Sam sip sam Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Inte räknat ut kursen men så här ser några uttag ut, 10k + 20k + 20k inkl 180thb i avgift image.jpg Bra kurs har du fått Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 (ändrad) Inte räknat ut kursen men så här ser några uttag ut, 10k + 20k + 20k inkl 180thb i avgift image.jpg Bra kurs för ett kort. Omkring 1,5% (6-7 satang) under officiella kursen vid de aktuella datumen. GE-kortet är troligen det billigaste sättet att ta ut pengar utomlands så länge man klarar sig med max 12 uttag. Passar kanske till en semestertrip eller som back-up. Edit: 33:an var snabbare på avtryckaren ;-) Ändrades Mars 3, 2014 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Bra kurs för ett kort. Omkring 1,5% (6-7 satang) under officiella kursen vid de aktuella datumen. GE-kortet är troligen det billigaste sättet att ta ut pengar utomlands så länge man klarar sig med max 12 uttag. Passar kanske till en semestertrip eller som back-up. Edit: 33:an var snabbare på avtryckaren ;-) Tror extra uttag kostar 15kr/st. Minns inte om det är någon årsavgift men det tror jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Bra kurs för ett kort. Omkring 1,5% (6-7 satang) under officiella kursen vid de aktuella datumen. GE-kortet är troligen det billigaste sättet att ta ut pengar utomlands så länge man klarar sig med max 12 uttag. Passar kanske till en semestertrip eller som back-up. Edit: 33:an var snabbare på avtryckaren ;-) Jag växlade Cash idag fick 5 blankt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Jag växlade Cash idag fick 5 blankt Bra! SCB:s TT-kurs är 5,03. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Bra! SCB:s TT-kurs är 5,03. Ja utländsk valuta är populär nu ,undrar om dom väntar på det stora raset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 2. Sist jag var i Jomtien skulle jag ta ut kulor från mitt kort i H-banken. Fick ett kraftigt hjärnsläpp och skrev in min gamla kod jag inte använt på över ett år. Det slutade med att banken snodde mitt kort. Tur att jag hade ett extra ICA kort med mig. Loggade in på H-banken för att spärra kortet. Fanns inget att spärra. Kortet var redan malulerat. Var bara till att beställa nytt. Kan ju också vara så att ett kort har maxuttag/vecka. Då är det ju också bra att ha 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Jag växlade Cash idag fick 5 blankt Svarta pengar är eftertraktade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 2 kort. Ett som används och ett som reserv. Samt lättillgängligt papper med spärra kort nummer - ifall olyckan är framme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Nja.. Kolla det, dom har ändrat en del, dom flesta av mina kort måste jag gå in å aktivt öppna för användande i flera länder. Eller kontinenter. Och även bestämma hur lång tid man kan använda dom där. Kanske formulerade mig fel, men det var det jag menade, att som du säger att man kan aktivt ändra i Internetbanken om man stänga eller öppna för korten man använder utomlands, men även för internethandel på nätet. Brukar göra det ofta själv, alla mina kort är stängda för utlandet. Funkar jättebra på Länsförsäkringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Har 2+ kort 1 ifrån scb Thailand var i vietnam och hotellet strulade till det så 2 av korten vart ´dödade´ 36 tim senare nya kort och koder utan avgifter handelsbanken f-n trot men eloge till banken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Hur bär man sig åt om man har ett svenskt bankkort som slutar fungera av nån anledning? Det hände mig med mitt VISA från Swedbank för 6-7 år sedan. Jag ringde hem till banken i Sverige, de sade att jag skulle gå till vilken bank som helst som var auktoriserade av VISA, så skulle de hjälpa mig att ordna ett ersättningskort till mig. Men se det gick inte....Can not, Can not, sorry sir, Can nooot, fick jag till svar. Som tur var, efter jag frågat runt på 4-5 banker, så var det 1, bara 1 av dom som hjälpte mig att få ut pengar över disken genom att använda sig av numret på kortet, kortet var ju fortfarande giltigt, men funkade inte i ATM-maskiner. Efter detta har jag aldrig rest med mindre än 3 olika kort med mig. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 läs ovastående funkade klockrent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 5 st kort!Vann jag? Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd Haft detta kort i några år och är riktigt nöjd. 0kr i årsavgift. Efter 12 uttag så kostar det 15kr/uttag. Så man kan göra en hel del uttag utöver dom 12 som e gratis innan man kommer upp i årsavgiften för många andra kort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Haft detta kort i några år och är riktigt nöjd. 0kr i årsavgift. Efter 12 uttag så kostar det 15kr/uttag. Så man kan göra en hel del uttag utöver dom 12 som e gratis innan man kommer upp i årsavgiften för många andra kort... ICA bankens betalkort kostar 20 kr/månad. Som reservkort passar alltså GE-kortet bättre då man inte använder reservkortet ofta.. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Eurocard, Handelsbanken Visa, Diners, Amex och ett SCB kort plus att gumman har ett SCB och ett Kasikorn kort som hennes lön sätts in på. Så 5+2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 5 st kort! Vann jag? Nej ! “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 läs ovastående funkade klockrent Läste ovanstående, men blev inte mycket klokare. Var det dina 2 svenska kort som spärrades? Skickade handelsbanken dom nya korten per post från Sverige? Eller fick du ut korten från en bank i Vietnam/Thailand, eller var du nu befann dig när korten blev "dödade". mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Mars 4, 2014 Dela Inlagd Mars 4, 2014 Läste ovanstående, men blev inte mycket klokare. Var det dina 2 svenska kort som spärrades? Skickade handelsbanken dom nya korten per post från Sverige? Eller fick du ut korten från en bank i Vietnam/Thailand, eller var du nu befann dig när korten blev "dödade". mvh Sorry om jag inte var kristallklar det var mina 2 svenska kort som kom med dhl till hotellet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd Nu har jag även tecknat ett sparkonto hos GE, 2,3% i ränta. Klart bättre än de 0,8% Swedbank erbjöd mig om jag ville bli Premiumkund (vilket jag skulle få betala 95kr / månad för). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Jag är lite lat har bara ett kort så det är det ända jag har med mig, har fruns kort om mitt skulle gå sönder eller försvinna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 Jag började diskutera med en kompis hur många bankkort man har med sig på Thailandresan . Han tyckte att jag var nojig när jag har med mig 3 olika ifall det skulle jävlas . Han tycker att det ska räcka med ett kort Hur många har ni med under en resa ? Mvh Livrem och hängslen Tror det är klokt att ha med sig 2 bankkort (2 pers) om automaten slukar 1. Kanske kortläsaren på hotellet inte fungerar och vägrar incheckning. Om flera resor till LOS, skaffa bankkort där och slipp uttagsavgifter i ATM. Skicka ned en summa till kontot innan resa och det blir enkelt. Som alltid håll i korten och nämn ej koderna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 ta med cash + minst 2 kort ,jag har 4 kort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Maj 10, 2014 Dela Inlagd Maj 10, 2014 ta med cash + minst 2 kort ,jag har 4 kort Varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu