andersbangkok Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Hej Vad jag förstår ingår besök i flera länder på resan och inte bara Montenegro. Men för övrigt tycker jag att Montenegro är ett lite underskattat land med fin kust, bra bad, höga berg, god mat och trevliga människor. Mvh isan lover Jag hoppas att du skämtar!?? Är det detta sätt som gör Montenegro till att viktigt land för Thailand, för att det "...är ett lite underskattat land med fin kust, bra bad, höga berg, god mat och trevliga människor" På vilket sätt kommer relationerna med Montenegro påverka GDP i Thailand? Jag vill påstå att det enda skälet att ha något med Montenegro att göra är att storebror, brottslingen som smitit från sitt straff, har ett diplomatisk pass utfärdat där. Nu skall Thailand betala tillbaka och man gör det bl.a genom att lillasyster åker dit och visar upp sig. Roande! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Hej Själv tror jag som sagt att hon gör helt rätt i att hålla sig helt utanför allt som kan beröra hennes bror och att Demokraternas protester mot detta mest beror på att dom då inte kan sätta dit henne. Mvh isan lover Ja då blir det inte mycket kvar för henne att göra eftersom brottslingen direkt eller indirekt är inblandad i så mycket i Thailand. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Skall bara regeringstjänstemän från Thailand nu helt plötsligt kunna resa visumfritt på "turistresor" till just Montenegro eller kan det ligga "andra anledningar" bakom ? 90-day visa-free entry to Montenegro The NationBangkok: -- The Cabinet on Tuesday approved a bilateral agreement with Montenegro, which will offer 90-day visa-free entry for government officials between the two countries. Deputy Government Spokesperson Pakdiharn Himathongkham said that this is to facilitate the travel of officials between the two countries. This will pave way for the strengthening of relations in other areas, particularly political, economic and tourism cooperation. Still, both countries hold the right to reject the entry of some officials, for national security or health reasons, he added. Bilateral trade with Montenegro is valued about Bt5 million per annum. Exports to Montenegro accounted for 80 per cent. -- The Nation 2013-09-10 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Hej Mig veterligen är släktskap med en f.d PM inget som hindrar att man stääller upp i ett val och får ministerposter, men man bör absolut inte deltaga personligen i debatter eller omröstningar som indirekt eller direkt berör t.ex en bror. Och jag tror att det är oerhört svårt att få gehör för jäv så länge ministern själv inte agerar personligen i frågor som rör släktingen utan tvärt om håller sig därifrån och helt avstår att medverka i dessa frågor. Mvh isan lover Men om det tex. skulle gälla att chefen för ett företag anställer någon i regeringen. Sedan tar regeringen beslut som gynnar företagets chef. Är det ok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Så då är frågan varför man ska ha en PM som inte av personliga skäl kan sköta det arbete som ämbetet medför? Så vad hon än gör kan det aldrig bli rätt. Tur hon med all rätt kan ge blanka fan i vad ni svamlar om här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Så vad hon än gör kan det aldrig bli rätt. Tur hon med all rätt kan ge blanka fan i vad ni svamlar om här Snacka om att ha fått huvudet förvridet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Så vad hon än gör kan det aldrig bli rätt. Tur hon med all rätt kan ge blanka fan i vad ni svamlar om här Så är det säkert men det är viktigt för oss att informera thailändarna om hennes äventyr och oförmåga att leda landet. Det gör i alla fall jag så ofta situationen tillåter. Tyvärr måste man vara försiktig eftersom det är förknippat med viss risk. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Jag hoppas att du skämtar!?? Är det detta sätt som gör Montenegro till att viktigt land för Thailand, för att det "...är ett lite underskattat land med fin kust, bra bad, höga berg, god mat och trevliga människor" På vilket sätt kommer relationerna med Montenegro påverka GDP i Thailand? Jag vill påstå att det enda skälet att ha något med Montenegro att göra är att storebror, brottslingen som smitit från sitt straff, har ett diplomatisk pass utfärdat där. Nu skall Thailand betala tillbaka och man gör det bl.a genom att lillasyster åker dit och visar upp sig. Roande! Hej Jag förstår att du vill förringa Montenegro som land av poltiska skäl men själv ser jag inget kontroversiellt med det besöket eller dom övriga länder i Europa som hon besöker. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Jag förstår att du vill förringa Montenegro som land av poltiska skäl men själv ser jag inget kontroversiellt med det besöket eller dom övriga länder i Europa som hon besöker. Mvh isan lover På vilket sätt är Montenegro ett viktigt land för Thailand då ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 (ändrad) Hej Jag förstår att du vill förringa Montenegro som land av poltiska skäl men själv ser jag inget kontroversiellt med det besöket eller dom övriga länder i Europa som hon besöker. Mvh isan lover Jag förstår att du vill stödja tjejens besök ditt av politiska skäl. Du sa tidigare att det var länder viktiga för Thailand. Nu har gänget vid makten själva angivit värdet av samarbetet med Montenegro till 5 miljoner thb per år. Det är inga direkt avgörande summor för ett land som måste ta upp lån om flera triljoner thb. Så min fråga är fortfarande: Vad ser du så viktigt med samarbete med just Montenegro? Ett land med 600 000 invånare och en gdp som Thailand. Jag anser att det inte krävs särskilt mycket dynamik i huvudet för att inse att detta bara handlar om payback för brottslingens pass. Ändrades September 11, 2013 av andersbangkok Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 På vilket sätt är Montenegro ett viktigt land för Thailand då ? Hej Vad är det som säger att ett statsbesök måste innebära att det land man besöker är viktigt på något sätt? Man kan väl besöka länder ändå i rent goodwill syfte eller för att öppna dörrar och möjliggöra framtida affärer och kontakter. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Jag förstår att du vill förringa Montenegro som land av poltiska skäl men själv ser jag inget kontroversiellt med det besöket eller dom övriga länder i Europa som hon besöker. Mvh isan lover Politiska skäl Kamma dig och gå och lägg dig Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Vad är det som säger att ett statsbesök måste innebära att det land man besöker är viktigt på något sätt? Man kan väl besöka länder ändå i rent goodwill syfte eller för att öppna dörrar och möjliggöra framtida affärer och kontakter. Mvh isan lover Det var Yinluck som sa det i trådstartens inledning.. The premier denied any personal conflict of interest on her visit to Montenegro, defending her visit by explaining that Montenegro is a high income country and that business cooperation and tourism is high on her agenda for this trip. (MCOT online news) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Det var Yinluck som sa det i trådstartens inledning.. The premier denied any personal conflict of interest on her visit to Montenegro, defending her visit by explaining that Montenegro is a high income country and that business cooperation and tourism is high on her agenda for this trip. (MCOT online news) Hej Det hon påstod var ju inte direkt osant eller? Visst tillhör Montenegro den rikare delen av världen sett i ett globalt perspektiv och turismen är ju viktig för landet. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Det hon påstod var ju inte direkt osant eller? Visst tillhör Montenegro den rikare delen av världen sett i ett globalt perspektiv och turismen är ju viktig för landet. Mvh isan lover Hur tänkte du nu ? Montenegro är avsiktligt ett av forna Jugoslaviens minst industrialiserade områden, och landet benämns som ett av världens få ekologiska länder. Bland näringar märks jordbruk, tillverkning av stål, aluminium och kol, skogs-, tobak- och textilindustri samt turistnäring. Landet har allvarliga arbetslöshetsproblem (14,7%) [7] och brottsligheten är hög och korruptionen utbredd. Den dominerande aluminiumindustrin och den finansiella sektorn har privatiserats. Landet moderniseras i rask takt och såväl brottsligheten som korruptionen har en dalande tendens. Genom turistnäringen har landet dragit till sig ett inflöde av utländska investeringar och har lyckats utveckla främst den södra delen av landet, kustremsan, till att bli ett modernt tillhåll för lyxturism, med bland annat Porto Montenegro och Sveti Stefan.[2] Efter den kommunistiska ekonomins avskaffande skedde under 1990-talet ett avsevärt bakslag i ekonomin. Serbien och Montenegro hade i januari 1994 världens näst högsta inflationsgrad någonsin, på 3 miljoner procent. Av denna anledning började en stor del av den montenegrinska ekonomin i praktiken att använda D-mark. År 1999 beslutades i Montenegro att helt frångå den gamla valutan, och att istället använda D-marken som formell valuta. D-marken omvandlades till euro 2002, och är därigenom valutan i landet, trots att landet inte är medlem i EMU. Medelnettoinkomsten per invånare var i mars år 2008 402 euro i månaden.[8] Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Vad är det som säger att ett statsbesök måste innebära att det land man besöker är viktigt på något sätt? Man kan väl besöka länder ändå i rent goodwill syfte eller för att öppna dörrar och möjliggöra framtida affärer och kontakter. Mvh isan loverSvammel i brist på annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Vad är det som säger att ett statsbesök måste innebära att det land man besöker är viktigt på något sätt? Man kan väl besöka länder ändå i rent goodwill syfte eller för att öppna dörrar och möjliggöra framtida affärer och kontakter. Mvh isan lover Du sa ju själv tidigare att det var ett viktigt land för Thailand. Hur ska du ha det? Montenegro; 600 000 invånare med en GDP per capita som Thailand..det finns förstås bara ett skäl att tjejen besöker landet, Storebror har investerat så mycket och fått ett diplomatiskt pass (han kan ju även stoltsera med ett diplomatiskt pass från Nicaragua ) Nu skall detta återbetalas i form av "fint besök" så att Montenegro kanske kan putsa på sitt något skamfilade rykte (vilket förstås är ett skämt när man delar ut diplomatiska pass till internationella brottslingar) Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Hej Det hon påstod var ju inte direkt osant eller? Visst tillhör Montenegro den rikare delen av världen sett i ett globalt perspektiv och turismen är ju viktig för landet. Mvh isan lover hahaha! Dom har, som jag skrivit kanske 10 gånger nu, ungefär samma GDP per capita som Thailand. Detta skulle plötsligt, enligt dig, innebära att Thailand tillhör den rikare delen av världen. Detta har du ju motsagt hur många gånger som helst tidigare. Nu har du snurrat till dig igen i din iver att försvara tjejens mutresa Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Du sa ju själv tidigare att det var ett viktigt land för Thailand. Hur ska du ha det? Montenegro; 600 000 invånare med en GDP per capita som Thailand..det finns förstås bara ett skäl att tjejen besöker landet, Storebror har investerat så mycket och fått ett diplomatiskt pass (han kan ju även stoltsera med ett diplomatiskt pass från Nicaragua ) Nu skall detta återbetalas i form av "fint besök" så att Montenegro kanske kan putsa på sitt något skamfilade rykte (vilket förstås är ett skämt när man delar ut diplomatiska pass till internationella brottslingar) Jag kan tänka mig ett drygt hundratal destinationer som de Thai som har råd att åka på utlandssemester skulle välja föra Montenegro. Ifall Badlucks intention verkligen var att stärka de ekonomiska banden med länderna på balkan skulle hon valt Serbien, Kroatien eller Albanien. Förväntar mig att hennes nästa resa som av en händelse sammanfaller med den tredje parlamentsdebatten om brorsans amnestiförslag kommer att gå till Färöarna. Där kommer hon att studera torskfisket och hur färöarna kan hjälpa Thailand att utveckla den inhemska torskfiskenäringen. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 hahaha! Dom har, som jag skrivit kanske 10 gånger nu, ungefär samma GDP per capita som Thailand. Detta skulle plötsligt, enligt dig, innebära att Thailand tillhör den rikare delen av världen. Detta har du ju motsagt hur många gånger som helst tidigare. Nu har du snurrat till dig igen i din iver att försvara tjejens mutresa Så du menar om Montenegro har i princip samma GDP som Thailand och tillhör den rika delen av världen så borde Thailand också räknas till den rika delen av världen? Fan, jag som trott att Thailand var ett fattigt land och det var därför som de fattiga protesterade. Så visar det sig att det är ett gäng rika godsägare allihopa... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Så du menar om Montenegro har i princip samma GDP som Thailand och tillhör den rika delen av världen så borde Thailand också räknas till den rika delen av världen? Fan, jag som trott att Thailand var ett fattigt land och det var därför som de fattiga protesterade. Så visar det sig att det är ett gäng rika godsägare allihopa... Ja det här är en nyhet som du borde kunna sälja world-wide! Ett scoop av oanade mått. Lite svårt att leda i bevis men vad fan..sånt behövs väl inte! Bagateller! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 (ändrad) Så är det säkert men det är viktigt för oss att informera thailändarna om hennes äventyr och oförmåga att leda landet. Det gör i alla fall jag så ofta situationen tillåter. Tyvärr måste man vara försiktig eftersom det är förknippat med viss risk. Moahahaaha Det inlägget håller HC/Apple-klass. Förbundet med en viss risk! Som om någon (möjligen med undantag av din mamma) skulle bry det minsta om vad du tycker om politiken i Thailand. Ändrades September 11, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Moahahaaha Det inlägget håller HC/Apple-klass. Förbundet med en viss risk! Som om någon (möjligen med undantag av din mamma) skulle bry det minsta om vad du tycker om politiken i Thailand. Du bryr dig tydligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Du bryr dig tydligen? Och du bryr dig så mycket om vad jag tycker om vad Anders tycker så du gör dig besvär med att samla citat och svara å Anders vägnar. Den enda risken ni bägge löper med ert svammel om thailändska före detta och nuvarande ministrar är att bli misstänkta för att vara mindre begåvade. Men det är inte straffbart varken i Thailand eller här för i så fall skulle vissa politiska partier inte ha några medlemmar i frihet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Och du bryr dig så mycket om vad jag tycker om vad Anders tycker så du gör dig besvär med att samla citat och svara å Anders vägnar. Den enda risken ni bägge löper med ert svammel om thailändska före detta och nuvarande ministrar är att bli misstänkta för att vara mindre begåvade. Men det är inte straffbart varken i Thailand eller här för i så fall skulle vissa politiska partier inte ha några medlemmar i frihet. Det är nog bättre att vara misstänkt för att vara mindre begåvad än att skriva liknande inlägg som du och några andra för det avslöjar alla tvivel... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu