Jump to content
IGNORERAD

Hur många bankkort

Thaigren

Recommended Posts

Sam sip sam

Inte räknat ut kursen men så här ser några uttag ut, 10k + 20k + 20k inkl 180thb i avgift

attachicon.gifimage.jpg

Bra kurs har du fått
Dela på andra sajter

• Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

7

• M33

5

• Baa

4

• berlitz

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte räknat ut kursen men så här ser några uttag ut, 10k + 20k + 20k inkl 180thb i avgift

attachicon.gifimage.jpg

Bra kurs för ett kort. Omkring 1,5% (6-7 satang) under officiella kursen vid de aktuella datumen. GE-kortet är troligen det billigaste sättet att ta ut pengar utomlands så länge man klarar sig med max 12 uttag. Passar kanske till en semestertrip eller som back-up.

Edit: 33:an var snabbare på avtryckaren ;-)

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Bra kurs för ett kort. Omkring 1,5% (6-7 satang) under officiella kursen vid de aktuella datumen. GE-kortet är troligen det billigaste sättet att ta ut pengar utomlands så länge man klarar sig med max 12 uttag. Passar kanske till en semestertrip eller som back-up.

Tror extra uttag kostar 15kr/st.

Minns inte om det är någon årsavgift men det tror jag inte.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag växlade Cash idag fick 5 blankt
Dela på andra sajter

Jag växlade Cash idag fick 5 blankt

Bra!

SCB:s TT-kurs är 5,03.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bra!

SCB:s TT-kurs är 5,03.

Ja utländsk valuta är populär nu ,undrar om dom väntar på det stora raset

post-5585-1393831992,49_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Nisse Hult

2. Sist jag var i Jomtien skulle jag ta ut kulor från mitt kort i H-banken. Fick ett kraftigt hjärnsläpp och skrev in min gamla kod jag inte använt på över ett år.

Det slutade med att banken snodde mitt kort. Tur att jag hade ett extra ICA kort med mig. Loggade in på H-banken för att spärra kortet. Fanns inget att spärra. Kortet var redan malulerat.

Var bara till att beställa nytt. Kan ju också vara så att ett kort har maxuttag/vecka. Då är det ju också bra att ha 2.  :_russian:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

2 kort. Ett som används och ett som reserv. Samt lättillgängligt papper med spärra kort nummer - ifall olyckan är framme.

Dela på andra sajter

Nja.. Kolla det, dom har ändrat en del, dom flesta av mina kort måste jag gå in å aktivt öppna för användande i flera länder. Eller kontinenter. Och även bestämma hur lång tid man kan använda dom där.

Kanske formulerade mig fel, men det var det jag menade, att som du säger att man kan aktivt ändra i Internetbanken om man stänga eller öppna för korten man använder utomlands, men även för internethandel på nätet.

Brukar göra det ofta själv, alla mina kort är stängda för utlandet.

Funkar jättebra på Länsförsäkringar.

Dela på andra sajter

Har 2+ kort 1 ifrån scb Thailand

var i vietnam och hotellet strulade till det

så 2 av korten vart ´dödade´

36 tim senare nya kort och koder utan avgifter

handelsbanken f-n trot men eloge till banken

Dela på andra sajter

Hur bär man sig åt om man har ett svenskt bankkort som slutar fungera av nån anledning?

Det hände mig med mitt VISA från Swedbank för 6-7 år sedan.

Jag ringde hem till banken i Sverige, de sade att jag skulle gå till vilken bank som helst som var auktoriserade av VISA,

så skulle de hjälpa mig att ordna ett ersättningskort till mig.

Men se det gick inte....Can not, Can not, sorry sir, Can nooot, fick jag till svar.

Som tur var, efter jag frågat runt på 4-5 banker, så var det 1, bara 1 av dom som hjälpte mig att få ut pengar över disken

genom att använda sig av numret på kortet, kortet var ju fortfarande giltigt, men funkade inte i ATM-maskiner.

Efter detta har jag aldrig rest med mindre än 3 olika kort med mig.

mvh

Dela på andra sajter

5 st kort!

Vann jag?

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Dela på andra sajter

Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd

Haft detta kort i några år och är riktigt nöjd.

0kr i årsavgift.

Efter 12 uttag så kostar det 15kr/uttag. Så man kan göra en hel del uttag utöver dom 12 som e gratis innan man kommer upp i årsavgiften för många andra kort...

Dela på andra sajter

Haft detta kort i några år och är riktigt nöjd.

0kr i årsavgift.

Efter 12 uttag så kostar det 15kr/uttag. Så man kan göra en hel del uttag utöver dom 12 som e gratis innan man kommer upp i årsavgiften för många andra kort...

ICA bankens betalkort kostar 20 kr/månad. Som reservkort passar alltså GE-kortet bättre då man inte använder reservkortet ofta..

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Eurocard, Handelsbanken Visa, Diners, Amex och ett SCB kort plus att gumman har ett SCB och ett Kasikorn kort som hennes lön sätts in på. Så 5+2

Dela på andra sajter

Kenneth4618

5 st kort!

Vann jag?

Nej !

Travel-Hacking-Credit-Card.jpg

:y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

läs ovastående

funkade klockrent

Läste ovanstående, men blev inte mycket klokare.

Var det dina 2 svenska kort som spärrades?

Skickade handelsbanken dom nya korten per post från Sverige?

Eller fick du ut korten från en bank i Vietnam/Thailand, eller var du nu befann dig när korten blev "dödade".

mvh

Dela på andra sajter

Läste ovanstående, men blev inte mycket klokare.

Var det dina 2 svenska kort som spärrades?

Skickade handelsbanken dom nya korten per post från Sverige?

Eller fick du ut korten från en bank i Vietnam/Thailand, eller var du nu befann dig när korten blev "dödade".

mvh

Sorry om jag inte var kristallklar

det var mina 2 svenska kort som kom med dhl till hotellet

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Har i år provat med ett GE Moneybank, 12 fria uttag, inget valutapåslag. Enkelt med inlogg på deras hemsida. Supernöjd

Nu har jag även tecknat ett sparkonto hos GE, 2,3% i ränta. Klart bättre än de 0,8% Swedbank erbjöd mig om jag ville bli Premiumkund (vilket jag skulle få betala 95kr / månad för).

Dela på andra sajter

mussemannen

Jag är lite lat har bara ett kort så det är det ända jag har med mig, har fruns kort om mitt skulle gå sönder eller försvinna.

Dela på andra sajter

Jag började diskutera med en kompis hur många bankkort man har med sig på Thailandresan  .

Han tyckte att jag var nojig när jag har med mig 3 olika ifall det skulle jävlas .

Han tycker att det ska räcka med ett kort

Hur många har ni med under en resa ?

Mvh

Livrem och hängslen

Tror det är klokt att ha med sig 2 bankkort (2 pers) om automaten slukar 1. Kanske kortläsaren på hotellet inte fungerar och vägrar incheckning.  Om flera resor till LOS, skaffa bankkort där och slipp uttagsavgifter i ATM. Skicka ned en summa till kontot innan resa och det blir enkelt. Som alltid håll i korten och nämn ej koderna

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...