Baa Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej! Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger.. Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse. Ljusgrå finns det en variant som är ofarlig, brukar dock hålla sig till risfälten men, det kan vara en ung cobra och eftersom vattendrag drar till sig cobramat, grodor o ödlor, är risken stor att det kan vara en sådan. Det finns en anna som är lite svartfläckig också, viper, ung. som svensk huggorm! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chan2013 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Ta med ett par väldresserade mungo:s hit istället, dom käkar vilka ormjävlar som helst till såväl frukost, lunch som middag!Hej Baa, Jag har mungo pa min mark, ser dom valdigt ofta, trevliga rackare, effektivitet kan jag darimot inte uttala mej om da jag har valdigt mycket orm ocksa. Halsningar Chan2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chan2013 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej! Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger.. Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse.Hej, Thailand har ett flertal valdigt giftiga arter men har betydligt fler harmlosa arter, en tumregel kan vara att om ormen gar undan kvickt vid kontakt ar den troligen inte giftigt, darimot dom flesta arter viper flyttar inte pa sig i forsta fall, om det nu hade varit den graa viper arten som Baa namnde ( Siamese Russel's Viper) hade den troligen inte flyttat pa sig. Jag har haft reptiler som hobby stora delar av mitt liv, har massor av orm dar jag bor, ror mej dagligen ute i farmen, det finns igentligen bara en art jag hyser storsta respekt for...Banded Krait, extremt aggresiv, valdigt giftig, backar inte utan gar till attack, har flera arter av kobra och viper pa marken men denna ar den absolut varsta. Halsningar Chan2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kookoo Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 eller en kamera skulle varit bra så ormtjusarna här på forumet kan klura ut vad och hur farlig den är Som tur var verkade ormen vara lika rädd som jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej, Thailand har ett flertal valdigt giftiga arter men har betydligt fler harmlosa arter, en tumregel kan vara att om ormen gar undan kvickt vid kontakt ar den troligen inte giftigt, darimot dom flesta arter viper flyttar inte pa sig i forsta fall, om det nu hade varit den graa viper arten som Baa namnde ( Siamese Russel's Viper) hade den troligen inte flyttat pa sig. Jag har haft reptiler som hobby stora delar av mitt liv, har massor av orm dar jag bor, ror mej dagligen ute i farmen, det finns igentligen bara en art jag hyser storsta respekt for...Banded Krait, extremt aggresiv, valdigt giftig, backar inte utan gar till attack, har flera arter av kobra och viper pa marken men denna ar den absolut varsta. Halsningar Chan2013 Om du har reptiler som hobby så borde du veta att din beskrivning av Banded Krait är helt fel, det är en skygg och slö orm som ytterest sällan biter även om den blir provocerad. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Ta med ett par väldresserade mungo:s hit istället, dom käkar vilka ormjävlar som helst till såväl frukost, lunch som middag! Ahh, skaffa en Honey Badger istället. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej, Thailand har ett flertal valdigt giftiga arter men har betydligt fler harmlosa arter, en tumregel kan vara att om ormen gar undan kvickt vid kontakt ar den troligen inte giftigt, darimot dom flesta arter viper flyttar inte pa sig i forsta fall, om det nu hade varit den graa viper arten som Baa namnde ( Siamese Russel's Viper) hade den troligen inte flyttat pa sig. Jag har haft reptiler som hobby stora delar av mitt liv, har massor av orm dar jag bor, ror mej dagligen ute i farmen, det finns igentligen bara en art jag hyser storsta respekt for...Banded Krait, extremt aggresiv, valdigt giftig, backar inte utan gar till attack, har flera arter av kobra och viper pa marken men denna ar den absolut varsta. Halsningar Chan2013 http://sv.wikipedia.org/wiki/Bandad_krait Verkar inte så farlig.Din beskrivning stämmer dåligt. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej Vi kommer ju till vårt hus nu i slutet av december och jag räknar helt klart med att vi får gå i närkamp både med en del ormar, giftiga spindlar och skorpioner nu när huset har stått mer eller mindre obebott sedan förra vintern. I vårt trähus är det ju mer eller mindre fritt fram att komma in på båda våningsplanen, sen har vi ju redskapsbodar som inte är helt täta, förmodligen finns det löv och rishögar på tomten o.s.v, så det blir till att leta i alla skrymslen och vrår, vi vill ju inte att pojken eller något av grannarnas barn ska bli bitna. I uteköket brukar det finnas både skorpioner och giftiga spindlar, just spindlar hade vi många förra året och jag dödade såna nästan dagligen. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej Vi kommer ju till vårt hus nu i slutet av december och jag räknar helt klart med att vi får gå i närkamp både med en del ormar, giftiga spindlar och skorpioner nu när huset har stått mer eller mindre obebott sedan förra vintern. I vårt trähus är det ju mer eller mindre fritt fram att komma in på båda våningsplanen, sen har vi ju redskapsbodar som inte är helt täta, förmodligen finns det löv och rishögar på tomten o.s.v, så det blir till att leta i alla skrymslen och vrår, vi vill ju inte att pojken eller något av grannarnas barn ska bli bitna. I uteköket brukar det finnas både skorpioner och giftiga spindlar, just spindlar hade vi många förra året och jag dödade såna nästan dagligen. Mvh isan lover Ja.Dessa kryp tillhör nackdelarna med att vara i paradiset.Extra farligt för småbarn som vill undersöka allting. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chan2013 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Om du har reptiler som hobby så borde du veta att din beskrivning av Banded Krait är helt fel, det är en skygg och slö orm som ytterest sällan biter även om den blir provocerad. // mrcoHej, Vet inte vad du fatt den infon ifran, googlat? Jag har personlig erfarenhet! Halsningar Chan2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chan2013 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 http://sv.wikipedia.org/wiki/Bandad_krait Verkar inte så farlig.Din beskrivning stämmer dåligt.Hej, Som jag namnt tidigare, jag har personlig erfarenhet av denna arten, internet ar fantastisk pa manga satt, det gar tydligen att fa vilken info som man valjer att vilja ha, du kan val gosa lite med banded krait nasta gang du traffar pa en dylik sadan, har till och med satt nar Banded Krait gjort utfall mot en passerande moppe nar den ringlade over vagen, kan val namna att denna arten ar dodligt giftig, som jag namde ar det den arten JAG hyser storst respekt for, vad andra tar tills sig skiter jag fullstandigt i. Halsningar Chan2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Banded krait är den mest farligaste orm fan i Thailand. Jag har aldrig haft besök av en sån här Scandinavian men av cobror och jag har lärt madammen att slå ihkäl dom även fast hon är buddist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Tja detta verkar va en harding.https://www.facebook.com/pages/Samui-snake-rescue/109245899154081?ref=ts&fref=ts Krait den gul svarta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Ja fy fan den är livsfarlig men den är i Australien! men finns här i Thailand också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Jag har ju själv tillbringat ett antal veckor i hembyn hos några fd flickvänner Det enda roliga man hade var att supa sig packad på sangsom och coke BTT Du måste ha en hobby annars får man ju lappsjukan lite som gula febern fast tvärtom. Som jag brukar sitta inomhus och titta ut vem som passerar. Plocka löss ur hundarna? Plocka vita hår från tanten. Brukar sitta och titta på när gräset växer. Växla bland alla tv kanalerna Döda mygg på kvällarna.Brukar sola mig så att jag bara är brun där jag brukar ha kallingarna och på övriga kroppen är jag kritvit. Gräva mig i näsan och provsmakar osv. Osv. Man måste ha lite fantasi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Måste ha en jävla tur som inte sett en endaste orm eller scorpion på vår tomt och det är jag mycket tacksam för “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Om du har reptiler som hobby så borde du veta att din beskrivning av Banded Krait är helt fel, det är en skygg och slö orm som ytterest sällan biter även om den blir provocerad. // mrco Detta är en helt annan bild av "banded krait" än vad Wikipedia ger! http://snakecharmerbook.com/excerpt.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Ja.Dessa kryp tillhör nackdelarna med att vara i paradiset.Extra farligt för småbarn som vill undersöka allting. Hej Så är det absolut, ungar har en förmåga att kolla allt, så det gäller att rensa upp när vi kommer. Sen när vi väl är på plats och städar upp brukar det lugna ner sig lite eftersom vår hund och alla människor förmodligen gör att åtminstone ormarna inte trivs så bra. Pojken gillar att fånga t.ex ormar, spindlar och andra djur för att leka med dom och det går ju bra i Sverige men i ett land som Thailand är det lite lurigare. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Hej, Som jag namnt tidigare, jag har personlig erfarenhet av denna arten, internet ar fantastisk pa manga satt, det gar tydligen att fa vilken info som man valjer att vilja ha, du kan val gosa lite med banded krait nasta gang du traffar pa en dylik sadan, har till och med satt nar Banded Krait gjort utfall mot en passerande moppe nar den ringlade over vagen, kan val namna att denna arten ar dodligt giftig, som jag namde ar det den arten JAG hyser storst respekt for, vad andra tar tills sig skiter jag fullstandigt i. Halsningar Chan2013 Hej En orm attackerade mig och pojken på moppen ute på en grusväg mellan risfält och gummiträds odlingar, den reste sig upp och högg mot oss, jag och pojken lyfte benen så högt vi kude och klarade oss, men kompisen Steven ifrån Yasothon som kom efter oss höll på att köra av vägen i ren förskräckelse, detta var 2 år sedan men pojken pratar om det än. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saobaht Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Hej En orm attackerade mig och pojken på moppen ute på en grusväg mellan risfält och gummiträds odlingar, den reste sig upp och högg mot oss, jag och pojken lyfte benen så högt vi kude och klarade oss, men kompisen Steven ifrån Yasothon som kom efter oss höll på att köra av vägen i ren förskräckelse, detta var 2 år sedan men pojken pratar om det än. Mvh isan lover Det där har jag råkat utför flera gånger numera tittar jag noga och kör och cyklar jag saktare på grusvägar. Oftast är ju kobran på väg och upptäcker att man kommer och reser sig upp. Numera sitter det i ryggen och jag glömmer inte men det tog ett tag. Feminist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Borabu, on 25 Nov 2013 - 18:44, said: Eller skaffa en så´n här. Suverän ormjägare. PICT1262.jpg Eller ett gäng såna här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 26, 2013 Dela Inlagd November 26, 2013 Du måste ha en hobby annars får man ju lappsjukan lite som gula febern fast tvärtom. Som jag brukar sitta inomhus och titta ut vem som passerar. Plocka löss ur hundarna? Plocka vita hår från tanten. Brukar sitta och titta på när gräset växer. Växla bland alla tv kanalerna Döda mygg på kvällarna.Brukar sola mig så att jag bara är brun där jag brukar ha kallingarna och på övriga kroppen är jag kritvit. Gräva mig i näsan och provsmakar osv. Osv. Man måste ha lite fantasi. Visst men efter ett antal dagar i hembyn så brukar fantasin tryta. Den enda hobby jag kan föreställa mig i en hemby är att sitta och surfa på nätet och dricka öl såvida det nu finns ett nät i byn. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Visst men efter ett antal dagar i hembyn så brukar fantasin tryta. Den enda hobby jag kan föreställa mig i en hemby är att sitta och surfa på nätet och dricka öl såvida det nu finns ett nät i byn. BTT Satt i byn i 74 dagar utan en droppe alkohol inklusive lättol, det var inga problem, sedan blev det fest i Udon i 4 dagar men nu är det den vita linjen igen. Att vara utan internet är mycket jobbigare än att vara utan alkohol har jag insett. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Visst men efter ett antal dagar i hembyn så brukar fantasin tryta. Den enda hobby jag kan föreställa mig i en hemby är att sitta och surfa på nätet och dricka öl såvida det nu finns ett nät i byn. BTT Är det någon större skillnad mot att sitta utanför 7/11, vad jag förstått så gör du ju inte mycket mer än så i din dröm om fiskebyn. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 27, 2013 Dela Inlagd November 27, 2013 Visst men efter ett antal dagar i hembyn så brukar fantasin tryta. Den enda hobby jag kan föreställa mig i en hemby är att sitta och surfa på nätet och dricka öl såvida det nu finns ett nät i byn. BTT Förrutom det du nämnde finns det massor av annat. Prata med grannarna. Vattna fruktträden samt tusen andra saker. Inte att förglömma jaga ormar och rasta byxsnoken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu