Jump to content

IGNORERAD

Svenskträff varannan onsdag i Udon Thani!

sarne

Recommended Posts

kitungmakmak

Det minskar oroväckande på dambordet :ahh: 

Kanhända det går en osedvanligt bra Isaan såpa på TV just då. Sånt får inte för allt smör i Småland missas.

EDIT: Men Baa har ju åxå en trolig förklaring till att lite förtäring och samtal kommer lite längre ner på prioriteringslistan.

Även jag är intresserad av rankingen. Vilket öl är nu bäst av alla, så slipper vi andra gå och köpa "fel" sort hela tiden. ;)

Kul verkar ni ju ha i alla fall, synd bara att det ligger så avsides.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja för helsike Resultatet vill vi läsa :police:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på vilken öl som ansågs godast, näst godast o.s.v i denna blindtest.

Fritz..

Tyvärr ? så finns ingen dokumentation sparad hos mig. Resultatet på frågan vilken öl är godast (och det svarades ju automatiskt via testen vilken sort man trodde det var) var helt enkelt spretigt! 

Ingen hade angett rätt ölmärke på bästa och näst bästa smak.

Vad menar jag? Ett exempel:

Svar: Nr 2 är bäst, är Leo.  Nr 5 är näst bäst, är Beer Lao.

Rätt svar var tvärtemot, nr 2 var Beer Lao, nr 5 var Leo. 

Nu lämnar jag åt den allvetande MPR-juryn att dissekera, analysera och dra slutsatser av detta oerhört omskakande resultat!  :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

John Khonken

ÖL provning hade jag gärna velat göra. Nästa år Sarne förväntar jag mig en inbjudan att beskåda det nya underverket. Och gärna med en ölprovning. Sånt gillar vi

Dela på andra sajter

Tyvärr ? så finns ingen dokumentation sparad hos mig. Resultatet på frågan vilken öl är godast (och det svarades ju automatiskt via testen vilken sort man trodde det var) var helt enkelt spretigt! 

Nu lämnar jag åt den allvetande MPR-juryn att dissekera, analysera och dra slutsatser av detta oerhört omskakande resultat!   :-)

Det ar tamefan inte latt att prova 7 olsorter, om o om igen innan man bestammt sig!~

6 var drickbara 2 va ganska ljusa men daremellan blev det for manga omprovningar for att saga vilket som va bast, det ar egentligen oitressant eftersom vi alla ar enskilda individer!

Jag gilla lager!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

ÖL provning hade jag gärna velat göra. Nästa år Sarne förväntar jag mig en inbjudan att beskåda det nya underverket. Och gärna med en ölprovning. Sånt gillar vi

Inga problem, ni är välkomna nästa gång ni kommer hit :-) Ölprovning fixar jag gärna, förhoppningsvis i vårt (nya) uterum....

Dela på andra sajter

Har min egen teori om varför vi inte får ett svar på frågan "vilken öl är/var godast"

Ingen valde risprodukten Chang som nr 1 och av den anledning mörkades resultatet :13:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Har min egen teori om varför vi inte får ett svar på frågan "vilken öl är/var godast"

Ingen valde risprodukten Chang som nr 1 och av den anledning mörkades resultatet :13:

Det har en mycket enklare forklaring, ingen kunde stava till Chang sa darfor blev det LEO och Lao!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det har en mycket enklare forklaring, ingen kunde stava till Chang sa darfor blev det LEO och Lao!

Dom kunde bara ha ritat en elefant på papperet

Dela på andra sajter

Konspirationsteoretiker  :crazy:

Dela på andra sajter

Konspirationsteoretiker  :crazy:

Japp, med foliehatt   :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu lämnar jag åt den allvetande MPR-juryn att dissekera, analysera och dra slutsatser av detta oerhört omskakande resultat!   :-)

Det lutar mot att detta var en kvantitativ undersökning, dock var ju respondenterna där under en längre period vilket även tyder på inslag av en kvalitativ aspekt av det hela.

Respondenterna måste ges en 2 delad enkät, del 1 innehåller betygssättning av öl 1--6 eller vad det nu var och del 2 är vad respondenten tror det var för märke på 1--6

Dessa samkörs sedan för att få ut betyg per verkligt märke och per upplevt märke samt hur väl respondenterna klarade av att identifiera märken. Det är lite knepigare att kompensera för eventuella biverkningar som

påverkar bedömningen pga förtäringen av desamma. Men sånt får man väl ta, TiT.

Men så länge ni hade kul så var det ju en lyckad undersökning, resan kanske var målet som seglare brukar säga. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Arnold Layne

Inte så många ,,, men nog med babblandes ändå ,,, trevligt :thumbsup:

post-3262-0-68257700-1406904747.jpg

post-3262-0-62318900-1406904764.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Det lutar mot att detta var en kvantitativ undersökning, dock var ju respondenterna där under en längre period vilket även tyder på inslag av en kvalitativ aspekt av det hela.

Respondenterna måste ges en 2 delad enkät, del 1 innehåller betygssättning av öl 1--6 eller vad det nu var och del 2 är vad respondenten tror det var för märke på 1--6

Dessa samkörs sedan för att få ut betyg per verkligt märke och per upplevt märke samt hur väl respondenterna klarade av att identifiera märken. Det är lite knepigare att kompensera för eventuella biverkningar som

påverkar bedömningen pga förtäringen av desamma. Men sånt får man väl ta, TiT.

Men så länge ni hade kul så var det ju en lyckad undersökning, resan kanske var målet som seglare brukar säga. ;)

Det där låter som de dyra konsulterna när de genomför undersökning hur personalen egentligen tycker om företaget, upplever sin arbetssituation etc. etc. etc. ..diagram, tabeller mm mm.

Vi ägnar oss åt att sippa på ölglasen istället. :-)

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det där låter som de dyra konsulterna när de genomför undersökning hur personalen egentligen tycker om företaget, upplever sin arbetssituation etc. etc. etc. ..diagram, tabeller mm mm.

Vi ägnar oss åt att sippa på ölglasen istället. :-)

Det är ju en billigare lösning, och som jag sa så är nog resan (öltesten) målet inte resultatet av densamma. ;)

Synd bara att det var så långt norröver, annars skulle jag gärna testat hållfastheten på plaststolarna där.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Det är ju en billigare lösning, och som jag sa så är nog resan (öltesten) målet inte resultatet av densamma. ;)

Synd bara att det var så långt norröver, annars skulle jag gärna testat hållfastheten på plaststolarna där.

Langt? En timme fran BKK ar inte langt! 

Efter vad jag hort brukar det mojligtvis vara langre harifran!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Langt? En timme fran BKK ar inte langt! 

Efter vad jag hort brukar det mojligtvis vara langre harifran!

Ehh, med flyg till KK tar det en timme (55minuter tog det sist) och sen nån mil norröver. Men UT kanske har flyttat på sig. Bodde i Maha Sarakham och då var det ju lite närmare,

men från Pattaya som jag tänkte besöka så är det nog inte en timme.

Aha, det finns en flygplats i UT åxå... Sorry hade nog missat det. :13: för att jag inte kollar fakta.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ehh, med flyg till KK tar det en timme (55minuter tog det sist) och sen nån mil norröver. Men UT kanske har flyttat på sig. Bodde i Maha Sarakham och då var det ju lite närmare,

Aha, det finns en flygplats i UT åxå... Sorry hade nog missat det. :13: för att jag inte kollar fakta.

Ut har 15 dagliga forbindelser med BKK,3 med ChiangMai samt 1 med Phuket, jo, du hade nog missat nagot. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Vi säger som engelskmannen  " A minor mistake, my dear"   :14:

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

I morgon börjar träffen 16.45 med akademisk kvart. Alltså 17.00. Senasre träffen började på en hög nivå, närmast docenter som kom efter en akademisk dubbelkvart, 17.30. Fy det.

I morgon äter jag pizza 17.00 på plats vid Center Point. Välkomna. Ja inte att äta av min pizza förstås, men jag kan visa er var den finns att köpa.

Hälsningar Thaiarran

Titta gärna in på min blogg

thaitompa.wordpress.com

Dela på andra sajter

Jäklar vad man längtar till flytten till LOS och man får hoppas att onsdagsträffarna fortgår då

så man får en anledning att åka till Udon varannan vecka :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag kommer. 28 jan eller 11 feb 2015 :):)

Inte tomhant va?

Dela på andra sajter

Jaha...

Nu är man sent ute igen.

Snart dags för Varannanonsdagsträff på vanliga stället.

Välkomna gamla och nya deltagare.

/Sarne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...