Thaigren Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 (ändrad) Jag började diskutera med en kompis hur många bankkort man har med sig på Thailandresan . Han tyckte att jag var nojig när jag har med mig 3 olika ifall det skulle jävlas . Han tycker att det ska räcka med ett kort Hur många har ni med under en resa ? Mvh Livrem och hängslen Ändrades Oktober 28, 2013 av Thaigren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 2 Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 2 varav ett med kredit om det skulle behövas . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Jag började diskutera med en kompis hur många bankkort man har med sig på Thailandresan . Han tyckte att jag var nojig när jag har med mig 3 olika ifall det skulle jävlas . Han tycker att det ska räcka med ett kort Hur många har ni med under en resa ? Mvh Livrem och hängslen Jag har alltid 2 kort och kontanter så att man klarar sig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 3+thaikort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 3+ kontanter Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 2 + thaikort + frugans “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 1-2 konto + 2 kredit, senaste resan fick jag problem att ta ut på mina Master card så då var det skönt att även ha ett Diners card med mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Ica+Sparbankens Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Fick mina forsta kort for en 25 ar sedan, det var Visa och Master Card, man viste aldrig vad som funkade nar man var utomlands sa det var bra att ha en av varje. Nu kor jag alltid med Visa I Thailand och det ar aldrig nagra problem tycker jag. Men ar ni I Indonesien sa ar det Master Card som galler (gar med Visa ocksa) ar min erfarenhet, Tbx till fragan. Jag hade ett svenskt bankkort och ett svenskt kreditkort och ett norskt bankkort och tre norska kreditkort med mig dvs 6 kort alla Visa pa min senaste resa. Varfor alla dessa kort? Ingen aning, kanske nagon trygghet... Vad vet jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Ett thaikort samt två Mastercard, men bär inte alla med mig samtidigt. Oftast bara kontanter och korten hemma. Sällan mer än ett på mig annat än vid dit- och hemresan. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Frugan har alla 4 och jag ett par hundra bahtare i fickan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 1 Nordea Visa + 1 Bangkok Bank Visa. Från Nordea konto automatisk överförning varje månad till Bangkok Bank konto, kostnad 30 kr. Aldrig några problem. Får SMS när pengarna är på BKK konto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke isaan Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 2 mastercard och 1 thai kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Kör med en sedelrulle i ena skon. Cash is king Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Jag har ett norskt visakort, ett svenskt visakort, ett ICA-kort (mastercard?) och ett AMEX. Frun har ett svenskt visakort, ett ICA-kort och ett thai-kort. Så 4 för min del och 3 för frugans del. Kan vara bra när uttagsgränserna säger stopp eller om man fipplar bort ett kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Ett par utgångna kreditkort för att glänsa i barerna Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 En tillräckligt tjock bunt 1000 lappar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Ett tjuvbankskort Visa och ett ICA Banken MC. Rochelle har sitt ICA Bankkort E- kort och ett Fillipinskt kort. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 Jag kör med Nordea VISA och ICA Master Card If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 3 kort Swedbank bankkort visa. GE Moneybank bankkort MC GE Moneybank kreditkort MC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 28, 2013 Dela Inlagd Oktober 28, 2013 3 varav ett hemma i en hemlig låda (Nordea MC) samt ICA och Bangkok bank i plånboken! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Oktober 29, 2013 Dela Inlagd Oktober 29, 2013 visa bankkort + firmans kreditkort 2st och så Diners, händer att jag får låna mitt Thai bankkort ibland också när jag ska betala räkningar. //Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Oktober 29, 2013 Dela Inlagd Oktober 29, 2013 (ändrad) 5 st. Ica, Nordea 2st,GE Money bank kredit,Nordea Guld kredit,<br />Gnistan har sitt egna! Ändrades Oktober 29, 2013 av gusings Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Oktober 29, 2013 Dela Inlagd Oktober 29, 2013 Baa, on 29 Oct 2013 - 00:56, said: 3 varav ett hemma i en hemlig låda (Nordea MC) samt ICA och Bangkok bank i plånboken!Vilken låda sa du?Var? Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu