskiten som används överallt i Thailand. Mot dörrpost. Hörn. Här ska det skitas snart. Snyggt och proffsigt gjort. Tömning av trekammarbrunnen görs här. Har köpt allt i rostfritt. Liten brunn om frugan vill städa. Ska bli kul att montera allt det nya! Fan vad snyggt, jag blir avundsjuk. På en skala så är vårt hus/dusch 3 av 10 möjliga jämfört med ditt. Fan vad sugen ja blir på att duscha nu Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 27, 2015 Dela Inlagd September 27, 2015 Får man inte ont i arslet att sitta och skita i det där röret “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 27, 2015 Dela Inlagd September 27, 2015 Får man inte ont i arslet att sitta och skita i det där röret Min åsikt också........ Det där röret var alldeles för smalt att skita i.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 28, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2015 Får man inte ont i arslet att sitta och skita i det där röret Det blåa röret är en s.k hjälp mot kraftiga homoröjder. Arslet ska gnidas mot den skarpa kanten innan tömmning sker. Viss smärta måsta man kunna utstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 28, 2015 Dela Inlagd September 28, 2015 Snyggt jobb av en till synes duktig yrkesman och att du fått bestämma på vilket håll kakelplattorna ska sättas. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 30, 2015 Vart hamna det blå blyglaset då?Tack för en kul och intressant trådVar meningen att det skulle monteras som en duschvägg. Men hittade en duschkabin med måtten 100x100cm så vi tog glasbetongen tbx till SCG. Fick pengarna tbx. Och köpte kabinen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd September 30, 2015 Blev lite tjat med plattsättarn ang. montering av skethusstolen. Jag var inne på Svensk montering med skruvar och silicon runt om. Blev Thaistajl. Satte holken i fogmassa. Blev faktiskt kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 1, 2015 Dela Inlagd Oktober 1, 2015 Blev lite tjat med plattsättarn ang. montering av skethusstolen. Jag var inne på Svensk montering med skruvar och silicon runt om. Blev Thaistajl. Satte holken i fogmassa. Blev faktiskt kanon. Man limmar stolarna i Sverige nu med. Finns inga hål för skruv om du köper en stol för limning. Man vill undvika att borra ner i golvvärme-rör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Oktober 3, 2015 Dela Inlagd Oktober 3, 2015 Man limmar stolarna i Sverige nu med. Finns inga hål för skruv om du köper en stol för limning. Man vill undvika att borra ner i golvvärme-rör. "Kosligt" värre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 8, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 8, 2016 Har gjort det lite lättare för frun i huset när hon vill vattna alla sina blommor. Denna köpte jag på SCG. 20 meter slang. Kostade tidigare 1300 Baht. När vi var där halva priset. Monterat idag...så nu är man kung och kan dricka Chang med gott samvete. Lite trixigt för att fixa fram vatten. Men det löste sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 8, 2016 Dela Inlagd Januari 8, 2016 Man limmar stolarna i Sverige nu med.Finns inga hål för skruv om du köper en stol för limning. Man vill undvika att borra ner i golvvärme-rör. En riktig rörmokare drar aldrig några rör under en toastol, det gör bara de som handlar matreal på typ Bauhaus och ska fixa allt själva hemma efter att ha sett fixaren Martin Timell på tv4. Vad händer om man nu köpt en toastol för att limma och den går sönder efter några år och köper en annan som ska skruvas fast, ja då blir det blött om man träffar rätt med borretOch lägger man golvvärme under en toastol så finns det risk att det blir kondensvatten som rinner ut på golvet från toastolen, en varm toastol och kallt vatten blir kondens. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu