Jump to content
IGNORERAD

Jag gillar jordnötssås..


iggy

Recommended Posts

Någon som har ett recept på jordnötsås? Ja, jag vet att jag kan googla, men jag skulle vilja ha ett recept som någon provat och kan säga att det är gott.

 

Annars kanske någon har tips på en god färdig sås? Hittade en konserv på ICA, men den smakade tyvärr mest socker och plåtburk.

Link to comment
Dela på andra sajter

JA IBLAND KAN DET VARA GOTT beror på ibland är det inte gott ha ha skååååååååååååååååååååååååål

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Någon som har ett recept på jordnötsås? Ja, jag vet att jag kan googla, men jag skulle vilja ha ett recept som någon provat och kan säga att det är gott.

 

Annars kanske någon har tips på en god färdig sås? Hittade en konserv på ICA, men den smakade tyvärr mest socker och plåtburk.

 

Frugan brukar göra någon jordnötschilipok-pok grej.

Gött son fan är det till allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Någon som har ett recept på jordnötsås? Ja, jag vet att jag kan googla, men jag skulle vilja ha ett recept som någon provat och kan säga att det är gott.

 

Annars kanske någon har tips på en god färdig sås? Hittade en konserv på ICA, men den smakade tyvärr mest socker och plåtburk.

 

Äntligen.

Jag vill också ha ett äkta thairecept på en riktig thai-sataysås..

Googlar man så hittar man bara en massa olika resultat som inte känns helt thai..

Bl.a. där man blandar i jordnötssmör...

Det kan fan inte vara äkta thai..

Ser fram emot inlägg från alla fantastiska thaitjejer som lagar så fantastisk mat eller så kan deras makar/sambos lägga in det... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Äntligen.

Jag vill också ha ett äkta thairecept på en riktig thai-sataysås..

Googlar man så hittar man bara en massa olika resultat som inte känns helt thai..

Bl.a. där man blandar i jordnötssmör...

Det kan fan inte vara äkta thai..

Ser fram emot inlägg från alla fantastiska thaitjejer som lagar så fantastisk mat eller så kan deras makar/sambos lägga in det... :thumbsup:

 

Satay är nog från Malaysia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Satay är nog från Malaysia.

 

Japp, jordnötssåsen är ursprungliken från Malaysia men den har fått en renessans i Thailand sedan långt tillbaka som oftast benämas somThai-satay...

Finns ju på de flesta thairestauranger nu för tiden och det är den sortens sås som jag önskar recept på.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen.

Jag vill också ha ett äkta thairecept på en riktig thai-sataysås..

Googlar man så hittar man bara en massa olika resultat som inte känns helt thai..

Bl.a. där man blandar i jordnötssmör...

Det kan fan inte vara äkta thai..

Ser fram emot inlägg från alla fantastiska thaitjejer som lagar så fantastisk mat eller så kan deras makar/sambos lägga in det... :thumbsup:

Inte en chans...

 

Du får vackert ta dej ett par minuter extra vid lunch för att ta dej till Thaihouse på Järnstångsvägen 1 i Partille, och käka dej proppmätt, "hemlagad" jordnötssås finns varje dag (frugan bytte ut den där trista kines-currysåsen efter 2 dagar).

 

Frågar du frugan så får du rätt recept, men det tar ett tag att laga såsen på thai-vis!

Är det inte smidigare att bara pröjsa 75 spänn och sen njuta?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...