Jump to content
IGNORERAD

Prachuap Khiri Khan

sawadee kaa

Recommended Posts

Gällande shopping så finns det en stor outlet ca 20 minuter med bil mot Bangkok eller så kollar man in den stora onsdagsmarknaden.

Nyfiket undrar jag vad denna outlet heter och var är onsdagsmarknaden ngnstans?

Dela på andra sajter

• Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• sawadee kaa

22

• Baa

9

• leifen

8

• Scandinaviancorner

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nyfiket undrar jag vad denna outlet heter och var är onsdagsmarknaden ngnstans?

Onsdagsmarknaden ligger uppe vid rondellen vid polisstationen i Cha Am, några hundra meter från färskvarumarknaden. Hålls varje onsdag med

start från klockan 18.

Dela på andra sajter

Chez Nous Boutique Resort har jag bott på några gånger, små bungalows och vackert. (liten resort)

Har mailat till detta hotell, men får inget svar. Lyckades du boka via mail eller bokade du på plats eller via bokningssite?

Dela på andra sajter

Någon som vet skillnaden/likheten mellan Prachuap Khiri Khan (staden) och Chumphon?

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Handen på hjärtat baa hur ofta är du på stranden.Och vad gäller thailiv riktigt,vad är det?

Jag håller med dej om att hua-hin är lite turistifierat men har fantastiska omgivningar.

Jag kan i alla fall tala om att det kommer stora mängder människor från Bangkok varje helg

till Cha-aam och till våran strand för dagen eller för två dagar varje helg.

Ja och det beror ju på att Kungafamiljen har ett palats där!  Och dit skall ju alla Thailändare vallfärda nån gång i livet!!!

Dela på andra sajter

Har mailat till detta hotell, men får inget svar. Lyckades du boka via mail eller bokade du på plats eller via bokningssite?

På plats, men vänner till mig har bokat från Sverige. (2011)

Tror att dom kan ha sagt upp avtal med "bookingssiter" då många mindre tycker att det kostar för mycket.

Kan vara fullt fre-sön men nästan tomt övriga dagar.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Skulle vilja veta mer om de lokala marknader i Ban Krut och Bang Saphan där man kan köpa kläder, solglasögon etc. Är det ngn som vet var dessa marknader håller till och vilka dagar/tider är det som gäller?

Det finns även en större marknad i staden Prachuap Khiri Khan, vilka dagar/tid är det som gäller här?

Vad jag förstår så är det från Ban Krut till staden Prachuap Khiri Khan ca 7 mil, kan det stämma?

Håller tummarna att ngn vet, tack :)

Dela på andra sajter

Hade ju en fråga till och det var hur långt det är mellan Ban Krut och Dolphin Bay?

Dela på andra sajter

Skulle vilja veta mer om de lokala marknader i Ban Krut och Bang Saphan där man kan köpa kläder, solglasögon etc. Är det ngn som vet var dessa marknader håller till och vilka dagar/tider är det som gäller?

Det finns även en större marknad i staden Prachuap Khiri Khan, vilka dagar/tid är det som gäller här?

Vad jag förstår så är det från Ban Krut till staden Prachuap Khiri Khan ca 7 mil, kan det stämma?

Håller tummarna att ngn vet, tack :)

Marknader i Ban Krut var åtminstone ett par år sedan mer eller mindre två: Morgon marknad vid järnvägsstationen måndag till lördag, öppnar vid fem snöret stänger tio elva. Mestadels mat och matvaror. Nattmarknad en gång i veckan, minns inte vilken dag, belägen då vid vägen mellan stranden och "byn" (järnvägsstation, polis, några affärer där man kan hitta det nödvändigaste), mycket mat, och god sådan, kläder och krimskrams, inriktning väldigt "thai". Solglasögon (kopior) och andra strandattiraljer säljs även vid stranden.

Japp, ungefär 7 mil till Prachuab, och utbudet även där mestadels för thai.

Hyr en motorcykel och kuska runt lite, mycket lungn trafik, fina småvägar längs stranden. Stora buddhastatyn + tillhörande tempel i norra ändan av stranden definitivt värt ett besök.

Nattlivet är/var åtminstone utanför turistsäsongen icke existerande, även den enda karaokebaren stängde vid elva.  :ahh:  :lazy:  :y15:

post-4127-0-57523500-1388715418_thumb.jp

Den stora buddhastatyn

post-4127-0-01514600-1388715490_thumb.jp

Tillhörande tempel.

post-4127-0-04981700-1388715525_thumb.jp

Vy från statyn mot beachen vid Ban Krut.

Dela på andra sajter

• 2 år senare...
sawadee kaa

Tips på boende Chao Samran Beach, hittar bara dyra hotell när jag söker. Är ute efter ett prisvärt hotell max 1500 Baht med pool, fukost och gärna på standen. Tack på förhand!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev sawadee kaa:

Tips på boende Chao Samran Beach, hittar bara dyra hotell när jag söker. Är ute efter ett prisvärt hotell max 1500 Baht med pool, fukost och gärna på standen. Tack på förhand!

Nu måste du ha fått svar på alla dina frågor!!  Nu har du frågat i tre år...

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nu måste du ha fått svar på alla dina frågor!!  Nu har du frågat i tre år...

Kan det va en journalist som håller på att fråga så om samma ställe i flera år.  

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kan det va en journalist som håller på att fråga så om samma ställe i flera år.  

Kan det vara nån som har ett ställe där och kör smygreklam.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

sawadee kaa

Ber så mkt om ursäkt för frågan, tänkte att jag kan använda samma gamla tråd istället för att skapa en ny, men det var tydligen fel...men är fortsatt intresserad av området kring Chao Samran Beach eftersom vi aldrig varit där. Känns riktigt tråkigt med denna typ av kommentarer, men strunt detsamma. Tack alla ni andra som svarat tidigare :) 

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Du har frågat i tre år, och fått en massa svar varför i helvete åker du inte dit då..

Dela på andra sajter

Sluta larva dig din gammla sjöbuse .

Enligt trovärdiga källor är bibben och hans morsa på väg till dig .:D

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 minuter sedan, skrev kenneth073:

Sluta larva dig din gammla sjöbuse .

Enligt trovärdiga källor är bibben och hans morsa på väg till dig .:D

Undrar vad dom vill här!!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Skulle visst dela ut blåklockor

Då har dom nog kommit lite fel

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Pannbensmassage?

Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Sam sip sam
5 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kramas med dig 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...