Jump to content
IGNORERAD

Boef bourguignon


Chrille Columbus

Recommended Posts

Chrille Columbus

Tjena , undrar lite om det går att använda vanlig gul lök i  boef bourguignon?

har de andra ingredienserna hemma. En gammal entrecote i skivor som jag ska steka till middag ikväll + det övriga. Men det kommer att bli kött över och stekt biff eller liknande i skivor blir tråkiga när man värmer dom i micron.

Så jag tänkte fixa en smarrig gryta i stället på det som blir över. Men har bara en hederlig mellanstor lök hemma och bacon inget rimmat fläsk heller :not_i: ..Funkar det?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena , undrar lite om det går att använda vanlig gul lök i boef bourguignon?

har de andra ingredienserna hemma. En gammal entrecote i skivor som jag ska steka till middag ikväll + det övriga. Men det kommer att bli kött över och stekt biff eller liknande i skivor blir tråkiga när man värmer dom i micron.

Så jag tänkte fixa en smarrig gryta i stället på det som blir över. Men har bara en hederlig mellanstor lök hemma och bacon inget rimmat fläsk heller :not_i: ..Funkar det?

Kör på
Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Tja vi får väl se vad det blir satt igång koket nu och eftersom magen knorrade så blev det stekt entrecote med kokt potatis till middag .det blev j**ligt gott eller var det för att magen knorrade ? Förresten det räcker väl med en ½ flarra vin till en smarrig gryta?  :jester: öhh vi fårväl se om jag överlever dödligtefterdatumet passerades 2013-09-21 . :bs_lame: :crazy:

 Ändrade lite då jag kom på mig själv med att ta två frågor samma mening och blev därmed otydlig 

post-5399-0-49573900-1379962386_thumb.jp

post-5399-0-52188300-1379962440_thumb.jp

post-5399-0-49573900-1379962386_thumb.jp

post-5399-0-52188300-1379962440_thumb.jp

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta alltid för vana att sätta näsan vid köttet innan du tillagar det, man brukar känna om det är gammalt. datum på förpackning får man ta med en nypa salt...

Sedan är det bara att kocka på! Och som jag sagt tidigare, finns det väldigt få rätt, eller fel, inom kok konsten, bara olika sätt att göra det på. :thumbsup:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ta alltid för vana att sätta näsan vid köttet innan du tillagar det, man brukar känna om det är gammalt. datum på förpackning får man ta med en nypa salt...

Sedan är det bara att kocka på! Och som jag sagt tidigare, finns det väldigt få rätt, eller fel, inom kok konsten, bara olika sätt att göra det på. :thumbsup:

 

Mvh. borje222

Jodå ibland får du ju till det :thumbsup: . Dock gick koket rent åt h----e :52: Det var tur att bara halva flaskan och bara halva paketet kött gick åt då jag råkade vrida på plattan istället för att stänga av när jag gick hungrig som en varg för att äta upp min middag. sen började det lukta och låta konstigt från köket för en stund sen.. 15 till trerttio minuter till och jag hade fått ett otrevligt besök av brankårn .. usch och fy ..nya tag nästa gång. och nej jag hade inte hunnit att ens smaka på vinet när jag gjorde tabben  :police:  var bara lite trött och hungrig.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå ibland får du ju till det :thumbsup: . Dock gick koket rent åt h----e :52: Det var tur att bara halva flaskan och bara halva paketet kött gick åt då jag råkade vrida på plattan istället för att stänga av när jag gick hungrig som en varg för att äta upp min middag. sen började det lukta och låta konstigt från köket för en stund sen.. 15 till trerttio minuter till och jag hade fått ett otrevligt besök av brankårn .. usch och fy ..nya tag nästa gång. och nej jag hade inte hunnit att ens smaka på vinet när jag gjorde tabben  :police:  var bara lite trött och hungrig.

 

Thai har två lägen på spisen, allt eller inget, gör inte så...Använd max 75% av vad spisen klarar, och vid ett långkok kanske15-20%.

På det igen, bättre lycka nästa gång!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...