Benjamas Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 När ni testar så kör mot Bkk, ex speedtest.3bb.co.thDå ska ni komma upp i det som utlovas, ex med 3bb 30/3. Om ni inte gör det så reklamera. När ni har full perra mot Bkk så blir det vad det blir mot Sverige men om ni testar på morran när Europa sover ska det bli nästan lika bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Jag vet att det som utlovas är uppkoppling mot server i Bangkok men det har egentligen mindre betydelse för oss som kanske till största del laddar från servrar i Sverige. Åtminstone jag ser Tv4Play, Svt och läster mycket svenska tidningar m.m. Minns inte ens när jag senast skulle läst nån thai-tidning. Det intressanta är då vad man får för hastighet mot Sverige! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Jag vet att det som utlovas är uppkoppling mot server i Bangkok men det har egentligen mindre betydelse för oss som kanske till största del laddar från servrar i Sverige. Åtminstone jag ser Tv4Play, Svt och läster mycket svenska tidningar m.m. Minns inte ens när jag senast skulle läst nån thai-tidning. Det intressanta är då vad man får för hastighet mot Sverige! kör en ping-test mot en server i Sverige eller Europa...blir alltid skitresultat. Har haft många tel-samtal med TOT i Bangkok om detta. Varje gång får jag förklaringen att anslutningen mellan Europa o Asien är för liten, för många användare m.m www.pingtest.net What is Pingtest.net? Use Pingtest.net to determine the quality of your broadband Internet connection. Streaming media, voice, video communications, and online gaming require more than just raw speed. Test your connection now to get your Pingtest.net rating and share the result with others!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 (ändrad) thomas001, on 12 Sept 2013 - 14:13, said: kör en ping-test mot en server i Sverige eller Europa...blir alltid skitresultat. Det beror på att det är större avstånd till Sverige jämfört med Bkk. Och skulle du få samma värden, så beror det bara på att saiten redan är lagrad i Bkk servern. Normala ping-värden till Bkk ligger på 35-60, till Sverige är det normalt med värden runt 300. Exempel nedan. Ändrades September 12, 2013 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd September 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 12, 2013 Detta hade jag nu mot Bangkok Ha det TOT Bandwidth Speed Test ผลลัพธ์: ความเร็วดาวน์โหลด: 28492 kbps ( อัตราการรับข้อมูล: 3561.5 KB/sec ) ความเร็วอัพโหลด: 1019 kbps ( อัตราการส่งข้อมูล: 127.4 KB/sec ) ค่าความหน่วง (Latency): 38 ms den 12 september 2013 20:48:59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Hålla på och gnälla när allt fungerar ger oss andra bara dåligt rykte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Här mina resultat för en minut sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 Vad är kostnaden för fiberanslutning och månadsabonnemang? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd September 13, 2013 Trådstartare Dela Inlagd September 13, 2013 Vad är kostnaden för fiberanslutning och månadsabonnemang? 790 Baht Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 Jag installerade internet i centrala Korat. Valde True som tog 0bath för installation med koppartråd och inte fiber, 0bath för modemet och sen kostar det 699bath per månad för 14mb. 3BB tar 599bath för 10mb och ville ha 1000bath för installation och 600bath för modemet. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Jag installerade internet i centrala Korat. Valde True som tog 0bath för installation med koppartråd och inte fiber, 0bath för modemet och sen kostar det 699bath per månad för 14mb. 3BB tar 599bath för 10mb och ville ha 1000bath för installation och 600bath för modemet. Leif Kör en test mot Stockholm så kan vi jämföra med de andra resultaten ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 9, 2013 Dela Inlagd Oktober 9, 2013 (ändrad) Här några resultat, men är inget proffs.. Stockholm Bangkok Vientiane Stockholm med samma test.. Leif Ändrades Oktober 9, 2013 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Oktober 9, 2013 Dela Inlagd Oktober 9, 2013 Hej Jag testade fick 10.64 och mellan 1 och 2 På rotern står det 3bb Är det bolaget och hur är värdena Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 9, 2013 Dela Inlagd Oktober 9, 2013 (ändrad) Hej Jag testade fick 10.64 och mellan 1 och 2 På rotern står det 3bb Är det bolaget och hur är värdena Offe 3BB har ett abonnemang 10Mb så det är väl ok, 599bath per månad. Vi har True 14Mb för ca 699bath + skatt tror jag det hamnar på 732bath Ändrades Oktober 9, 2013 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Oktober 10, 2013 Dela Inlagd Oktober 10, 2013 3BB har ett abonnemang 10Mb så det är väl ok, 599bath per månad. Vi har True 14Mb för ca 699bath + skatt tror jag det hamnar på 732bath Stämmer bra med priset Vi har normalt 3 datorer inkopplade samtidigt Vid testen 2st Tackar för bra svar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu