sarne Inlagd Januari 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2016 Varannanonsdagsträff nr 59. Denna afton var det drag under galoscherna. Hela 24 deltagare plus thaidambordet. En hel del festprissar, några hade varit på träningsläger under eftermiddagen Andra uppstod under mötets gång Med andra ord, stämningen var hög! Här är bilderna! Nattpatrullens härförare laddar..... Skål! Väänta. måste korka upp först Välbekanta MPR profiler. Skål vid andra bordsändan också. Så här glad blir man att få komma in till stora staden. Rebnel smög in med en pizza. Fanns flera fotografer. Nya kombinationer uppstod. Uppsupet! No ploblem. Finns resurser. Här fylls det på enegi inför kvällens vandringar Sedan blir man hungrig. Samma här. Slutligen, den vanliga frågan.....Vad hände senare om kvällen? Undertecknad hänvisar till nattpatrullens härförare, möjligen kan han ha minnesbilder av aftonen. Spänningen äär olidlig. Forts. följer? Nästa träff onsdag 27 januari. Alla välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 14, 2016 Dela Inlagd Januari 14, 2016 Vice verkställande, till lika finansministern i nattpatrullen Clas 391 omtalade att det va som vanligt, möjligen lite dimmigare framåt natten men på sedvanligt rutinerat och inpinkat stegval ankom patrullen till hemmets lugna vrå åkandes tuctuc vid ett tiden på natten, dock icke helt vingelfritt från densamma till sängen! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 15, 2016 Dela Inlagd Januari 15, 2016 Vice verkställande, till lika finansministern i nattpatrullen Clas 391 omtalade att det va som vanligt, möjligen lite dimmigare framåt natten men på sedvanligt rutinerat och inpinkat stegval ankom patrullen till hemmets lugna vrå åkandes tuctuc vid ett tiden på natten, dock icke helt vingelfritt från densamma till sängen! Bara bekanta ansikten, Udon håller stilen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 15, 2016 Dela Inlagd Januari 15, 2016 Vice verkställande, till lika finansministern i nattpatrullen Clas 391 omtalade att det va som vanligt, möjligen lite dimmigare framåt natten men på sedvanligt rutinerat och inpinkat stegval ankom patrullen till hemmets lugna vrå åkandes tuctuc vid ett tiden på natten, dock icke helt vingelfritt från densamma till sängen! Ha ha ha ha, helt underbart........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 15, 2016 Dela Inlagd Januari 15, 2016 Vice verkställande, till lika finansministern i nattpatrullen Clas 391 omtalade att det va som vanligt, möjligen lite dimmigare framåt natten men på sedvanligt rutinerat och inpinkat stegval ankom patrullen till hemmets lugna vrå åkandes tuctuc vid ett tiden på natten, dock icke helt vingelfritt från densamma till sängen!Fortsätt så. Nattpatrullen måste njuta av livet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2016 Imorgon är det Varannanonsdag igen. Start kl 17.00 på vanliga platsen NO Center Point. Kom ihåg RATTMUFF PÅ! Alla välkomna./Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 26, 2016 Dela Inlagd Januari 26, 2016 Imorgon är det Varannanonsdag igen. Start kl 17.00 på vanliga platsen NO Center Point. Kom ihåg RATTMUFF PÅ! Alla välkomna./SarnePälskondom? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2016 Pälskondom? Up to U Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2016 Varannanonsdagsträff nr 60. Trots att det blivit bister vinter här i Udon så ställde 10 tappra män upp ikväll. Tack vare rejäla kläder och lämpliga (?) drycker hölls kylan borta. Med andra ord, ett trevligt möte precis som alla andra gånger. Nästa gång blir onsdag 10 februari. Alla är välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 27, 2016 Dela Inlagd Januari 27, 2016 Ni ser lite klena ut. Inga frostnätter här inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 27, 2016 Dela Inlagd Januari 27, 2016 Ni ser lite klena ut. Inga frostnätter här inte Hörruduru, vi har inte riktigt vant in oss i tropisk kyla ännu! Men sen kan vi snacka kalla drycker o tillbehör! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 Morgonens rapport från nattvandringen, endast 3 TRE tappra klarade frostnatten tills det blev stängningsdax, men å andra sidan, objekten för vandringen såg mer ut som reklampelare för Micheline än mittuppslaget i FIB aktuellt, men nu ska det enligt TMD vara slut på eländet....nästa nattvandring blir garanterat intressantare! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 28, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2016 Ni ser lite klena ut. Inga frostnätter här inte Man blir lätt klen när dygnsmedeltemperaturen går en bit under 20C och det inte finns värme i husen..... Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 jag trodde att nattvandring var till for att hitta värme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 Eller att få sig en värmare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 29, 2016 Dela Inlagd Januari 29, 2016 jag trodde att nattvandring var till for att hitta värme Eller att få sig en värmare Och var har ni fått den iden från, här gäller att promenera i rask takt för att inte "förfrysa" familjeklenoderna................ Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9, 2016 Dags igen! Varannanonsdag idag, vi ses 17.00 i NO hörnet på Center Point.Alla välkomna./Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 11, 2016 Varannanonsdagsträff nr 61. Den här gången var vädergudarna på bättre humör, temperaturen var som en svensk högsommardag. Hela 23 manliga deltagare plus ett halvdussin supportande damer. Roligt att fyra nya deltagare kom, svenskgänget i Udon utökas mer och mer...... Notabelt att minst 12 av aftonens deltagare bor här på heltid. Järngänget växer ;-) Själv fick jag erbjudande att åka med Nattvandrarpatrullens ledare til träffen. Och han kom ihåg att stanna när han passerade "min soi" denna gången Tillbaka blev det en tuk-tuk med bilmotor och fyrväxlad låda och stor kromad växelspak ;-) Gick som ett spjut, dessutom en bra chaufför. Alltså var jag hemma i anständig tid, lämnar därmed öppet för andra att (kanske) redogöra för aftonens sena förlustelser. Som ni ser på bilderna var ju truppen förstärkt Nästa träff onsdag 24 februari. Alla välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Februari 11, 2016 Dela Inlagd Februari 11, 2016 Jag får också medge att jag för första gången deltog i detta "GRUPPMÖTE". Jag var ju inte ordentligt upplagd och i skick för att delta fullt ut. ( blodtrycket började spöka ). Men jag orkade i alla fall med lite, på den så kallade nattvandringen så att säga. Först några bilder från själva GRUPPEN. Mycket människor som samlades för Gruppmötet. Efter Gruppens eller en del av deltagarnas beslut bar det iväg till Udons Red Light district om jag uppfattade det rätt. Nu måste jag nog tyvärr ta bort lite bilder ur samlingen eftersom jag inte hade varken tid eller möjlighet att fråga om lov för att publicera bilderna. Here we go. Som vanligt, brudmagneten är med och en annan får sitta ensam. Han får aldrig nog. En riktigt välväxt dam från det första stallet som besöktes. Efter några drinkar och överläggningar beslöt vi oss att dra vidare. Ganska fina damer, men inte lika fina som i Feskebyn av någon anledning. Nedan, reseledaren som varit till Udon tidigare. Här kollar vi tydligen in tattoos, som jag av någon anledning gillar. Säga vad man vill om dessa GRUPPMÖTEN, men jag saknade lite av den sk. Bar atmosfären som man ju finner i bl.a. Feskebyn och Bangkok. Jag sade till 33an, hit åker jag aldrig igen. Men se på fan, jag ändrade mig nästan omedelbart. Om Baa, ja du läste rätt. Om Baa kommer på ett sk. Gruppmöte i Feskebyn lovar jag att åka till Udon ännu en gång. Gå nu inte och massuppfitta detta som jag skrev i sista versen. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 11, 2016 Dela Inlagd Februari 11, 2016 (ändrad) Lill-Kurre Jag sade till 33an, hit åker jag aldrig igen. Men se på fan, jag ändrade mig nästan omedelbart. Om Baa, ja du läste rätt. Om Baa kommer på ett sk. Gruppmöte i Feskebyn lovar jag att åka till Udon ännu en gång. Gå nu inte och massuppfitta detta som jag skrev i sista versen. Nja, nån utbytesstudent har jag inte för avsikt att leka, jag gör som Ferdinad, sitter under korkeken och filosoferar, " Jag har det bra här under eken och luktar på blommorna" och ska det till tjurfäktningar klarar jag det bra på hemmaplan, men det va kul att se er här. Ändrades Februari 11, 2016 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 11, 2016 Dela Inlagd Februari 11, 2016 Trodde 3:an och lill-kurre var i Chiang-mai? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 23, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 23, 2016 Grabbar/Gubbar, det är Varannanonsdag igen imorgon. NO hörnet Center Point, framför snookerhallen. Samling 17.00. Alla välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 23, 2016 Dela Inlagd Februari 23, 2016 13 minuter sedan, skrev sarne: Grabbar/Gubbar, det är Varannanonsdag igen imorgon. NO hörnet Center Point, framför snookerhallen. Samling 17.00. Alla välkomna. /Sarne Nattvandrarna kan hälsa henne på day and nighgt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 29, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 29, 2016 Varannanonsdagsträff nr 62. Lite sen denna gång med rapport, men här kommer den: 16 st svenska deltagare samt ett par thaidamer. Kul att Hasse är tillbaka efter fem månader i Sverige. Dambesök denna gång. Nattvandrarbossen försvann tidigt, återstår att se om ytterligare detaljer angående eventuella äventyr kommer.......... Nästa träff 9 mars. Alla välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 29, 2016 Dela Inlagd Februari 29, 2016 28 minuter sedan, skrev sarne: Nattvandrarbossen försvann tidigt, återstår att se om ytterligare detaljer angående eventuella äventyr kommer.......... Detaljer uteblir som vanligt, avslöjar väl inte för mycket om jag berättar att, 1, ett par "ynglingar" hade fått för sig att gå på "badhus", hur detta förlöpte har icke rapporterats ännu! 2, "nattvandringsbossen" återförenades med "grannen" strax efter du avnjutit din "digestive" hos TUI, sen blev det inga mer promenader. 3, övriga deltagare försvann i ett tidigare stadium, vart har jag inte en susning om! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu