audirs2 Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 31 minuter sedan, skrev Tallviking: Dags att värma upp skottkärran och köra in vinterns ved i vedboden där borta Har du betalt själv eller Berga ÖRLGB? Blir det någon raggar träff på Vega i år då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 10 timmar sedan, skrev stefan5300: Visst saknar jag en hel del ibland från ICA, ost/korv/påläggsdisken, brödhyllorna kryddhyllan men mycket har jag fått lära mig att göra, så som bland annat att göra egna isterband, choritzo, falukorv, leverpastej, baka bröd, bearnaisesås, senap, lingonsylt gjord på tranbär, lägga in sill (makrill), ättiksströmming på olika sortes thaifisk. Kan även sakna Karamellkungens plockgodishylla och god öl från systemet eller Tyskland. Denna frukostlandgång blev ju smaklig. Och det är ett imponerande urval du kan fixa själv din multikonstnär! Själv har jag just satt mig i skuggan. Bara 2 kapitel kvar i boken, men jag tror jag vet vem mördaren är.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 En glass nere i småbåtshamnen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Ja när det är lite tråkigt så blir det et par pilsner och musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Vart en promenad till handlarn mellan regnskurarna och där vart man bjuden på Wurst & Fläsk tack Citygross ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 7 minuter sedan, skrev svampen: Vart en promenad till handlarn mellan regnskurarna och där vart man bjuden på Wurst & Fläsk tack Citygross ! Det kan då inte ha varit den gubben som fångat grisen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 1 timme sedan, skrev ellim63: En glass nere i småbåtshamnen... Ja, glass är gott. Även när det är en - som nu - bedrövlig sommar. Kom att tänka på när jag för många år sedan var hemma hos en tjej - snygg som attan var hon - som tillagade något med glass i ugnen. Ja, riktigt hur det gick till fick jag inte riktigt kläm på. Hade väl tankarna på annat.... Gott var det i alla fall både det ena och det andra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 11 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, glass är gott. Även när det är en - som nu - bedrövlig sommar. Kom att tänka på när jag för många år sedan var hemma hos en tjej - snygg som attan var hon - som tillagade något med glass i ugnen. Ja, riktigt hur det gick till fick jag inte riktigt kläm på. Hade väl tankarna på annat.... Gott var det i alla fall både det ena och det andra... Glace au four. HuvudingredienserGlass, äggvita, sockerkaka Glace au four är en festlig fransk dessert. Otinad glass placeras på en botten av sockerkaka och täcks med marängsmet varefter anrättningen bakas i hög ugnsvärme. I Frankrike kallas desserten för Omelette Norvegienne medan den i engelskspråkiga länder kallas Baked Alaska.[1] Marängen är en effektiv värmeisolator och tillagningstiden är kort, så glassen smälter inte i ugnen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 43 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, glass är gott. Även när det är en - som nu - bedrövlig sommar. Kom att tänka på när jag för många år sedan var hemma hos en tjej - snygg som attan var hon - som tillagade något med glass i ugnen. Ja, riktigt hur det gick till fick jag inte riktigt kläm på. Hade väl tankarna på annat.... Gott var det i alla fall både det ena och det andra... Jo det skall du veta att det säkerligen var... 28 minuter sedan, skrev ellim63: Glace au four. HuvudingredienserGlass, äggvita, sockerkaka Glace au four är en festlig fransk dessert. Otinad glass placeras på en botten av sockerkaka och täcks med marängsmet varefter anrättningen bakas i hög ugnsvärme. I Frankrike kallas desserten för Omelette Norvegienne medan den i engelskspråkiga länder kallas Baked Alaska.[1] Marängen är en effektiv värmeisolator och tillagningstiden är kort, så glassen smälter inte i ugnen. Attans ellim63 han före /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Och det är ett imponerande urval du kan fixa själv din multikonstnär! Själv har jag just satt mig i skuggan. Bara 2 kapitel kvar i boken, men jag tror jag vet vem mördaren är.... Japp han heter Löven! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Airportpizza just nu.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 3 timmar sedan, skrev audirs2: Har du betalt själv eller Berga ÖRLGB? Blir det någon raggar träff på Vega i år då? Skickade en faktura till staten naturligtvis. Någon rättvisa måste det ju vara !! Raggarträffen är 26:e Augusti. Naturligtvis samma dag som festen i thaitemplet i Vendelsö som vanligt ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Dags för ett glas pilla räkor-rose'.. Fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 2 timmar sedan, skrev ellim63: Dags för ett glas pilla räkor-rose'.. Fantastiskt gott! Komm ihåg att tvätts fingrarna innan du pillar någon annan stans Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Hittade just några bira i kylen i bussen. Kvarglömda sedan midsommar. Måste nog dra i mig dem lite snabbt så de inte blir gamla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 29, 2017 Dela Inlagd Juli 29, 2017 Kanske TallViking kan tala om vart denna ubåt kommer ifrån, den har siktats på gatorna i Sakhon Nakhon. Jag vill ju tro att det är NordKoreanska spioner......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 Väntade på bagaget. Igår förvisso, men tapatalk verkar strula. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 Idag skall det bli kuttiyao så jag börjar med att koka en buljong på köttben och köttrester dags att skumma av / Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 mortlar thaivitlök, vitpeppar och korianderrot enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 i med några stjärnanis enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 dags för stjälkselleri enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 Bouquet Garni dvs i detta fall två knyten av färsk och frusen koriander enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 den mortlade vitlöken och vitpepparn skall i den med enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 30, 2017 Dela Inlagd Juli 30, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu