Jump to content
IGNORERAD

Niklas Mat


Enis

Recommended Posts

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    4

  • BanFang

    3

  • Kötthandlarn

    3

  • Kenneth4618

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag gillar Per Morberg mer.  Inte han personligen utan maten han tillagar.

Jag vet inte det!

Han har ju sagt att han knullar maten när han lagar den! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Morberg med Niklas måste vara ett skämt. Niklas är en av de bättre matlagare som vi har och Morberg är knappt medioker.

Link to comment
Dela på andra sajter

andra programmet var ren och skär matporr för sinnet.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andra programmet var ren och skär matporr för sinnet.

Det första var hur skönt som helst med soul food restaurangen. Fick en rök i somras så det har varit en del Southern cooking ett tag.

Bra produktion, snygga bilder och fantastisk matlagning på båda programmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla plojtv, inte någon är en riktig seriös kock. Skulle det se ut så i ett restaurangkök när livsmedelsverket gör kontroll vore det stopp och godbye direkt.

Du går inte närheten av någon som LAGAR ( tillreder) dessutom används ALLTID arbetskläder, typ kockmössa osv. Inte heller håller man ständigt och jämt på med att stryka bort håret utan att skölja av handen efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Morberg med Niklas måste vara ett skämt. Niklas är en av de bättre matlagare som vi har och Morberg är knappt medioker.

 

 

Ja jamfora applen med paron gar inte.  Per Morberg tycker jag lagar rustik svensk husmanskost utan krusiduller. 

 

Niklas lagar mat pa kansla och exprimentiell lust kanske jag kan saga.  Det ar roligt att titta pa, men personligen gillar jag klassisk husmanskost.

Sjalvklart ater jag andra landers ratter med stor lust och aptit men svensk husmansmat  ar bland det basta jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jamfora applen med paron gar inte. Per Morberg tycker jag lagar rustik svensk husmanskost utan krusiduller. Niklas lagar mat pa kansla och exprimentiell lust kanske jag kan saga. Det ar roligt att titta pa, men personligen gillar jag klassisk husmanskost. Sjalvklart ater jag andra landers ratter med stor lust och aptit men svensk husmansmat ar bland det basta jag vet.
Som tur är finns det inga fel i vad någon tycker är gott. Niklas är en fantastisk kock som driver en mycket framgångsrik restaurang. Jag känner och umgås med ett antal köksmästare och kockar, några från Michelin restauranger och ingen av dem skulle ta i en kock som Morberg men om du gillar honom så kan ju ingen säga att du har fel. Mig veterligen finns det ingen som har kunnat beskriva smaken gott. Edit: har en kompis som var med i samma landslag som Morberg och det var i judo och där lär han ha varit riktigt duktig. Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Abrafo, on 28 Sept 2013 - 20:52, said:

Som tur är finns det inga fel i vad någon tycker är gott. Niklas är en fantastisk kock som driver en mycket framgångsrik restaurang. Jag känner och umgås med ett antal köksmästare och kockar, några från Michelin restauranger och ingen av dem skulle ta i en kock som Morberg men om du gillar honom så kan ju ingen säga att du har fel. Mig veterligen finns det ingen som har kunnat beskriva smaken gott. Edit: har en kompis som var med i samma landslag som Morberg och det var i judo och där lär han ha varit riktigt duktig.

 

 

Yes det har du ratt I. Jag citerade précis ditt inlagg och sag I realtid hur du editerade ditt inlagg.  Det var lustigt. 

Men sen maste jag saga att flera svenska kockar uppskattar Per Mobergs mat tex Leif Mannerstom. Som ocksa har fortjanat sin stjarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes det har du ratt I. Jag citerade précis ditt inlagg och sag I realtid hur du editerade ditt inlagg. Det var lustigt. Men sen maste jag saga att flera svenska kockar uppskattar Per Mobergs mat tex Leif Mannerstom. Som ocksa har fortjanat sin stjarna.
Ja de har ju jobbat ihop en del på tv. Leif har tillfört svensk matkultur massor genom åren och jag har haft några riktigt bra middagar på Sjömagasinet. Nu horar han helt otroligt och sätter sitt namn på vad skit som helst t.o.m. SJ's mat som är under all kritik. Hans trovärdighet som en gång var den bästa är helt borta för mig. Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Som tur är finns det inga fel i vad någon tycker är gott. Niklas är en fantastisk kock som driver en mycket framgångsrik restaurang. Jag känner och umgås med ett antal köksmästare och kockar, några från Michelin restauranger och ingen av dem skulle ta i en kock som Morberg men om du gillar honom så kan ju ingen säga att du har fel. Mig veterligen finns det ingen som har kunnat beskriva smaken gott. Edit: har en kompis som var med i samma landslag som Morberg och det var i judo och där lär han ha varit riktigt duktig.

Niklas kanske är en bra kock men är dock värdelös som kock i tv.

 

" ingen av dem skulle ta i en kock som Morberg " -  Dom är väl avundsjuka på att en skådespelare kan laga mat och visa svenska folket hur man gör och det uppskattas ju tydligen så pass mycket eftersom hans blogg är den mest lästa i landet så du får väl be dina kockvänner att tänka om.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Niklas kanske är en bra kock men är dock värdelös som kock i tv.

" ingen av dem skulle ta i en kock som Morberg " - Dom är väl avundsjuka på att en skådespelare kan laga mat och visa svenska folket hur man gör och det uppskattas ju tydligen så pass mycket eftersom hans blogg är den mest lästa i landet så du får väl be dina kockvänner att tänka om.

Jo han har framgång hos "Arne Karlsson" och det har även Tina Nordström. Ingen av dem kan dock laga mat något som alla dom har det dom yrke vet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Per Morberg mer.  Inte han personligen utan maten han tillagar.

Riktig skitgris i koket tycker jag..Svetten droppar ner i grytorna...Tacka vet jag Tina !! :love:  MVH Nong

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller Niklas kvaliteter som TV-personlighet kan man ju dividera om men som matkreatör så finns det inga diskussioner.

Man får ju ingen stjärna i Guide Michelin för att man driver ett gatukök.

http://www.svd.se/mat-och-vin/tva-nya-michelinstjarnor-till-stockholm_7995286.svd

http://ekstedt.nu/

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ser vilka restauranger som får Michelin stjärnor, och deras "mat kreationer", ofta två färgade streck på en tallrik, eller något tjafs byggt på höjden...skit dyrt, och omöjligt att bli mätt på!

Nej tack, jag går inte gå på restaurang, för att genast behöva uppsöka närmaste korv moj för att fylla magen...

Man får väl säga vad vad man vill om skitgrisen Morberg, han gör åtminstone riktig mat.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ser vilka restauranger som får Michelin stjärnor, och deras "mat kreationer", ofta två färgade streck på en tallrik, eller något tjafs byggt på höjden...skit dyrt, och omöjligt att bli mätt på!

Nej tack, jag går inte gå på restaurang, för att genast behöva uppsöka närmaste korv moj för att fylla magen...

Man får väl säga vad vad man vill om skitgrisen Morberg, han gör åtminstone riktig mat.

 

Mvh. borje222

 

Vet inte om det var riktat mot mitt inlägg men det kändes så i alla fall. ???

 

Nä, jag är inte så förtjust i "två färgade streck på tallriken" heller men det Niklas gör på sin restaurang är ju ganska långt ifrån det...

Han går ju tillbaka till ursprunget med öppen eld m.m.

Nu har jag ju inte ätit där själv men det ser onekligen intressant ut tycker jag..

Sedan skall jag inte sticka under stolen med att jag tar mammas hemlagade mat alla gånger före "fine dining" krogarna... :thumbsup:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller medborje222.Morberg är en jäkla skitgris..torka svett i pannan o sen ner i maten o rota ..fy f-n... skulle miljökontoret kolla det härstället  så skulle dom få slå igen direkt...men det är väl så att kändisar kan göra som dom vill .,...o myndigheterna blundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ser vilka restauranger som får Michelin stjärnor, och deras "mat kreationer", ofta två färgade streck på en tallrik, eller något tjafs byggt på höjden...skit dyrt, och omöjligt att bli mätt på!

Nej tack, jag går inte gå på restaurang, för att genast behöva uppsöka närmaste korv moj för att fylla magen...

Man får väl säga vad vad man vill om skitgrisen Morberg, han gör åtminstone riktig mat.

 

Mvh. borje222

Dagens sanning :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller medborje222.Morberg är en jäkla skitgris..torka svett i pannan o sen ner i maten o rota ..fy f-n... skulle miljökontoret kolla det härstället  så skulle dom få slå igen direkt...men det är väl så att kändisar kan göra som dom vill .,...o myndigheterna blundar.

 

Tycker det där är ganska så intressant faktiskt.

Eftersom jag själv jobbar med livsmedel, så vet jag exakt vilka hygienkrav som ställs men de verkar inte finnas i restaurangvärlden.

Om man kollar på våra anläggningar, så är det heltäckande vit klädsel som gäller samt hår- och i vissa fall, även skäggnät..

Händer och  skor decificeras innan man ens kommer in i anläggningen..

 

Sedan ser man världskockar som Myllimäkki (ursäkta stavningen) på en matmässa, som står där med sitt halvlånga hår och stryker det bakom öronen med fingrarna som han sedan lägger upp mat till åskådarna med.

Tvi vale..

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller medborje222.Morberg är en jäkla skitgris..torka svett i pannan o sen ner i maten o rota ..fy f-n... skulle miljökontoret kolla det härstället  så skulle dom få slå igen direkt...men det är väl så att kändisar kan göra som dom vill .,...o myndigheterna blundar.

 

Grejen är den att Morberg lagar mat hemma i sitt eget kök, å där gör han va fan han vill.

 

Jag har träffat honom personligen och att han är en skitgris är så jävla fel så det finns inte. Jag gillar inte karln gillar inte heller hans jävla översittarattityd... Men. Hans matlagningskunskap kan ingen ta i från honom, faan vilken god mat han lagar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är den att Morberg lagar mat hemma i sitt eget kök, å där gör han va fan han vill.

 

Jag har träffat honom personligen och att han är en skitgris är så jävla fel så det finns inte. Jag gillar inte karln gillar inte heller hans jävla översittarattityd... Men. Hans matlagningskunskap kan ingen ta i från honom, faan vilken god mat han lagar.

Han är en skitgris i köket, som han kladdar med sin släng, redskap som är på golvet och vänder, fingrar i maten,  sedan kladdar i håret, och tillbaka i maten...

Att han inte är en skitgris i övriga sammanhang, betvivlar jag ej.

Grunderna i matlagning verkar han ju behärska, åtminstone vad man ser i TV rutan, och val av menyer är helt i min smak.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ser vilka restauranger som får Michelin stjärnor, och deras "mat kreationer", ofta två färgade streck på en tallrik, eller något tjafs byggt på höjden...skit dyrt, och omöjligt att bli mätt på!

Nej tack, jag går inte gå på restaurang, för att genast behöva uppsöka närmaste korv moj för att fylla magen...

Man får väl säga vad vad man vill om skitgrisen Morberg, han gör åtminstone riktig mat.

 

Mvh. borje222

 

 

där håller jag inte med, när jag går på en riktigt "fin" restaurang är det inte bara bukfylla jag söker.

när jag går på en så kallad stjärnkrog är det även miljön, upplevelsen, servicen o det vackra kockarna har skapat i köket...sen ska det ju självklart smaka gott också!

 

förövrigt gillar jag även mat-tina o "skitgrisen" Morberg också! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...