Thaiarran Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Bara okularbesiktning av exteriorer, t.ex. hoger armbage.samt traning i knana boj och svansviftning! Men grodor har ju inga svansar! Hälsningar Thaiarran Titta gärna in på min blogg thaitompa.wordpress.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Men grodor har ju inga svansar! Aj fan, da hade Rebnel ratt nar han oversatte till Thaifonetsk skrift da! Har har du nagor att trana pa, texten alltsa! Små grodorna, små grodorna är lustiga att se. สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ แอรฺ ลุ๊ส-ติ-กะ อัท เซีย Små grodorna, små grodorna är lustiga att se. สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ แอรฺ ลุ๊ส-ติ-กะ อัท เซีย Ej öron, ej öron, ej svansar hava de. เอ๊ เออ-รอน เอ๊ เออ-รอน เอ สวั้น-ซารฺ ฮอ-ว่ะ เดีย Ej öron, ej öron, ej svansar hava de. เอ๊ เออ-รอน เอ๊ เออ-รอน เอ สวั้น-ซารฺ ฮอ-ว่ะ เดีย Kou ack ack ack, kou ack ack ack, คู้ วัค กั๊ค กั๊ค คู้ วัค กั๊ค กั๊ค kou ack ack ack ack kaa. คู วั๊ค กั๊ค กั๊ค กั๊ค กอ Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Aj fan, da hade Rebnel ratt nar han oversatte till Thaifonetsk skrift da! Har har du nagor att trana pa, texten alltsa! Små grodorna, små grodorna är lustiga att se. สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ แอรฺ ลุ๊ส-ติ-กะ อัท เซีย Små grodorna, små grodorna är lustiga att se. สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ สมั๊ว กรู-ดูรฺ-น่ะ แอรฺ ลุ๊ส-ติ-กะ อัท เซีย Ej öron, ej öron, ej svansar hava de. เอ๊ เออ-รอน เอ๊ เออ-รอน เอ สวั้น-ซารฺ ฮอ-ว่ะ เดีย Ej öron, ej öron, ej svansar hava de. เอ๊ เออ-รอน เอ๊ เออ-รอน เอ สวั้น-ซารฺ ฮอ-ว่ะ เดีย Kou ack ack ack, kou ack ack ack, คู้ วัค กั๊ค กั๊ค คู้ วัค กั๊ค กั๊ค kou ack ack ack ack kaa. คู วั๊ค กั๊ค กั๊ค กั๊ค กอ Be honom göra en fonetisk översättning också “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Be honom göra en fonetisk översättning också Det ar en sadan, be nagon av dina skonheter darhemma sjunga en strof, skitkul ar bara fornamnet, i synnerhet KOACKKAKAA. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juni 19, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 19, 2014 Tia går fort som vi säger i Värmland. Igår var det träff nummer 18, som vanligt trevlig stämning från första stund. Totalt 7+1 glada grabbar kom denna afton. Ny deltagare var John Konkhaen, vid gott humör trots (tack vare?) att han landat tisdag morgon. Hans följeslagare Magnus. Risbyhövding Baa hade lagt bort sin röda skjorta. Det gäller att anpassa sig Thaiarran och ännu en förstagångsbesökare, en John till Hasse medförde som vanligt grovkalibrig utrustning. Andy från down-under stod för kvällens internationella inslag. Våra kära damer njöt av alla lokala läckerheter. Finns även plats för barn på våra träffar, här en glad tjej med vingar på ryggen. Hennes syster hade däremot upptäckt vad jetlag är. Brorsan ser fundersam ut. Som vanligt avhandlades många olika ämnen, stämningen var hög hela tiden, åtskilliga problem fick sin lösning? Imorgon blir det midsommarfirande hemma hos undertecknad, skall se om vi kan få Skypekontakt med gänget hos Drivern. Sillen är influgen från Sverige, hemkryddad snaps kyld, allt förberett. Glad Midsommar alla MPR:are. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juni 21, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2014 Kanske lite OT, men det är ju "min" tråd Igår var vi 7 Udoniter med damer som firade midsommar hos oss. En kul tillställning med alla "nödvändigheter" förutom jordgubbar. Till och med små grodorna utan svans var med, även på thailändska tack vare Rebnels översättning Om aftonen utväxlade vi Skypehälsningar (och glada tillrop:-) med Drivern och gänget på hans altan utanför Rayong. Bildbevis: Klart för drabbning. Det glada falanggänget. Den minst lika uppsluppna thaisidan. Thaibuffen. Svenskbuffen. Aptiten var god. Också var det ju de små grodorna. Sedan var det dags för Thaivarianten... ;-) Men vad står det egentligen? Kvällen fortsatte i god stämning. Påstås finnas herrar som fortsatte på lokal i risbyns nöjeskvarter, därom vet undertecknad ingenting. Fortsatt glad midsommar! /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 21, 2014 Dela Inlagd Juni 21, 2014 (ändrad) Påstås finnas herrar som fortsatte på lokal i risbyns nöjeskvarter, därom vet undertecknad ingenting. Och va hittar man dar om inte ytterligare MPR:are i form av Tennek!..Kul vare, anda till kudden! Ändrades Juni 21, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiarran Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nu drar det ihop sig igen. Jag kommer för det trevliga sällskapet och för den billiga bärsen. Ja i den ordningen. Hälsningar Thaiarran Titta gärna in på min blogg thaitompa.wordpress.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nu drar det ihop sig igen. Jag kommer för det trevliga sällskapet och för den billiga bärsen. Ja i den ordningen. Saknar er gubbs själv blir det dyra öl på "Suvvan" för mig. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 1, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 1, 2014 Dags igen Imorgon onsdag kl. 17.00 träff nr. 19. Samma ställe som alla tidigare Varannanonsdagsträffar. Välkomna. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 2, 2014 Dela Inlagd Juli 2, 2014 Dags igen Imorgon onsdag kl. 17.00 träff nr. 19. Samma ställe som alla tidigare Varannanonsdagsträffar. Välkomna. /Sarne Tackar Tackar!!! Det ska bli trevligt En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 2, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2014 Tackar Tackar!!! Det ska bli trevligt Mera långväga deltagare Välkommen Clas. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 3, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 3, 2014 (ändrad) Härlig stämning även denna träff, nummer 19 sedan starten i september (edit) oktober 2013. 10 grabbar/gubbar (välj själv) ställde upp tillsammans med damer och barn. Vi kör ett fotokollage som vanligt: Rödskjorteledaren har kommit fram igen ;-) Kvällens långväga gäst. Regeringsbordet Kvällens tröttaste deltagare Tack för denna gång, vi återkommer... ;-) /Sarne Ändrades Juli 3, 2014 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd Juli 3, 2014 Dela Inlagd Juli 3, 2014 Härligt att se! Verkar nästan lika livat som mina Khon Kaen-träffar! Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 3, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 3, 2014 Härligt att se! Verkar nästan lika livat som mina Khon Kaen-träffar! Tänkte du på de sista två bilderna? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd Juli 3, 2014 Dela Inlagd Juli 3, 2014 Tänkte du på de sista två bilderna? Ja, men denna hunden var själv och jag la mig på soffan istället för golvet Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Hoppas val att dyka upp pa Onsdag If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 15, 2014 Hoppas val att dyka upp pa Onsdag Då var det Varannanonsdag igen 17.00 imorgon vid Center Point som vanligt. Välkommen Arnold och alla andra. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Bara Grabbar! Härligt gäng saknar att vara där, kommer så småningom. Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 grr vaddå bara grabbar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 Aterigen hade man en trevlig pratstund King Sarne och Mr Baa ,,, var inte sa manga dar , men det var babbel sa det rackte anda If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 blir nog att komma dit nån gång i vinter. men då får ni styra upp så att dom har annat att sitta på än dessa plaststolar. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 blir nog att komma dit nån gång i vinter. men då får ni styra upp så att dom har annat att sitta på än dessa plaststolar. jag lånade en stadigare bänk några meter bort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 blir nog att komma dit nån gång i vinter. men då får ni styra upp så att dom har annat att sitta på än dessa plaststolar. Icke sa Nicke, ska man med i onsdagsligan ar intradesprovet "sitta pa plaststol", i alla fall en liten stund innan andra jaktmarker skall besiktigas! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 Icke sa Nicke, ska man med i onsdagsligan ar intradesprovet "sitta pa plaststol", i alla fall en liten stund innan andra jaktmarker skall besiktigas! Nu har jag ju inte varit till just det stället men jag är ibland lite orolig för att hamna på golvet när jag sätter mig på dom rangliga plaststolarna. Så nog är det ett prov alltid, av maxvikten för stolen alltså. Ändå ligger jag under 100pannor så det finns nog fog för att leta efter nåt stadigare. Skulle ju vara synd och skam om man råkade spilla ut öl när stolen kollapsar. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu