Jump to content
IGNORERAD

Dags igen att jaga falanger som "äger mark"


Tallviking

Recommended Posts

Skulle det bli skilsmässa  Buddha / Gud förbjude.Skule jag aldrig sitta kvar. trots ganska nära smeten i CM .

Varför inte?

Vill du till Pattis :crazy:

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    11

  • Moritz

    9

  • Isan Rider

    7

  • civona

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför inte?

Vill du till Pattis :crazy:

Skulle ja skilja mig  flyttar jag nog tillbaka till S.

Har kompisar här som levt ïnternationellt hela livet.men jag drar nog tillbaka till S.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Synd, blev lite sugen på det minsta modulhuset att ha på tomten, men med detta i åtanke och fraktkostnad kanske det är bättre att köpa material och be nån snickra.

ja jag skulle tro det!

 

skulle inte ens rekommendera det företaget ens till en ovän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ja skilja mig  flyttar jag nog tillbaka till S.

Har kompisar här som levt ïnternationellt hela livet.men jag drar nog tillbaka till S.

Den kan jag förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får äga en rai om du investerar 40 miljoner Bath i Thailändska stadspapper. "obligationer" Du måste ansöka innan du köper och köpet måste godkännas av landoffice. Du kan inte köpa var du vill men det går nog bra ändå

 
PROBLEM SOM UPPSTÅR NÄR FARANGER KÖPER MARK I FRUGANS NAMN
Antalet hemlösa faranger stiger stadigt i Thailand.

icon_post_target.gifav Sponsrade nyheter »

Antalet hemlösa västerlänningar ökar i Thailand, och regeringen är dåligt förbered för att ta hand om de sociala problemen som uppstår, detta varnade en välgörenhetsorganisation under måndagen.



"Vi börjar att se fler och fler hemlösa utlänningar, varav många har separerat från sina thailändska fruar och nu inte har några pengar," sade Natee Saravari, generalsekreterare för Issarachon Foundation. Medan utlänningar kan äga andelslägenheter, så är hus och annan egendom ofta registrerade i deras fruars eller flickvänners namn, vilket betyder att de inte har några rättigheter och kan bli vräkta.

Denna thailändska välgörenhetsorganisation har hjälp hemlösa thailändare i Chiang Mai, Chonburi och Phuket under de senaste tio åren, men har nyligen även börjat att assistera hemlösa utlänningar. "I Pattaya så ser vi dem leta igenom skräpet framför McDonalds´s efter något att äta, och stående utanför restauranger där de ber gäster om pengar," sade Natee. Han uppskattade att de finns fler än 200 hemlösa utlänningar i hela landet, att jämföras med runt 30,000 hemlösa thailändare. "Så många som 40% av de thailändska hemlösa lider av mentalsjukdomar, men de flesta utlänningarna är alkoholister," sade han.

Organisationen har uppmanat Utrikesministeriet att ta tag i detta växande problem genom att arrangera ett system med ambassader för att ta hand om deras penninglösa invånare, som oftast lever i Thailand utan giltiga pass.

"Thailands lagar som täcker utlänningar är väldigt utdaterade och borde göras om för att reflektera de ändrade förhållandena," sade Buaphan Promphakping, lektor i sociala studier vid Khon Kaen University. "Under de nuvarande lagarna så är utlänningars rättigheter inte särskilt skyddade," tillade han.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/365343/homeless-foreigners-on-the-rise-in-Thailand-charity-warns

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju hus på hjul, husvagnar och husbåtar om man inte litar på sin fru.

Annars kan man ha en fru på hjul :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa avtal kan visas sig vara helt meningslösa i praktiken, dvs även det första avtalet om 30-årshyra kan gå istöpet om damen vägrar flytta ut.

Poliser och domstolar gör nämligen inte alltid som de borde i Thailand.

Det är väl dom gör det: Ser till Thailändarnas intresse

Link to comment
Dela på andra sajter

dom säljer ju inte bara hus, dom e ju I huvudsak fastighetsmäklare.

 

och hjälper till att starta företag och gör allt möjligt dom inte vet något om, men som dom kan tjäna pengar på.

 

och ger råd som inte överrensstämmer med thailändsk lag.

 

med dyrbara mutor till polisen till följd av allt man följde deras råd.

 

tvivlar på att husen skulle vara något bättre då företaget bara är bluff och båg för att bli rik så fort som möjligt.

Och varför skulle svenska företag komma till Thailand  om inte dom såg möjlighet att känna pengar på god trogna svenskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att räntan är så hög i Thailand bara.

Ska man köpa hus med thaitjej så köp det inte i hennes hemby, bor man inte nära hennes familj är problemet inte lika stort med en usufrucht vid separation.

Begriper allvarligt talat inte dem som köper hus på obygden med sina damer och tror att det här ska vara till livets slut.

Det är precis som om skilsmässor inte existerar i deras värld. Och då kommer många ändå från en dylik i Sverige...

Våran son kommer nog att ha användning av huset nu och senare misstänker jag..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Och varför skulle svenska företag komma till Thailand  om inte dom såg möjlighet att känna pengar på god trogna svenskar

så du tycker det e ok att svenskar startar företag I Thailand bara för att blåsa sina landsman?

 

är du oxå mäklare eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Ett gott råd är väl som vanligt att aldrig köpa något eller ha affärer med en Svensk eller utlänning av annan nationalitet i Thailand, som jag ser det är dom bara fördyrande mellanhänder, handla och gör affärer med Thailändare.

 

Litar ni inte på er fru och sover dåligt av oro för era pengainvesteringar i hus eller dylikt så hyr ett boende och ta en allvarlig funderare på om ni ska gifta er och sätta bo i Thailand överhuvudtaget.

 

Det kanske är lite som med aktier, det klarar ju en del inte av heller eftersom dom blir oroliga och sover dåligt när kursen går ned, medans andra ser det som helt naturligt och sover bra ändå. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ett gott råd är väl som vanligt att aldrig köpa något eller ha affärer med en Svensk eller utlänning av annan nationalitet i Thailand, som jag ser det är dom bara fördyrande mellanhänder, handla och gör affärer med Thailändare.

 

Litar ni inte på er fru och sover dåligt av oro för era pengainvesteringar i hus eller dylikt så hyr ett boende och ta en allvarlig funderare på om ni ska gifta er och sätta bo i Thailand överhuvudtaget.

 

Det kanske är lite som med aktier, det klarar ju en del inte av heller eftersom dom blir oroliga och sover dåligt när kursen går ned, medans andra ser det som helt naturligt och sover bra ändå. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tycker inte det handlar om att lita på frugan eller inte..

Själv skulle jag aldrig köpa något, som inte jag själv kan äga eller sälja efter behov..

Tror inte många thai, skulle betala på ett bohag i Sverige, utan att stå på köpekontraktet.

Allt är inte svart o vitt.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är lite pressande,är att alla thai drömmer om eget boende. Har lyssnat av faranger som argumenterar för att hyra, inklusive mig själv. Ok, tror nog att många i S. också vill ha ett folkhem med egen täppa. Men här är det jätteviktigt. Hyr gör bara fattigt folk. Har du ek.muskler äger du lägenhet eller hus,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om så väl vore att restriktionerna i Sverige vore liknande samt att De utlänningar som kommer hit skall kunna lämna garanti att De inte kommer att ligga samhället till last.

Säger vi med röd stämpel och gul piké.

 

Herr Hans har sagt sitt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om så väl vore att restriktionerna i Sverige vore liknande samt att De utlänningar som kommer hit skall kunna lämna garanti att De inte kommer att ligga samhället till last.

Säger vi med röd stämpel och gul piké.

 

Herr Hans har sagt sitt

 

 

De gångarna jag bjudit hit folk från Thailand har jag tvingats garantera allt möjligt, så det är nog redan så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om så väl vore att restriktionerna i Sverige vore liknande samt att De utlänningar som kommer hit skall kunna lämna garanti att De inte kommer att ligga samhället till last.

Säger vi med röd stämpel och gul piké.

 

Herr Hans har sagt sitt

 

 

 

Skillnad på inbjudna och oinbjudna

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnad på vem som gör den bedömningen.

 

Same same som gör den: svenska myndigheter.

 

Dom föredrar dom oinbjudna

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Same same som gör den: svenska myndigheter.

 

Dom föredrar dom oinbjudna

Helt sant.  Tur man inte äger mark då..  asgarv!   Kul iaf att vår lille grabb inte behöver offra livet som marinsoldat eller liknande i Th. Vi gör väl som De andra sk besuttna...  ger lite bidrag. Dessutom har han ju valfrihet att äga eller inte äga.  Fasen så gött!!  Goo helg på er övriga kålsupare.

 

Herr Hans har sagt sitt

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde kasta ut en fråga om någon vet hur det gått med "Thailand Dream Village"?  Det liksom bara försvann när vd:n "körde in i ett träd och dog"... som det oficiellt heter. Den andre partnern Jimmy Hoppe lever dock och frodas i varenda bolag.

 

Herr Hans har sagt sitt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Helt sant.  Tur man inte äger mark då..  asgarv!   Kul iaf att vår lille grabb inte behöver offra livet som marinsoldat eller liknande i Th. Vi gör väl som De andra sk besuttna...  ger lite bidrag. Dessutom har han ju valfrihet att äga eller inte äga.  Fasen så gött!!  Goo helg på er övriga kålsupare.

 

Herr Hans har sagt sitt

 

Din grabb slipper allt vad militärtjänst heter om han INTE pratar Thai, framförallt med myndighetspersoner de har liksom ingen lust att ha folk i sitt försvar som inte förstår språket det finns massor av kanonmat som pratar Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde kasta ut en fråga om någon vet hur det gått med "Thailand Dream Village"?  Det liksom bara försvann när vd:n "körde in i ett träd och dog"... som det oficiellt heter. Den andre partnern Jimmy Hoppe lever dock och frodas i varenda bolag.

 

Herr Hans har sagt sitt

bodde hos dom i Ban-Phä i juli-13 och det var tydligen ett thaibolag som tagit over det bygget som inte var klart där (konkurs enligt ryktet ! ? )

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker inte det handlar om att lita på frugan eller inte..

Själv skulle jag aldrig köpa något, som inte jag själv kan äga eller sälja efter behov..

Tror inte många thai, skulle betala på ett bohag i Sverige, utan att stå på köpekontraktet.

Allt är inte svart o vitt.

Rock on!

Hej

 

Själv är jag övertygad om att många Thailändskor satsar egna pengar i ett förhållande vare sig man bor i Thailand eller Sverige och det både utan garanti eller skriftlig äganderätt.

 

Jag ser det som en naturlig del av livet att man satsar gemensamt på det som man tror är en framtid tillsammans oavsett nationalitet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...