Jump to content
IGNORERAD

Problem med Ica

Olinen

Recommended Posts

Är det någon annan som har problem Ica bankens kort, svärmor kan inte ta ut pengar längre står bara att det inte är någon kontakt. Har funkat bra innan men nu har det klyddat i en vecka.

Mvh Håkan

Dela på andra sajter

• Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Olinen

6

• Duracell

2

• Johnnie/Cat

2

• Sam sip sam

2

Mest aktiva i denna tråd

Är det någon annan som har problem Ica bankens kort, svärmor kan inte ta ut pengar längre står bara att det inte är någon kontakt. Har funkat bra innan men nu har det klyddat i en vecka.

Mvh Håkan

Har du/någon lagt in en utlandsspärr som har aktiverats ? Vi har så på mitt kort som svärmor har, går bara att ta ut pengar i asien och gäller 1 år innan man får ändra till ett nytt år.

Gå in på internetbanken o kolla så kortet inte är spärrat är mitt tips.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Hade problem med ica kortet här i vietnam provade två olika bankomater flera gånger men

tillslut hittade jag en annan från en annan bank där det funkade.

Hade också felet att dom första jag provade inte fick någon kontakt med banken.

Dela på andra sajter

Varför inte ringa till ICABanken och fråga bara. Jag tror att de är mest kompetenta att svara på den frågan.

+46 33 47 47 90

Dela på andra sajter

Råkat ut för detta två ggr,,, ingen kontakt med icabanken men allt registrerades som uttag o pengar drogs från kontot,, så kolla att detta inte skett...

# 27 RIP

Dela på andra sajter

Tack för svaren, Hamnoi kortet är inte spärrat kollade det först, sen har dom provat massor av atm i Roi et även dom som jag brukar använda, för mitt Ica brukar inte funka i tex siams små atms som är på varuhus (typ portabla) . Swift4x4 hade tänkt ringa men ville bara kolla först om det var något större problem. Mvh Håkan

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tack för svaren, Hamnoi kortet är inte spärrat kollade det först, sen har dom provat massor av atm i Roi et även dom som jag brukar använda, för mitt Ica brukar inte funka i tex siams små atms som är på varuhus (typ portabla) . Swift4x4 hade tänkt ringa men ville bara kolla först om det var något större problem. Mvh Håkan

Tänk på att det är olagligt att låna ut korten ,bara så ni vet
Dela på andra sajter

Naturligtvis så är det ju frugan som är där och har problem när jag kommer prata med dom ;-)

Dela på andra sajter

Hade samma problem tidigare i år, funkade inte i vissa automater. Funkade dock i Kasikorn bank's automater. Prova dem!

Dela på andra sajter

Tror nästan att dom provat allt men jag ska kolla med dom, typiskt att man inte kan ringa Ica på helgerna

Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det är alltid problem med ica´s kort i vissa bankomater. Igår tog jag ut pengar i grann automaten, gick hur bra som helst, men i den första automaten är det alltid tvärstopp.

Själv tror jag att det är ica som inte vill betala för dessa tjänster som det innebär med kontant uttag.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Johnnie/Cat

Har haft samma problem med en Maestro kort, vi tog ner nya kort två gånger men utan resultat. Inget fel på korten men dessa kort är onlinekort och har fått reda på att det periodvis är problem med anslutningarna i några dagar och vissa Atm har aldrig kontakt. Hitta någon som fungerar sen använd den tills den slutar fungeraoch byt sedan. Så småningom kan du går till baks till den du använde först. Jäkligt irriterande men tyvärr så det funkar eller rättare sagt inte funkar. Min bank har kollat upp det men har ingen lösning på det då felet är i Thailand

Dela på andra sajter

Har du/någon lagt in en utlandsspärr som har aktiverats ? Vi har så på mitt kort som svärmor har, går bara att ta ut pengar i asien och gäller 1 år innan man får ändra till ett nytt år.

Gå in på internetbanken o kolla så kortet inte är spärrat är mitt tips.

Kompisen ICA kort blev skimmat på Phuket,ca: 15 000 SEK. När han kollade upp uttagen var dom gjorda på Jakarta 18 st i följd, kanske lite off topic men var försiktiga. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Det måste finnas täckning annars kan fel uppstå

och rätt pin-kod måste finnas till hands

Dela på andra sajter

Johnnie/Cat

Hmm pinkod och täckning? Ska det behövas... Hmm tror han vet det men okej hahaha

Dela på andra sajter

Kompisen ICA kort blev skimmat på Phuket,ca: 15 000 SEK. När han kollade upp uttagen var dom gjorda på Jakarta 18 st i följd, kanske lite off topic men var försiktiga. :thumbsup:

Och Ica kort är speciellt utsatta ?

upplysande inlägg  :thumbsup:  

än bättre  :14:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

En varning dom säljer gammal köttfärs!!

Och om man har en fru som inte äter nötkött, så är det billigare att mala ICAs fläskfilé än att köpa deras fläskfärs, märkligt tyckte även personalen på ICA här hemma...

Vi malde färsk karré som köttfärs till halva priset av ICAs suspekta färser i veckan som som strax passerat.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Och om man har en fru som inte äter nötkött, så är det billigare att mala ICAs fläskfilé än att köpa deras fläskfärs, märkligt tyckte även personalen på ICA här hemma...

Vi malde färsk karré som köttfärs till halva priset av ICAs suspekta färser i veckan som som strax passerat.

MVH Tommy

Jag köper köttet på, City Gross i Hyllinge.

Dom styckar och maler i butiken

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

MVH Tommy

Fast egentligen är det ju så det borde vara.

Du förädlar varan själv, alltså ska du inte behöva betala för att någon annan gör det.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Mitt ICA-kort har alltid funkat i dom AENON-ATM i BKK som jag gjort uttag i.

Dock max 20000 men det går att vänja sig med.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Jag köper köttet på, City Gross i Hyllinge.

Dom styckar och maler i butiken

Hälsar pigge01

Lite långt till Hyllinge...

Får väl leta upp en City Gross i Gbg då. EDIT: finns visst inte, närmaste ligger i Ytterby Norr om götet, det är för långt.

Problemet med flera ICA är att de malt ner kött med kort datum och märkt det som "Färsk" köttfärs, och märkt om utgånget som färskt...

En märklig grej med fläskfärs är att det ofta är dyrare än nötfärs, som i sin tur är dyrare än blandfärs :47:

On topic, Mina ICA kort har alltid funkat bra i Thailand, utom när uttagsgränsen passerats och ICA bank vägrat att höja uttagsgränsen pr 5dagars(?) period.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...