Guest BpaijingKatai Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Intressant diskussion, men den absolut vanligaste ormen i Thailand som dessutom ger de mest långvariga konsekvenserna av ett bett är: Byxsnoken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Se inlagg 55 i denna trad! Dar har broder sett en orm som lever i tropiskt fuktig natur o klimat. undrar om broder har varit i Loie. det har namligen jag ett antal ggr och det ar en av Issans torraste och svalaste orter pa grund av de stora hojdskillnader som finns runt omkring med tillhorande svalkande vindar! Jo det har jag. Minns att vi vandrade upp på ett högt berg i närheten av byn med där det fanns vilda apor. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården... va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555 To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården... va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555 Går ju att måla den grön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården... va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555 Funkar tyvärr inte. Vi har 2 gånger haft större ormar inne i huset. En låg gömd i en pappkartong (ca 2 meter lång) Blev ej jävla liv på svärfar och byggkillarna som jagade ut den och slog ihjäl den med bambukäppar. Blev grillad orm till middag för dom Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Funkar tyvärr inte. Vi har 2 gånger haft större ormar inne i huset. En låg gömd i en pappkartong (ca 2 meter lång) Blev ej jävla liv på svärfar och byggkillarna som jagade ut den och slog ihjäl den med bambukäppar. Blev grillad orm till middag för dom Huvaligen! Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort istället Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Huvaligen! Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort istället Vilket är värst. Ormar eller Tyskar som invaderar ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patongking Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Vilket är värst. Ormar eller Tyskar som invaderar ? ryssar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 ryssar Håller med. Men dom är ännu ganska sällsynt i Småland väl ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Huvaligen! Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort istället Ta med ett par väldresserade mungo:s hit istället, dom käkar vilka ormjävlar som helst till såväl frukost, lunch som middag! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 I mitt kök nyligen, Ban Nong Ka, provinsen Surin. Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården... va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555 Hej Betongplatta stänger ju inte ute ormar men dom har ju ingenstans att gömma sig då och dom syns bättre vilket är bra, har man en större tomt kan man ju lägga plattor eller gjuta en gångväg och ha den belyst kvällstid så slipper man åtminstone att riskera att trampa på dom. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Jag har hört påstående om att när man har en trappa upp till bostaden så är det inte så vanligt att få in orm, är det någon som har erfarenhet om detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Ser alldrig nått om nån falang som blir biten, utom nån tokig norsk i pattay som hade en eller flera Kobror i lägenheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Fru Oscar fick rycka ut med håven igår. En vettskrämd väninna, Thai, ringde och ville ha hjälp med att få ut en orm från huset. När hon kom dit så stod fruntimret uppe på en stol och karlen, Svensk, uppe i trappen till övervåningen och kikade lite försiktigt runt hörnet. En vanlig trädorm, Golden Tree Snake, som verkade helt utmattad/uttorkad och slö efter att troligen ha tillbringat en längre tid instängd i huset. Lätt fångad och utplacerad, under innevånarnas vaga protester, i 'spenaten¨. Hade gott räckt med sopkvasten, och lite kunskap, där. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Jag har hört påstående om att när man har en trappa upp till bostaden så är det inte så vanligt att få in orm, är det någon som har erfarenhet om detta? Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där. Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där. Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med. Hmm, du måste rätt så nära med den där "klo´n" inget att rekommendera för kungskobrajakt Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där. Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med. Var hos bysmeden idag och förlängde min ormfångartång med 50 cm, så nu får man ju hoppas att det dyker upp nåt litet kräldjur BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Var hos bysmeden idag och förlängde min ormfångartång med 50 cm, så nu får man ju hoppas att det dyker upp nåt litet kräldjur 005.JPG Bild på jakten och fångsten tack hälsa och ha det Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Hmm, du måste rätt så nära med den där "klo´n" inget att rekommendera för kungskobrajakt Kungscobra jagar man inte den blir man jagad av. ....nä, dom är väldigt skygga, stampar man i marken så försvinner dom, farliga blir dom om dom inte kan fly! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Men vackra är dom. Bilden tagen på en snakefarm utanför Chiang Mai Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Jag kommer. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Gäss skall var bra. Gäss är mycket bra, men dom skiter så förbannat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kookoo Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej! Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger.. Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 25, 2013 Dela Inlagd November 25, 2013 Hej! Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger.. Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse. eller en kamera skulle varit bra så ormtjusarna här på forumet kan klura ut vad och hur farlig den är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu