gusings Inlagd Februari 23, 2014 Dela Inlagd Februari 23, 2014 Du var alltså där ,,, trodde att jag gjort bort mig igen , det var ju så mycket surr där , och man hann omöjligt prata med allihopa Ja du gusings ,,, vi hade det nog alla roligt ,,, kul att träffas Jag är fortfarande i Samutprakan Arnold, ville bara skämta, skojare där! Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 23, 2014 Dela Inlagd Februari 23, 2014 Jag är fortfarande i Samutprakan Arnold, ville bara skämta, skojare där! Det där var inte schysst alltså ,,, men det var ju en snubbe där som var så lik dig ,,, ja , man var ju inte helt tom på alkohol heller If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 23, 2014 Dela Inlagd Februari 23, 2014 Ganska otroligt ,,, när jag började surra med Orvar-mannen ,,, han med oranga kortbyxorna , så visade det sig att vi var uppväxta i samma kommun , kände samma personer och vi visste t.o.m med i vilka hus vi bodde och hade bott i ,,, ja , världen är bra liten ibland If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 24, 2014 Dela Inlagd Februari 24, 2014 Precis innan jag skulle till flygplatsen i Udon dök det upp några bekanta snubbar på hotellet ,,, hade någon form av föredrag där. Kul , för då fick man sig en liten pratstund If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Februari 24, 2014 Dela Inlagd Februari 24, 2014 Precis innan jag skulle till flygplatsen i Udon dök det upp några bekanta snubbar på hotellet ,,, hade någon form av föredrag där. Kul , för då fick man sig en liten pratstund Upp daterade 9-16 med bland annat Immigration Udon Thani. Ha en bra dag. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 26, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Februari 26, 2014 I sista skälvande minuten..en påminnelse! Idag är det Varannanonsdagsträff nr 10 här i Udon Thani. Samma plats, start 17.00. Hur många från Järngänget, Wannabees och Hangaround kommer denna gång? Välkomna! /Sarne och UTH. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 26, 2014 Dela Inlagd Februari 26, 2014 Kilroy was here! (ore there) Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Februari 26, 2014 Dela Inlagd Februari 26, 2014 Missade denna träff, tog fel på vecka Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiarran Inlagd Februari 27, 2014 Dela Inlagd Februari 27, 2014 Me Kilroy too, was there and did that? - Did what? - Only I know. Left as one man standig, Just close to the next day. Kul och trevligt som vanligt Hälsningar Thaiarran Titta gärna in på min blogg thaitompa.wordpress.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Februari 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Februari 28, 2014 Det var nästan lite jubileum i onsdags, vi var redan framme vid träff nr 10 Många Övervintrare och Flyttfåglar har ju rest till Sverige så här års, trots detta var vi hela 15 gubbar plus några damer och barn. Bengan och hans kompis hade drygt 20 mil hem, kvällens mest långväga besökare. Kvällens bildbevis: Startfältet. Stilstudie 1. Stilstudie 2. Stilstudie 3. Stilstudie 4. Några av damerna. Stolracet fortsätter. Nu har Baa två poäng, på delad förstaplats med undertecknad Förstagångsbesökaren Palle ville också vara med.. Nästa träff blir alltså 12 Mars, det är ju ojämna veckonummer som gäller. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Februari 28, 2014 Dela Inlagd Februari 28, 2014 (ändrad) Det var nästan lite jubileum i onsdags, vi var redan framme vid träff nr 10 Många Övervintrare och Flyttfåglar har ju rest till Sverige så här års, trots detta var vi hela 15 gubbar plus några damer och barn. Bengan och hans kompis hade drygt 20 mil hem, kvällens mest långväga besökare. Kvällens bildbevis: 10(7).jpg 10(8).jpg Startfältet. 10(1).jpg Stilstudie 1. 10(3).jpg Stilstudie 2. 10(4).jpg Stilstudie 3. 10(5).jpg Stilstudie 4. 10(10).jpg 10(13).jpg Några av damerna. 10(11).jpg Stolracet fortsätter. Nu har Baa två poäng, på delad förstaplats med undertecknad 10(12).jpg Förstagångsbesökaren Palle ville också vara med.. Nästa träff blir alltså 12 Mars, det är ju ojämna veckonummer som gäller. Lika trevligt varje gang. Var pa väg att bryta upp när ni andra gick hem men sa blev vi siittande med dom tva Ronneby killarna som dök upp. Trevliga killar. Sen att man sitter och pratar med killen pa andra sidan bordet och ser att vi är födda 25 km fran varandra gör ju världen väldigt liten. Igar var jag pa Träff med andra europeer i Phin Bun Rak. Ca 10 st. Lille Tom berättade att han börjat spela golf. Hoppas han träffar bolluslingen. Ha en bra dag alla Play Boys. Mvh. SWED THAI Ändrades Februari 28, 2014 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Februari 28, 2014 Dela Inlagd Februari 28, 2014 Det var nästan lite jubileum i onsdags, vi var redan framme vid träff nr 10 Många Övervintrare och Flyttfåglar har ju rest till Sverige så här års, trots detta var vi hela 15 gubbar plus några damer och barn. Bengan och hans kompis hade drygt 20 mil hem, kvällens mest långväga besökare. Kvällens bildbevis: 10(7).jpg 10(8).jpg Startfältet. 10(1).jpg Stilstudie 1. 10(3).jpg Stilstudie 2. 10(4).jpg Stilstudie 3. 10(5).jpg Stilstudie 4. 10(10).jpg 10(13).jpg Några av damerna. 10(11).jpg Stolracet fortsätter. Nu har Baa två poäng, på delad förstaplats med undertecknad 10(12).jpg Förstagångsbesökaren Palle ville också vara med.. Nästa träff blir alltså 12 Mars, det är ju ojämna veckonummer som gäller. Atmosfären är sa positiv, sa jag tror dom som kommer första gangen känner sig hemma direkt och kommer in i gemenskapen som har vuxit upp pa träffarna. Holländaren som gick förbi slängde nagra ord med mig och tyckte det sag väldigt trevligt ut och sa han sett att det var mycket Svenskar där dom ganger han gatt förbi där. Han visste vi var Svenskar och träffades varannan onsdag. Han sa vidare att han kände nagra Svenskar i Udon, men han har inte sett dom pa träffarna än. Sa munpropagandan fran andra nationaliteter kanske sprider till andra Svenskar vad som är pa gang i stan. Sa kanske nästa vinter när alla är tillbaka kanske uppslutningen ligger närmare 50 än 25 deltagare. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
strdd Inlagd Mars 1, 2014 Dela Inlagd Mars 1, 2014 i dag bär det av till Bangkok å i morgon bitti blir det hem till Svedala ..Med stor ångest jag lämnar udon som jag har trivts jätte bra i ser fram i mot nästa vinter å onsdags träffarna,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 1, 2014 Dela Inlagd Mars 1, 2014 Vilken glädje över denna bild. Brukar äta hos matståndet i bakrunden. Gör god mat. Skönt att han är kvar . Så man slipper svälta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 1, 2014 Dela Inlagd Mars 1, 2014 Funderar på om jag inte har några bilder därifrån, måste leta i skokartongen Naturligtvis en trasig plaststol Å riktigt vad det här är vet jag inte Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Mars 2, 2014 Dela Inlagd Mars 2, 2014 Hej gubbar Jag anländer till Udon den 10 mars, ska hälsa på en bekant på någon farm utanför stan. Vet tyvärr inte hur långt det är, men finns det möjligheter så kommer jag att besöka träffen. Kan man möjligen få en liten vägbeskrivning och ett namn på platsen där ni träffas. har aldrig varit i Udon förut så jag är helt grön. Hoppas att vi ses. //Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 3, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2014 Här är utlovade vägbeskrivningen. "Food courten" där vi träffas ligger norr om järnvägsstationen, på "baksidan" av förlängningen på Center Point byggnaden. Med bil kör man in mittemot Bangkok Hospital, runt hörnet (förbi biltvätt) och tillbaka söder mot stationen. Där finns parkering vid 17.00 tiden. Till fots går man in mellan förlängda Center Point byggnaden och de nybyggda "båsen". En stor fördel med platsen är att ingen högljudd musik stör, det går att tala i samtalston. Pilsner och mat finnes. Välkommen! Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Mars 3, 2014 Dela Inlagd Mars 3, 2014 Här är utlovade vägbeskrivningen. "Food courten" där vi träffas ligger norr om järnvägsstationen, på "baksidan" av förlängningen på Center Point byggnaden. Med bil kör man in mittemot Bangkok Hospital, runt hörnet (förbi biltvätt) och tillbaka söder mot stationen. Där finns parkering vid 17.00 tiden. Till fots går man in mellan förlängda Center Point byggnaden och de nybyggda "båsen". En stor fördel med platsen är att ingen högljudd musik stör, det går att tala i samtalston. Pilsner och mat finnes. post-4094-0-89597000-1380721839.jpg post-3563-0-06441000-1380723198.png Välkommen! Tackar får printa ut den eminenta kartan, borde ju inte vara så svårt att hitta järnvägs stationen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 11, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 11, 2014 Jaha, nu var det ojämnt veckonummer igen. Dags för VarannanOnsdagsTräff nr 11. Järngänget, Hangarounds, Wannabees, Flyttfåglar, Övervintrare och alla andra är välkomna till baksidan Center Point imorgon med start klockan 17.00. Se karta två inlägg upp. /Sarne och UTH. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 Tackar får printa ut den eminenta kartan, borde ju inte vara så svårt att hitta järnvägs stationen. Ner med tummen i spåret och knata på tills du hör "UDONTHANI NÄSTA" då är du så gott som framme vid vår onsdagsoas! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 Tackar får printa ut den eminenta kartan, borde ju inte vara så svårt att hitta järnvägs stationen. ta tåget dit så är det ingen risk att du missar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 ta tåget dit så är det ingen risk att du missar ankomst 18.05 + den vanliga förseningen på 40 - 60 minuter så missar man ju träffen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 ankomst 18.05 + den vanliga förseningen på 40 - 60 minuter så missar man ju träffenfår väl åka dagen innan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 får väl åka dagen innan Då missar jag garanterat träffen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Mars 11, 2014 Dela Inlagd Mars 11, 2014 Jag kommer att bevista detta förnämliga evenemang, kommer med tåg från Khon Kaen vid 11 snåret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu