sawadee kaa Inlagd Oktober 6, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Gällande shopping så finns det en stor outlet ca 20 minuter med bil mot Bangkok eller så kollar man in den stora onsdagsmarknaden. Nyfiket undrar jag vad denna outlet heter och var är onsdagsmarknaden ngnstans? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joy Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Stora onsdagsmarknaden finns väl i Cha Am om jag inte missminner nig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 (ändrad) Det heter Cha Am Premium Outlet och det ligger ca 10 km från rödljuset i Cha Am vid motorvägen då man åker mot Bangkok. http://www.youtube.com/watch?v=6tMKOS2b6S0 Ändrades Oktober 6, 2013 av Burken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Nyfiket undrar jag vad denna outlet heter och var är onsdagsmarknaden ngnstans? Onsdagsmarknaden ligger uppe vid rondellen vid polisstationen i Cha Am, några hundra meter från färskvarumarknaden. Hålls varje onsdag med start från klockan 18. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Nytt är även Santorini i Cha Am som är kombinerad nöjespark och shopping park i medelhavsstil... http://vancoevorden.net/wp/2012/04/19/santorini-park-cha-am/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Oktober 6, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Chez Nous Boutique Resort har jag bott på några gånger, små bungalows och vackert. (liten resort) Har mailat till detta hotell, men får inget svar. Lyckades du boka via mail eller bokade du på plats eller via bokningssite? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Oktober 6, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Någon som vet skillnaden/likheten mellan Prachuap Khiri Khan (staden) och Chumphon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Handen på hjärtat baa hur ofta är du på stranden.Och vad gäller thailiv riktigt,vad är det? Jag håller med dej om att hua-hin är lite turistifierat men har fantastiska omgivningar. Jag kan i alla fall tala om att det kommer stora mängder människor från Bangkok varje helg till Cha-aam och till våran strand för dagen eller för två dagar varje helg. Ja och det beror ju på att Kungafamiljen har ett palats där! Och dit skall ju alla Thailändare vallfärda nån gång i livet!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 åsså templet som är vida känt... ligger i norra delen vid Petchaburi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 (ändrad) Har mailat till detta hotell, men får inget svar. Lyckades du boka via mail eller bokade du på plats eller via bokningssite? På plats, men vänner till mig har bokat från Sverige. (2011) Tror att dom kan ha sagt upp avtal med "bookingssiter" då många mindre tycker att det kostar för mycket. Kan vara fullt fre-sön men nästan tomt övriga dagar. Ändrades Oktober 6, 2013 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Januari 2, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Januari 2, 2014 Skulle vilja veta mer om de lokala marknader i Ban Krut och Bang Saphan där man kan köpa kläder, solglasögon etc. Är det ngn som vet var dessa marknader håller till och vilka dagar/tider är det som gäller? Det finns även en större marknad i staden Prachuap Khiri Khan, vilka dagar/tid är det som gäller här? Vad jag förstår så är det från Ban Krut till staden Prachuap Khiri Khan ca 7 mil, kan det stämma? Håller tummarna att ngn vet, tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Januari 2, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Januari 2, 2014 Hade ju en fråga till och det var hur långt det är mellan Ban Krut och Dolphin Bay? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Januari 3, 2014 Dela Inlagd Januari 3, 2014 Skulle vilja veta mer om de lokala marknader i Ban Krut och Bang Saphan där man kan köpa kläder, solglasögon etc. Är det ngn som vet var dessa marknader håller till och vilka dagar/tider är det som gäller? Det finns även en större marknad i staden Prachuap Khiri Khan, vilka dagar/tid är det som gäller här? Vad jag förstår så är det från Ban Krut till staden Prachuap Khiri Khan ca 7 mil, kan det stämma? Håller tummarna att ngn vet, tack Marknader i Ban Krut var åtminstone ett par år sedan mer eller mindre två: Morgon marknad vid järnvägsstationen måndag till lördag, öppnar vid fem snöret stänger tio elva. Mestadels mat och matvaror. Nattmarknad en gång i veckan, minns inte vilken dag, belägen då vid vägen mellan stranden och "byn" (järnvägsstation, polis, några affärer där man kan hitta det nödvändigaste), mycket mat, och god sådan, kläder och krimskrams, inriktning väldigt "thai". Solglasögon (kopior) och andra strandattiraljer säljs även vid stranden. Japp, ungefär 7 mil till Prachuab, och utbudet även där mestadels för thai. Hyr en motorcykel och kuska runt lite, mycket lungn trafik, fina småvägar längs stranden. Stora buddhastatyn + tillhörande tempel i norra ändan av stranden definitivt värt ett besök. Nattlivet är/var åtminstone utanför turistsäsongen icke existerande, även den enda karaokebaren stängde vid elva. Den stora buddhastatyn Tillhörande tempel. Vy från statyn mot beachen vid Ban Krut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Mars 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 13, 2016 Tips på boende Chao Samran Beach, hittar bara dyra hotell när jag söker. Är ute efter ett prisvärt hotell max 1500 Baht med pool, fukost och gärna på standen. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 2 timmar sedan, skrev sawadee kaa: Tips på boende Chao Samran Beach, hittar bara dyra hotell när jag söker. Är ute efter ett prisvärt hotell max 1500 Baht med pool, fukost och gärna på standen. Tack på förhand! Nu måste du ha fått svar på alla dina frågor!! Nu har du frågat i tre år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner: Nu måste du ha fått svar på alla dina frågor!! Nu har du frågat i tre år... Kan det va en journalist som håller på att fråga så om samma ställe i flera år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 14, 2016 Dela Inlagd Mars 14, 2016 54 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Kan det va en journalist som håller på att fråga så om samma ställe i flera år. Kan det vara nån som har ett ställe där och kör smygreklam. "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sawadee kaa Inlagd Mars 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 14, 2016 Ber så mkt om ursäkt för frågan, tänkte att jag kan använda samma gamla tråd istället för att skapa en ny, men det var tydligen fel...men är fortsatt intresserad av området kring Chao Samran Beach eftersom vi aldrig varit där. Känns riktigt tråkigt med denna typ av kommentarer, men strunt detsamma. Tack alla ni andra som svarat tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 Du har frågat i tre år, och fått en massa svar varför i helvete åker du inte dit då.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 Sluta larva dig din gammla sjöbuse . Enligt trovärdiga källor är bibben och hans morsa på väg till dig . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 8 minuter sedan, skrev kenneth073: Sluta larva dig din gammla sjöbuse . Enligt trovärdiga källor är bibben och hans morsa på väg till dig . Undrar vad dom vill här!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 Skulle visst dela ut blåklockor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 2 minuter sedan, skrev kenneth073: Skulle visst dela ut blåklockor Då har dom nog kommit lite fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Undrar vad dom vill här!! Pannbensmassage? Skickat från min Knut-Ester 222 via knäskålarna Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2016 Dela Inlagd Mars 15, 2016 5 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Undrar vad dom vill här!! Kramas med dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu