thainenne Inlagd April 18, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2014 dumt att förstöra nubben med massa mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Hur har ni det med fredagsträffarna nu? Läste på hemsidan att chefen åkte hem? Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Hur har ni det med fredagsträffarna nu? Läste på hemsidan att chefen åkte hem? Enl chefen "vilande"! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Han är i Sverige just nu, tror han är tillbaka i augusti någon gång Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd Juni 4, 2014 Dela Inlagd Juni 4, 2014 Det får bli ett studiebesök i alla fall! Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Så det är inga Svenskmöte på fredagar längre i Khon Kaen. Men thainennes Small Garden steakhouse finns den kvar. Brukar det vara några svenskar där på dagarna? Eller kvällar. Kul om någon som bor i området kunde komma med lite info. MVH merlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Så det är inga Svenskmöte på fredagar längre i Khon Kaen. Men thainennes Small Garden steakhouse finns den kvar. Brukar det vara några svenskar där på dagarna? Eller kvällar. Kul om någon som bor i området kunde komma med lite info. MVH merlo Lennart har flyttat till Bangkok! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 (ändrad) Lennart har flyttat till Bangkok! Men det är ett gäng Svenskar som bor eller håller till i Khon Kaen? Eller är det Udon Thani som gäller? Ändrades Mars 23, 2015 av merlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Men det är ett gäng Svenskar som bor eller håller till i Khon Kaen? Några Svenskar brukar åka till Udons onsdagsträffar. Träffade ett par stycken för ca 4 veckor sen där. Känner inte till några svenskträffar i KK nu, men nog kan det finnas fortfarande. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Några Svenskar brukar åka till Udons onsdagsträffar. Träffade ett par stycken för ca 4 veckor sen där. Känner inte till några svenskträffar i KK nu, men nog kan det finnas fortfarande. Ok Tack ska du ha leifen. Vet du om Condo att hyra eller ett litet hus i KK. MVH merlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubol Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Vet inte hur många Svenskar som bor i Khon Kaen på Heltid,själv så är jag där bara i Juli i år,nästa år blir det pension,så då lär det bli en stor del av året Men tänkte jag skulle ta tag i detta och undersöka mera nästa år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubol Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Ok Tack ska du ha leifen. Vet du om Condo att hyra eller ett litet hus i KK. MVH merlo Det finns hus att hyra på exempel vis Bath for Sold hemsida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Vet inte hur många Svenskar som bor i Khon Kaen på Heltid,själv så är jag där bara i Juli i år,nästa år blir det pension,så då lär det bli en stor del av året Men tänkte jag skulle ta tag i detta och undersöka mera nästa år Kul Ubol Jag tänkte försöka i år då jag träffat en dam därifrån. När du har skrattat färdigt kan du svara. Ska dit senare i år när det blir lite svalare och kolla kanske syns på thainennes ställe du får ha det MVH merlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Det finns hus att hyra på exempel vis Bath for Sold hemsida Ska kolla den sidan Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Ok Tack ska du ha leifen. Vet du om Condo att hyra eller ett litet hus i KK. MVH merlo Nej, jag bor inte i KK. www.ddproperty.com kan du kolla. Enklast brukar vara att besöka stan och åka runt och leta. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Nej, jag bor inte i KK. www.ddproperty.com kan du kolla. Enklast brukar vara att besöka stan och åka runt och leta. Jag tror också det är best att kolla på plats om man inte känner någon sedan förut. Verkar inte så lätt när man kommer utanför turistorterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Jag tror också det är best att kolla på plats om man inte känner någon sedan förut. Verkar inte så lätt när man kommer utanför turistorterna. Gjorde en sökning på ddproperty, både för hus och condo att hyra och fick nog 100 träffar i centrala KK. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Kul Ubol Jag tänkte försöka i år då jag träffat en dam därifrån. När du har skrattat färdigt kan du svara. Ska dit senare i år när det blir lite svalare och kolla kanske syns på thainennes ställe du får ha det MVH merlo Då blir du nog ganska ensam, Nenne har som sagt lämnat KhonKhaen för att öppna nytt i Bangkok! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubol Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Kul Ubol Jag tänkte försöka i år då jag träffat en dam därifrån. När du har skrattat färdigt kan du svara. Ska dit senare i år när det blir lite svalare och kolla kanske syns på thainennes ställe du får ha det MVH merlo Det blir säkert tillfälle att träffas senare,och jag vet att du bor en hel del Svenskar i centrum och utanför,det finns även några barer i centrum Har mitt hus i centrum nära en av sjöarna som finns Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Gjorde en sökning på ddproperty, både för hus och condo att hyra och fick nog 100 träffar i centrala KK. Fick en massa träffar jag med. Får åka runt och kolla runt. Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Det blir säkert tillfälle att träffas senare,och jag vet att du bor en hel del Svenskar i centrum och utanför,det finns även några barer i centrum Har mitt hus i centrum nära en av sjöarna som finns Ser fint ut. Ska du bosätta dig där när du blir pensionär? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubol Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Ser fint ut. Ska du bosätta dig där när du blir pensionär? Det är tanken att bosätta mig där nästa år i Juli då jag tänkte ta ut pensionen,vi har byggt och gjort desigen själva,då jag inte ville bo i ett inhägnat område,utan jag valde att köpa en tomt och bygga själv,har som sagt bara bara 5minuter in till down town och affärer,håller på med att bygga Thai kök och parkering,samt en altan ovanför till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
merlo Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Det är tanken att bosätta mig där nästa år i Juli då jag tänkte ta ut pensionen,vi har byggt och gjort desigen själva,då jag inte ville bo i ett inhägnat område,utan jag valde att köpa en tomt och bygga själv,har som sagt bara bara 5minuter in till down town och affärer,håller på med att bygga Thai kök och parkering,samt en altan ovanför till Såg din profil huset ligger nordväst om KK vid en stor sjö ser kanon ut lycka till och hoppas vi kommer att träffas du får ha det så bra MVH merlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu