Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Funderar och funderar på vad jag ska göra med livet. Känns som om att jag skulle behöva att byta yrke, att livet bara består av arbete just nu. Åren går och det känns som om att jag håller på att förlorar mina chanser att få bli pappa och få en familj. Känner mig trött och sliten. Ska logga ut ifrån alla sociala medier och forum, försöka att få lite ordning på livet och mitt mående. 

Ändrades av AnTove
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev AnTove:

Funderar och funderar på vad jag ska göra med livet. Känns som om att jag skulle behöva att byta yrke, att livet bara består av arbete just nu. Åren går och det känns som om att jag håller på att förlorar mina chanser att få bli pappa och få en familj. Känner mig trött och sliten. Ska logga ut ifrån alla sociala medier och forum, försöka att få lite ordning på livet och mitt mående. 

Det där lät inget vidare

Hoppas att det ordnar upp sig 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev AnTove:

Sluta orka.

Du fixar det men försvinn inte, varför? Inget blir bättre av att man vänder sina vänner ryggen, inget.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev AnTove:

Ta det eysy alla har svackor även Du!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
42 minuter sedan, skrev AnTove:

Du skall veta att jag förstår precis hur du känner det.......

Jag har en lång historia av klinisk depression, borderline, bipolär och panikångest (som jag förnekas vård för) och mina chanser att få bli pappa och bilda är obefintliga p.g.a. av en hel mängd anledningar men mest beroende av ovanstående skäl.......

Ofta ser jag avundsjukt på min brors liv och önskar att jag fick den möjligheten.......

Jag menar; jag var ju den som skulle lyckas i familjen med tanke på betyg m.m. men det ville sig inte så riktigt......

Logga ut från de forum som får dig att må dåligt men behåll dem som får dig att må bra........

Det är därför jag är på MPR fortfarande, för det får mig att må, om inte bra, men hyfsat iaf.......

Sköt om dig, så gott du kan.........

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Du skall veta att jag förstår precis hur du känner det.......

Jag har en lång historia av klinisk depression, borderline, bipolär och panikångest (som jag förnekas vård för) och mina chanser att få bli pappa och bilda är obefintliga p.g.a. av en hel mängd anledningar men mest beroende av ovanstående skäl.......

Ofta ser jag avundsjukt på min brors liv och önskar att jag fick den möjligheten.......

Jag menar; jag var ju den som skulle lyckas i familjen med tanke på betyg m.m. men det ville sig inte så riktigt......

Logga ut från de forum som får dig att må dåligt men behåll dem som får dig att må bra........

Det är därför jag är på MPR fortfarande, för det får mig att må, om inte bra, men hyfsat iaf.......

Sköt om dig, så gott du kan.........

Tack , för att du delar med dig .

Jag har också kämpat med depression och panikångest igenom livet. Förra året var det riktigt jävligt och jag tappade livslusten helt. Jag vet att många inte har den turen, men jag fick hjälp. Jag kommer in i sådan svackor som jag har hamnat i nu och då känns det jobbigt och överväldigande. Det känns som om att det blir svårt för mig att träffa någon som vill leva med mig. Jag längtar otroligt mycket efter att få barn och det äter upp mig inifrån. Enda ställe som jag har fungerat fullt ut är i min yrkesroll och där har det gått mycket bra. Men det betyder inte så mycket i längden och när man inte får dela det med någon. Det blir att jag begraver mig i jobb, för att det är något där jag fungerar.  Jag kan hantera det i långa perioder, men sedan går lusten ur mig och  jag känner mig bara ledsen, ensam och tom. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det där lät inget vidare

Hoppas att det ordnar upp sig 

Tack! Kennneth

1 timme sedan, skrev svampen:

Ta det eysy alla har svackor även Du!

Tack, jag ska försöka.

1 timme sedan, skrev Odin:

Sluta orka.

Du fixar det men försvinn inte, varför? Inget blir bättre av att man vänder sina vänner ryggen, inget.

Tack !

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
21 minuter sedan, skrev AnTove:

Tack , för att du delar med dig .

Jag har också kämpat med depression och panikångest igenom livet. Förra året var det riktigt jävligt och jag tappade livslusten helt. Jag vet att många inte har den turen, men jag fick hjälp. Jag kommer in i sådan svackor som jag har hamnat i nu och då känns det jobbigt och överväldigande. Det känns som om att det blir svårt för mig att träffa någon som vill leva med mig. Jag längtar otroligt mycket efter att få barn och det äter upp mig inifrån. Enda ställe som jag har fungerat fullt ut är i min yrkesroll och där har det gått mycket bra. Men det betyder inte så mycket i längden och när man inte får dela det med någon. Det blir att jag begraver mig i jobb, för att det är något där jag fungerar.  Jag kan hantera det i långa perioder, men sedan går lusten ur mig och  jag känner mig bara ledsen, ensam och tom. 

Tack själv för att du öppnade dig och fick mig till att göra detsamma......

Vi delar en form av parallellt liv känner jag.....

Det är nog första gången som jag själv öppnar mig offentligt om mina dåliga dagar.....

Tack.....:thumbsup:

Jag brukar säga till mina vänner lite skämtsamt när de frågar varför jag är singel att man skall inte utsätta andra människor för mig i allt för stora doser men det är ju på ett sätt sant också..........

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev AnTove:

Tack! Kennneth

Tack, jag ska försöka.

Tack !

Puss Kompis, det kan vara svart ibland. Men det ljusnar det gör det alltid, det kan ju inte bli mörkare än svart. Röj på nu så du har nåt att minnas när du sitter bakom spakarna, det är ju det som ger värde... Minnen.

Livet är inte å ska inte vara lätt, då blir det ju bara tråkigt. Min bästa vän från barndomen sa alltid: jag tänker fan inte sitta på ``hemmet´´å ångra nåt jag INTE har gjort, ok måhända att jag ångrar saker jag gjort men det tar jag.

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tack själv för att du öppnade dig och fick mig till att göra detsamma......

Vi delar en form av parallellt liv känner jag.....

Det är nog första gången som jag själv öppnar mig offentligt om mina dåliga dagar.....

Tack.....:thumbsup:

Jag brukar säga till mina vänner lite skämtsamt när de frågar varför jag är singel att man skall inte utsätta andra människor för mig i allt för stora doser men det är ju på ett sätt sant också..........

Jag tycker att du är stark, klok och ödmjuk. Du verkar att vara en god människa, som bryr sig om människor runt om dig. Jag hoppas att dina vänner uppskattar dig. Känner som du att av vi lever parallella liv och delar mycket. Jag brukar att vara ganska öppen med att jag inte mår så bra ibland, en del blir väldigt förvånade eftersom jag är väldigt lugn på utsidan. Jag grubblar, analysera och min hjärna går ständigt på högvarv. Fast att det har gått bra yrkesmässigt, så jag har inte haft den bästa självkänslan. Jag har lite svårt ibland för sociala situationer och att tolka människor, speciellt i stora samlingar.  Vi får kämpa på och göra vårt bästa.

39 minuter sedan, skrev Odin:

Puss Kompis, det kan vara svart ibland. Men det ljusnar det gör det alltid, det kan ju inte bli mörkare än svart. Röj på nu så du har nåt att minnas när du sitter bakom spakarna, det är ju det som ger värde... Minnen.

Livet är inte å ska inte vara lätt, då blir det ju bara tråkigt. Min bästa vän från barndomen sa alltid: jag tänker fan inte sitta på ``hemmet´´å ångra nåt jag INTE har gjort, ok måhända att jag ångrar saker jag gjort men det tar jag.

Tack, jag ska försöka att njuta lite mera av livet. Du har helt rätt i det som du skriver.

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev AnTove:

Jag tycker att du är stark, klok och ödmjuk. Du verkar att vara en god människa, som bryr sig om människor runt om dig. Jag hoppas att dina vänner uppskattar dig. Känner som du att av vi lever parallella liv och delar mycket. Jag brukar att vara ganska öppen med att jag inte mår så bra ibland, en del blir väldigt förvånade eftersom jag är väldigt lugn på utsidan. Jag grubblar, analysera och min hjärna går ständigt på högvarv. Fast att det har gått bra yrkesmässigt, så jag har inte haft den bästa självkänslan. Jag har lite svårt ibland för sociala situationer och att tolka människor, speciellt i stora samlingar.  Vi får kämpa på och göra vårt bästa.

Tack, jag ska försöka att njuta lite mera av livet. Du har helt rätt i det som du skriver.

Jag tycker om dej som du är. och jag vet att jag i inte är ensam om den åsikten.

Tänk på oss, vi som gillar dej... Hör vad jag säger...: röj som h:e å skapa minnen.. Du har en j:a ryggsäck här som tänker och bryr sej om på dej

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev AnTove:

Ta en paus från ekorrhjulet!

När min mor dog blev jag väldigt nedstämd och ville inte vara med längre.

Tog tjänstledigt i 6 månader, hyrde en lägenhet i Thailand och gjorde bara precis vad jag ville och vad jag mådde bra av.

Fokusera på dig själv och dina behov! Umgås med vänner och energigivare, undvik energitjuvar.

Stå på dig och sätt dig själv i första rummet!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev samet:

Ta en paus från ekorrhjulet!

När min mor dog blev jag väldigt nedstämd och ville inte vara med längre.

Tog tjänstledigt i 6 månader, hyrde en lägenhet i Thailand och gjorde bara precis vad jag ville och vad jag mådde bra av.

Fokusera på dig själv och dina behov! Umgås med vänner och energigivare, undvik energitjuvar.

Stå på dig och sätt dig själv i första rummet!

Tack! Det ska jag försöka att göra .

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Käkar en god burgare........

IMG_1163.JPG

Samtidigt som jag pumpar en klassiker på ljudanläggningen till grannarnas stora förtret :giggle:.........

IMG_1158.JPG

Och packar resväskan inför en vecka i Skåneland...........

IMG_1154.JPG

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Käkar en god burgare........

IMG_1163.JPG

Samtidigt som jag pumpar en klassiker på ljudanläggningen till grannarnas stora förtret :giggle:.........

IMG_1158.JPG

Och packar resväskan inför en vecka i Skåneland...........

IMG_1154.JPG

Såg Dan Reed live för några år sedan. Unplugged på ett litet värdshus, ca 70-80 gäster.

Vilken kille! Vilken stämning! :haha:

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 minut sedan, skrev samet:

Såg Dan Reed live för några år sedan. Unplugged på ett litet värdshus, ca 70-80 gäster.

Vilken kille! Vilken stämning! :haha:

Sjukt bra röst.....

Har sett honom unplugged flera gånger och det är näst intill en utomjordisk upplevelse att höra honom live......:thumbsup:

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev samet:

Middagsbuffén på Clarion i Växjö... :dribble:

WP_20170206_19_18_05_Pro.jpg

Gratis är gott

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Väntar på lite mat.DSC_0004.JPG

Skickat från min E2303 via Tapatalk

Tycker det ser ut som om du väntar på gas för att få lite kraft

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Stoneys:

Sitter i loungen i Hat yai och äter lite små tugg. DSC_0167.JPG

Var där förra veckan,men fick nöja

mig med kaffe bland pöbeln :D

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...