Jump to content
IGNORERAD

Hur länge nykter ?


Cobra

Recommended Posts

Inne på min 31:da day.

12 dagar i Sverige och resten i LOS och ovanför molnen

Skål

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    10

  • B747

    10

  • Soengsang

    3

  • andrejsdenruskige

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inne på min 31:da day.

12 dagar i Sverige och resten i LOS och ovanför molnen

Skål

 

Starkt, har du gjort det själv eller med någon hjälp av typ AA eller länkarna?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inne på min 31:da day.

12 dagar i Sverige och resten i LOS och ovanför molnen

Skål

 

Jag visste väl att ett erkännande var nära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Utan någon koppling till TS så såg jag att di.se hade med en klassiker i dag.

 

"Historiens roligaste förolämpning ska ha levererats i det brittiska parlamentet efter att Premiärminister Churchill klivit upp i talarstolen märkbart påverkad och därför fått kritik för att ha varit "motbjudande berusad".

Annons: empty.gif

Svaret från Churchill lät inte vänta på sig. "Kära du, du är ful, till och med motbjudande ful. I morgon kommer jag att vara nykter men du fortfarande motbjudande ful"

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt, har du gjort det själv eller med någon hjälp av typ AA eller länkarna?

Bara god karaktär..

Men lille brorsan drack en femliters hb dunk på 2 dagar i 25år sen pallade inte kroppen längre.

Bara nykter på amatörernas afton midsommar och nyår.

R.I.P. Brorsan Maj 2003

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara god karaktär..

Men lille brorsan drack en femliters hb dunk på 2 dagar i 25år sen pallade inte kroppen längre.

Bara nykter på amatörernas afton midsommar och nyår.

R.I.P. Brorsan Maj 2003

 

Ok, personligen har jag inga problem med alkoholen, förutom att den tar slut alldeles för fort.

 

Jag har också automatiskt minst 6 kritvita månader per år då jag arbetar, så har inga problem med att ibland ta några öl i Thailand, ibland mer :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste 12 timmarna har varit långa

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alla är vi alkoholister,nästan.Halvårsuppehåll är ingenting för mig men jag siktar på att hålla en låda chang i veckan.

Jag värdesätter högt att få njuta några öl men det får bli 2 ggr i veckan.Största anledningen att jag flyttade till

Petchaburi,min sambos hemstad var att jag upplevde att frestelserna blev för stora i Hua-hin.

Då min karaktär är ganska ordinär så tog jag den lösningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv har jag inte varken tid eller lust att dricka när jag är på jobb.

När jag kommer hem så blir det en liten skvätt med wirre och väldigt sällan blir det mer än så.

 

Brukar ibland vara nykter i någon månader utan att direkt anstränga mig eller att sätta upp det som något mål.

 

 

Sedan kan det braka iväg ganska rejält då och då, speciellt i Thailand på semestern. Men det är sällan jag kör två dagar i rad.

 

 

 

Jag kan dock inte förstå varför man startar en sådan här tråd om man inte har eller har haft något problem med alkoholen.

Söker man någon form av bekräftelse?

 

Eftersom mitt normaltillstånd är nykter så skulle jag nog startat en tråd om någon fylla jag haft.

Om mitt normaltillstånd var packad, då skulle jag kanske startat en liknande tråd som denna om jag lyckats vara nykter i någon vecka eller två.

 

Antal trådstarter från TS sida tyder på att herrn' är rastlös eller "uppe i varv" p.g.a lätt abstinens. (Obs. Endast min amatörpsykologiska analys)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Utan någon koppling till TS så såg jag att di.se hade med en klassiker i dag.

 

"Historiens roligaste förolämpning ska ha levererats i det brittiska parlamentet efter att Premiärminister Churchill klivit upp i talarstolen märkbart påverkad och därför fått kritik för att ha varit "motbjudande berusad".

Annons: empty.gif

Svaret från Churchill lät inte vänta på sig. "Kära du, du är ful, till och med motbjudande ful. I morgon kommer jag att vara nykter men du fortfarande motbjudande ful"

 

Denna är klockren.

 

Sir, om ni hade varit min man, så hade jag förgiftat din drink. Madam, om ni hade varit min fru, hade jag druckit den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste monsterfyllan var den 7:e Augusti,efter den har det inte blivit nåt.Men jag dricker för att nå så högt promilletal som möjligt och sen hålla det.Och endagars är skit,det smakar ju bäst dag 2.Nu planerar jag ju inte när jag ska bli full nästa gång,det blir när det blir .Som väl är så blir det inte så ofta hemma i Sverige men när det blir så är det Ellim63:s fel  :crazy: Och i Göteborg så var det J666:s fel och Butas och Herr changs.Själv har jag aldrig fel och om det mot förmodan skulle bli en fylla så har jag blivit lurad,så det så.Problem med spriten?Nädå,jag dricker bara för sällskaps skull.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som Ingvar Oldsberg. Dricka en Gin-Tonic för att det smakar gott...nä fy fan. Ska det supas så ska det supas. Annars kan det kvitta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit mycket för att dricka... Smakat 3 gånger men njae, jag håller mig till vatten

 

Sprit innehåller mycket vatten......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste monsterfyllan var den 7:e Augusti,efter den har det inte blivit nåt.Men jag dricker för att nå så högt promilletal som möjligt och sen hålla det.Och endagars är skit,det smakar ju bäst dag 2.Nu planerar jag ju inte när jag ska bli full nästa gång,det blir när det blir .Som väl är så blir det inte så ofta hemma i Sverige men när det blir så är det Ellim63:s fel  :crazy: Och i Göteborg så var det J666:s fel och Butas och Herr changs.Själv har jag aldrig fel och om det mot förmodan skulle bli en fylla så har jag blivit lurad,så det så.Problem med spriten?Nädå,jag dricker bara för sällskaps skull.

nu tycker jag du är elak o fruktansvärt orättvis! :54:  :ele:  :party:  :drunk:  :6:  :frantic:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste 12 timmarna har varit långa

Skyll dig själv, du skippade ju "racet" i Udon! :crazy:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju yrselen man är ute efter !!  Att man sedan blir både vacker och intelligent är ju en extra bonus..mvh Nong

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...