Jump to content
IGNORERAD

Happy endings?


ReKa

Recommended Posts

  • Svar 807
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    69

  • Tamdai

    38

  • Mankan

    34

  • måne

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ganska intressant att läsa denna tråd, några för andra i mot för prostiturtion.

 

Jag är glad i alla fall att mina döttrar 30 o 33 år unga är födda i ett rikt land.

Har ingen som klagan dom som använder dessa tjänster, det är ett fritt val.

 

Sen är tacksam att min flickor har ordnat själva med jobb o utbildning minsta eget företag som går bra, stora aktualiserad revisor.

 

Det enda jag hoppas dom som väljer detta yrke, att det är ett eget val, o inget man har blivit tvingad på..

 

    FFsom Sverige

 

 

Ja, utbildning är nyckeln till framgång i Sverige, liksom i Thailand. 

 

Kan föräldrarna ge förutsättning till en god utbildning lär de prostituerade bli väldigt få. Blir de få (prostituerade) lär priset för tjänsterna öka och marknaden reglerar sig själv?  

 

Fattigdomen är det stora problemet i Thailand men vad förklarar prostitutionen som finns i Sverige där alla har fri utbildning och det dessutom är brottsligt att betala för sex.

 

Är lösningen att gå Sveriges väg för att lösa ett uråldrigt problem som kanske inte finns, förutom i politiska kretsar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - men eftersom du inte ens vill förstå begreppet "sälja sin kropp" så inser jag att du aldrig kommer att förstå min fråga heller.

 

/Krille

"sälja sin kropp" Kan man möjligen göra till forskning eller nåt liknade. Då är det ett korrekt uttryck. Om du utför en sexuell tjänst så säljer du inte din kropp. Det är helt enkelt språkfel.

 

Uttrycket är en klyscha som kommit till för att moralisera prostitutionen och se ner på de som gör det ytterligare.    

 

Då måste väl "sälja sin själ" vara ett bättre uttryck om man ska gå på eran föreställning om att alla mår dåligt psykiskt av att sälja sex.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"sälja sin kropp" Kan man möjligen göra till forskning eller nåt liknade. Då är det ett korrekt uttryck. Om du utför en sexuell tjänst så säljer du inte din kropp. Det är helt enkelt språkfel.

 

Uttrycket är en klyscha som kommit till för att moralisera prostitutionen och se ner på de som gör det ytterligare.    

 

Då måste väl "sälja sin själ" vara ett bättre uttryck om man ska gå på eran föreställning om att alla mår dåligt psykiskt av att sälja sex.

Hadde kunnat sälja min kropp om jau vart höna, men aldrig min själ  :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

 Haha  nog med fun för 50 riksdaler i bkk.

 

 

Jäkla torskar, men faktum är att är att jag pröjsade just mellan 1000- 2500 bath per kvinna och morgon ståndet för happy hour ...( not cheap charlie) på soi 4...

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sålt både själ,hjärta och kropp till min fru,är jag prostituerad då?Dåligt betalt har jag fått oxå(i pengar)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sålt både själ,hjärta och kropp till min fru,är jag prostituerad då?Dåligt betalt har jag fått oxå(i pengar)

Jau har sålt hela lived  :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sålt både själ,hjärta och kropp till min fru,är jag prostituerad då?Dåligt betalt har jag fått oxå(i pengar)

Samma här men jag har fått bra betalt

Ett hus i Thailand har hon byggt åt mig :give_heart:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla ni MPR folk, bara för att många av Er köpt en fru, eller bara går shorttime så måste ni väl ändå ha förmågan att se att ingen tjej i hela världen(lite överdrift) inte vill ha en partner på lika villkor.

 

Att sitta på en Thaimassage i Stockholm och runka av eller ibland k**lla Karl Svensson som är 30 år äldre och luktar svett är nog inte lilla Nois yrkesdröm utan är framtvingad av ekonomiska realiteter.

 

Argumentet att två vuxna mäniskor själva kan bestämma vad de vill bygger ju på att båda verkligen kan bestämma, inte att en har massor och en har inget vilket gör att den med massor styr den som har inget.

Hahaha klockren,men nu kommer nog rygdunkargänget hänga dig,för dom har ju som du säger köpt sina fruar fast gör allt i sin makt att kalla det kärlek. Äckliga p gubbar.

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här men jag har fått bra betalt

Ett hus i Thailand har hon byggt åt mig :give_heart:

Hon tyckte väl synd om dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon tyckte väl synd om dig.

Sniff Sniff

Det luktar avundsjuka igen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hahaha klockren,men nu kommer nog rygdunkargänget hänga dig,för dom har ju som du säger köpt sina fruar fast gör allt i sin makt att kalla det kärlek. Äckliga p gubbar.

Som du själv då som hade en tjej förut som jobbade i bar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Som du själv då som hade en tjej förut som jobbade i bar? :)

Har du inte vart nere för ett tag sen

Eller har jag misatt nåt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har du inte vart nere för ett tag sen

Eller har jag misatt nåt

En liten ledtråd om var jag är just nu
Link to comment
Dela på andra sajter

Gränspolisen: "Det här finns på agendan"

Under 2015 kommer gränspolisen i region Bergslagen att slå till mot massagesalonger och andra ställen där man misstänker att utlänningar utnyttjas som svart arbetskraft

 
 
Relaterat
 

Pizzerior, restauranger och biltvättar kan räkna med att få ett besök – liksom thaimassagesalongerna.

– Vi kommer att kontrollera om personerna som arbetar där har uppehålls – och arbetstillstånd. Jag kan inte säga när detta kommer att ske, men det finns med på agendan, säger Mats Fogelberg, chef för gränspolisgruppen i länet.

Senast gränspolisen i länet gjorde något liknande var 2007-2008. Då var det restauranger som kontrollerades.

Att massagekunder erbjuds sex har Mats Fogelberg givetvis hört talas om.

– Det förekommer rykten om vissa transaktioner med kvinnor i Örebro, inte bara på massageställen utan även ren prostitution. Men vi har inget belägg för att det är på det viset.

Fogelberg utesluter inte att det kan finnas kvinnor som utnyttjas i organiserad form, så kallad trafficking. 

– Det kan finnas en koppling till människohandel. Men i så fall är det förmodligen inte isolerat till Örebro utan då finns det troligen förgreningar till flera större städer i Sverige.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du själv då som hade en tjej förut som jobbade i bar? :)

Har haft tjejer från alla  sociala klasser,inget jag hymlar med som alla andra här inne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har haft tjejer från alla  sociala klasser,inget jag hymlar med som alla andra här inne.

Bra att du inte hymlar om att även du är en "äcklig p gubbe" då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du inte hymlar om att även du är en "äcklig p gubbe" då :)

Jag tänder bara på tjejer i min egna ålder +- 10 år Finns mycket fina 40 åringar kan jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag tänder bara på tjejer i min egna ålder +- 10 år Finns mycket fina 40 åringar kan jag säga.

Så då gör det dig till enbart en äcklig gubbe då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En liten ledtråd om var jag är just nu

ja ja då hade jag rätt nykär och vistats i

isan mån tro Grattis i så fall

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta dig tid och res runt i landet, Isaan skiljer sig inte mot övriga landet i ämnet.

 

Är bara blindbockar som levt länge med sin fru och sina barn i en trygg tillvaro som inte ser det vanliga Thailand.

 

Hur träffades ni?

 

Ja kanske är en blindbock som inte tror att de damer som säljer sig själva gör det för sitt höga nöjes skull utan för att ekonomiska realiteter gjort att hon anser att detta är bästa lösningen.

 

Skulle gissa att jag har betydligt fler år  i Thailand än du, men detta vet jag ju inget om och jag träffade inte mina barns mor i en vägkorsning utan på ett helt annat ställe som du inte har med att göra,

 

Börjar argumenten tryta för den där glada och nöjda horan så att du nu siktar in dig på personangrepp eller var det bara ett tankefel, jag ämnar nämligen inte fråga var du träffar din/dina damer.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att mår bäst av att själv bestämma över vad hon mår bra av. Inte att förståsigpåare ska bestämma hur hon mår.

 

Myten om den lyckliga horan ha ha. Är inte den gamla klyschan lite väl utsliten.

 

Jag är bara så fascinerad över att man kan tycka att man har rätten att slå fast hur andra skall känna och må. 

 

För mig känns det ju som att du har bestämt att de mår bra. Jag är däremot helt övertygad om att de på lång sikt kommer att må mycket dåligt psyktiskt.

 

Orsaken att du kan köpa en kvinna i Thailand är ju helt och hållet beroende på deras ekonomiska situation. Ingen vill göra detta från början, utan blir mer eller mindre tvungna för att klara ekonomin. När de hållit på ett tag och ser att de kan känna en hel del pengar, och kanske få ett "lätt" liv, har de redan blivit så mentalt avtrubbade att de inte längre märker hur illa de far.

 

Håller de inte på alltför länge, kanske de kan ta sig ur eländet med den mentala hälsan i behåll, men jag är helt övertygad att de som håller på i flera  år har den mentala hälsan förstörd för all framtid,

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...