Sam sip sam Inlagd Augusti 13, 2014 Dela Inlagd Augusti 13, 2014 Inte tomhant va? Nä Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 13, 2014 Dela Inlagd Augusti 13, 2014 (ändrad) Nä Ser fran emot en rejal overaskning! Ändrades Augusti 13, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 13, 2014 Dela Inlagd Augusti 13, 2014 NU. men forst nu kom elitonsdagsgubbarna hem, och vi har vare sig "kopt nya fruar" eller skamt ut oss. just have a lot of fun! Up 2 U Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 14, 2014 Dela Inlagd Augusti 14, 2014 NU. men först nu kom elitonsdagsgubbarna hem, och vi har vare sig "kopt nya fruar" eller skämt ut oss. just have a lot of fun! Up 2 U Njaaa att skämma ut sej gör inte de svenska Udoniterna och det där att köpa en ny fru,,, förmodar att herr Baa hänvisar till den så vitt omtalade SinSoden för något annat kan väl aldrig ligga i baktanken. Nej här i udon träffas man och har trevligt, löser över en pilsner, ibland två, några av världens helt okända problem, varefter grabbarna återvänder till hemmet och till en kär och troget väntande fru. Till er som väntar på en fotodokumentation av träffen kan jag meddela att fotografen Sarne just nu håller på att flyga i luften,,,,nej det har inte med husbygget att gjöra utan att besöka bekanta i de nordligare regionerna av landet. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Augusti 14, 2014 Dela Inlagd Augusti 14, 2014 NU. men forst nu kom elitonsdagsgubbarna hem, och vi har vare sig "kopt nya fruar" eller skamt ut oss. just have a lot of fun! Up 2 U Och hur gick det med plast stolarna?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 14, 2014 Dela Inlagd Augusti 14, 2014 Och hur gick det med plast stolarna?? Plaststolarna - 0 Farangerna - 1 DVS ingen av plaststolarna fick glädjen att tippa någon i golvet En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiarran Inlagd Augusti 15, 2014 Dela Inlagd Augusti 15, 2014 NU. men forst nu kom elitonsdagsgubbarna hem, och vi har vare sig "kopt nya fruar" eller skamt ut oss. just have a lot of fun! Up 2 U Nåja, hem och hem. Jag lyckades missa en buss på morgonen efter också, men jag var hemma före middag, jag behövde sova ut efter att inte ha köpt någon ny fru, men visst var det nära på Corner? Hälsningar Thaiarran Titta gärna in på min blogg thaitompa.wordpress.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 16, 2014 Nu har undertecknad flugit i luften även åt andra hållet, kan lämna en något sen bildrapport från 22:a Varannanonsdagsträffen! Denna kväll var det 6 grabbar (gubbar ...hmm). Vi hade två långväga deltagare, Claes från Chayphum och Anders från konungariket Sverige. Som vanligt trevligt "tjöt", massor av okända världsproblem löstes. Kvällens taktikdrag stod Thaiarran för. Han förespeglade att han skulle ta bussen vid sjusnåret hem till byn utanför Ban Dung. Kom tillbaka en stund senare och meddelade att han missat bussen. Blev "tvungen" att övernatta i storstaden Udon. Vilket öde Börjar dra ihop sig till ettårsjubileum för träffen. Vad skall vi hitta på då? Förslag emottages tacksamt. Kvällens fotobevis: Claes närmast kameran. Anders. Konceptet utvecklas! Jag har saknat kaffe på mötesplatsen, nu finns denna "outlet" direkt bakom vårt stambord. Nybyggda snooker lokalen har även kaffe. Denna servicevänliga, glada dam får man handla av. Som vanligt...några deltagare sussade i kvällningen Välkomna till nästa träff, den 23 i ordningen. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Augusti 16, 2014 Dela Inlagd Augusti 16, 2014 (ändrad) Börjar dra ihop sig till ettårsjubileum för träffen. Vad skall vi hitta på då? Förslag emottages tacksamt. Då jag inte är med i gänget så hoppas jag att ni ursäktar att jag kommer med infall: Surströmming tycker jag nog inte är en bra idé i alla fall (transporten ner kan vara svårare än förväntat), men kanske kräftor. Nu vet jag inte om sånt går att få tag på lokalt, men tiden för dessa två rätter är ju helt rätt i Sverige i alla fall. Fast en burk surisar skulle nog räcka för att övertyga eventuella andra nationaliteter att faranger i allmänhet och Svenskar i synnerhet inte är riktigt kloka om dom nånsin tvivlat därom Ändrades Augusti 16, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Augusti 16, 2014 Dela Inlagd Augusti 16, 2014 Ska försöka planera in att medverka på en träff nästa år i jan-feb för frugans släkt kommer från Udon Thani. Vi ska åka upp till frugans mormor och morfar för att visa upp dottern och med tanke på hur lätt jag får lappsjuka måste jag få träffa lite svenskar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Augusti 18, 2014 Dela Inlagd Augusti 18, 2014 Börjar dra ihop sig till ettårsjubileum för träffen. Vad skall vi hitta på då? Förslag emottages tacksamt. Välkomna till nästa träff, den 23 i ordningen. /Sarne Varför inte ett Val-möte, då går det säkert åt många stolar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Augusti 19, 2014 Dela Inlagd Augusti 19, 2014 Sitter är och grovplanerar nästa resa och kan förstå att det är svårt att säga vilka datum ni kommer ha träff i januari. Men är det någon som har något hum om ungefär när ni kommer ha träffarna i januari? Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 19, 2014 Dela Inlagd Augusti 19, 2014 Sitter är och grovplanerar nästa resa och kan förstå att det är svårt att säga vilka datum ni kommer ha träff i januari. Men är det någon som har något hum om ungefär när ni kommer ha träffarna i januari? Tack på förhand. borde väl vara 14 och 28 januari!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 19, 2014 Dela Inlagd Augusti 19, 2014 borde väl vara 14 och 28 januari!?stämmer 28 är nog jag där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Augusti 19, 2014 Dela Inlagd Augusti 19, 2014 stämmer 28 är nog jag där Då kommer jag den 14:e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 19, 2014 Dela Inlagd Augusti 19, 2014 Då kommer jag den 14:e Det gör du rätt i [emoji3] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 24, 2014 Nu är jag ute i GOD tid! Varannanonsdag nu igen den 27 augusti klockan 17.00 på vanliga platsen. Det blir träff nummer 23. Snart ett-års jubileum. - Vad skall vi hitta på då? Gamla som nya deltagare välkomnas. På programmet står som vanligt "gött tjat". /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crusader Inlagd Augusti 24, 2014 Dela Inlagd Augusti 24, 2014 kommer att vara i koksong mellan den 10:e nov & 10 dec så det kan nog bli så att man tar en tur eller 2 in till udon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 25, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2014 kommer att vara i koksong mellan den 10:e nov & 10 dec så det kan nog bli så att man tar en tur eller 2 in till udon. Välkommen. Vi träffas på Center Point, cirka 150 meter norr om järnvägsstationen (mot Nong Khai) precis bredvid bilparkeringen upp mot järnvägsspåren. Du hittar karta tidigare i tråden. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 25, 2014 Dela Inlagd Augusti 25, 2014 Eftersom den kartan ligger jäkligt långt bak i tråden så tar jag mej friheten att flytta fram den hit Allt för att hjälpa nya "grabbar" hitta rätt. ( naturligtvis så är cheferna också välkomna ) En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Augusti 26, 2014 Dela Inlagd Augusti 26, 2014 Är det denna variant herrarna sysslar med: Eller måhända går det till så här : Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 26, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2014 På våra Varannanonsdagsträff finns bara minst halvfulla glas :-) Intages under kontrollerade former. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 26, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2014 Eftersom den kartan ligger jäkligt långt bak i tråden så tar jag mej friheten att flytta fram den hit udon onsdagar.JPG Allt för att hjälpa nya "grabbar" hitta rätt. ( naturligtvis så är cheferna också välkomna ) Tack Clas. Du är härmed utnämnd till 1:a Vice Assistent Varannanonsdagsträff. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiarran Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Haha, jag hann med bussen. Hemma tryggt i kväll, men aldrig mer. Nu har vi varit fyra till fem tappra i flera veckor, och ikväll såg det ut som ett torgmöte med ett mindre parti. Jag vill också vara med. Jag hittade i alla fall hotellet med rum för 250฿ natten. Men i foajén fanns ett anslag att de hade rum för bara 200. Då ingår nog ingen extrafru, men de finns ju på hörnet för några extra Baht. Hälsningar Thaiarran Titta gärna in på min blogg thaitompa.wordpress.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Augusti 27, 2014 Dela Inlagd Augusti 27, 2014 Nu är hotell bokat så den 14 januari kommer Lappen att deltaga på den vitt kända och beryktade Svenskträffen i Udon Thani Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu