HajKaj Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 det är ju synd att det är plaststolar annars tänkte vi komma på träffen den 15/1... äää vänta till den 12 / 2 så ska jag hjälpa dig att leta upp en ljugarbänk i betong. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Har sett knäckebröd på Villa Market under Landmark i Udon. Kommer dock inte ihåg priset. Har ocksa sett där. Har ett par intressanta kontakter i Bangkok och Hong Kong med Svenska varor. Hong kong verkar var en stor importör med det mesta. Bangkok ca 35-50 olika varor och där ska dom börja med Svensk ost dom närmsta dagarna. Far lura lite pa vad man kan göra där. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Chern Chim Choice, ligger vid Nong Sim precis där vägen gör en skarp böj. http://www.udonmap.com/udonthaninews/chernchim-foods-relocates/ Var där i söndags. Det är en Engelsman som har denna affär. Men stället var stängt lang tid förra vintern. Han har nog ägt denna nagra ar enligt andra engelsmän. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd December 4, 2013 Dela Inlagd December 4, 2013 Har med mig 2 Gubbs fran hem till bvn i Sverige ikväll om det gar bra. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd December 4, 2013 Dela Inlagd December 4, 2013 Har sett knäckebröd på Villa Market under Landmark i Udon. Kommer dock inte ihåg priset. När vt ända pratar knäckebröd sa kan man väl fraga hur manga som är intresserade av Svenska produkter i Udon? Olika Felix gurkor,rödkal, mjukost, kalles, knäckebröd och olika dressingar mm. Onsdagsträffen far väl bli en barometer hur stort ett eventuellt intresse är. Har en kontakt med importör i Bangkok som jag skulle prata med idag men som jag mailade och sa att idag kan jag inte för jag ska pa onsdagsträff i Udon. Kanske startar jag en webbshop och hämtar upp varor själv i Bangkok. Men först ska jag pejla läget ikväll pa veckans höjdpunkt. Till sist ett stort GRATTIS till Onkel Baa idag. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 4, 2013 Dela Inlagd December 4, 2013 Har med mig 2 Gubbs fran hem till bvn i Sverige ikväll om det gar bra. Mvh. SWED THAI Va kul, se tillatt inte käka för mycket, jag har fixat en buffé på TuiBar som startar vi 19 tiden, räcker garanterat till dina kompisar oxå! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd December 5, 2013 Dela Inlagd December 5, 2013 Tack för en trevlig kväll alla goa gubbar. Kompisarna fran hem till byn var helt överraskade över det stora deltagar antalet som var pa träffen och helnöjda med kvällen som följde. Tror det var ca 25 Svenskar som mötte upp pa dom 2 ställena som vi besökte under kvällen. Tradana och träffarna pa MPR är skillnad som pa natt o dag för här möts supertrevliga gubbar med olika erfarenheter om livet i Thailand. Säger som Py Bäckman ÄR DET HÄR BARA BÖRJAN. Mvh. SWED THAI. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd December 5, 2013 Dela Inlagd December 5, 2013 (ändrad) Trevligt att träffa langväga besökare som Bengan (20 mil) Stefan (23 mil) och Leif (ca 30 mil) enkel väg. Blir impregnerad av dom gubbarna som tar sig sa langa stäckor för att möta andra Svenskar i Udon Thani. Nu hörde jag att Korat är pa väg att starta samma träffar som Udon Thani och Khon Kaen. Bara önska dom LYCKA TILL och fa samma uppslutning som UT och KK. Munpropagandan är ju att göra dessa träffar kända för sa manga andra Svenskar som möjligt. Har informerat 3 andra Svenskar i Ban Dung om UT-träffen och hoppas dom dyker upp nagon gang ocksa. Janne och Rustans kommentar pa deras första träff var (Det är ju mer Svenskar här pa en gang än man ser i Phuket) Mvh. SWED THAI Ändrades December 5, 2013 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd December 5, 2013 Ännu en rekord träff, mycket trevligt! Drygt 20 grabbar/killar/gubbar (välj själv önskat epitet) med damer kom till denna den 5:e Varannanonsdagsträffen. Dessutom fyllde Baa år, bjöd in hela gänget på födelsedagsfest. En superb middag, se separat tråd. Några är ständiga deltagare, Andra kom för första gången. Nästa träff 18 december, samma plats (Center Point), samma tid (17.00). Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Littel thom Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Tack alla goa gubbar för att ni finns Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Kommer nog från obygden på träffen 15 eller 29 Januari.. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 15 januari kommer jag, frugan får följa med om hon sköter sig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smaland Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 15 januari kommer jag, frugan får följa med om hon sköter sig.. kanske blir western bar oxo så du kan dansa lite:lol: BAJEN 4-EVER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 kanske blir western bar oxo så du kan dansa lite:lol: en sista dansen med dig är ju inte det sämsta..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smaland Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 en sista dansen med dig är ju inte det sämsta.....Här sitter du o laddar för dansen BAJEN 4-EVER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smaland Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Glömde bilden. BAJEN 4-EVER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Kommer nog från obygden på träffen 15 eller 29 Januari.. 29 kan det bli 2 ölandstokar där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 kanske blir western bar oxo så du kan dansa lite:lol:Eller Record bar, för en häftig upplevelse för livet! Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Eller Record bar, för en häftig upplevelse för livet! DSCF5833.JPG Blir nog besöksrekord på Record den kvällen! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Alltså.....Mille o Stefan5300 samma kväll, gladast blir nog han som får sälja nya stolar! Dom har ju vissa kvalitetsbrister...........stolarna alltså! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Stolarna håller för mig efter två besök, men då utan damer i knät Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Alltså..Mille o Stefan5300 samma kväll, gladast blir nog han som får sälja nya stolar! Dom har ju vissa kvalitetsbrister..stolarna alltså! jag såg lite stadigare möblemang i bakgrunden här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd December 11, 2013 Stolarna håller för mig efter två besök, men då utan damer i knät Mja..som mitt vetenskapliga test visade går brottgränsen vid avslutningen av en värmlandshistoria. Dock har inga tester (ännu?) utförts av norrlänning med damer i knät. Sätter upp det på agendan nästa gång Leif Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 29 kan det bli 2 ölandstokar där klart som korvspad, vi kommer upp den 30:ionde. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 12, 2013 Dela Inlagd December 12, 2013 klart som korvspad, vi kommer upp den 30:ionde. Jag är kvar då men 31 blir det khon kaen och kålpudding Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu